نام تاپيک: Short Stories

تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    تو قلب یه عاشق
    پست ها

پيش فرض

The salon visit
    " Anyway," the woman in the chair continued, "his wife's so gullible!Bill always says he's going bowling; she always believes him!"
    The beautician smiled. "My husband William loves bowling too.Never used to… Goes all the time now…! "
    She paused, frowning.
    Then a slow,bitter smile emerged.
    "Let's start on your perm.You're gonna look unforgettable."

در آرایشگاه

به هر حال...
    زنی که روی صندلی نشسته بود ادامه داد: " زنش خیلی هالوست! بیل هر شب به او می گوید برای بازی بولینگ می رود.او همیشه حرفش را باور می کند! "
    آرایشگر لبخند زد : " ویلیام ، شوهر من هم عاشق بولینگ است.قبلاً اینطور نبود ... حالا تمام وقت دنبال بازی است ...! "
    زن با چهره ای درهم ، مکث کرد.
    بعد لبخندی آرام و تلخ بر لبانش نشست.
    " صبر کن موهایت را فر کنم. قیافه ای فراموش نشدنی پیدا خواهی کرد."

تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    تو قلب یه عاشق
    پست ها

پيش فرض

The Farmer's Donkey

One day a farmer's donkey fell down into a well. The animal cried piteously for hours as the farmer tried to figure out what to do.Finally he decided the animal was old, and the well needed to be covered up anyway; it just wasn't worth it to retrieve the donkey. He invited all his neighbors to shovel dirt into the well. At first, the donkey realized what was happening and cried horribly.Then, to everyone's amazement, he quieted down.

A few shovel loads later, the farmer finally looked down the well, and was astonished at what he saw. With every shovel of dirt that hit his back, the donkey was doing something amazing. He would shake it off and take a step up. As the farmer's neighbors continued to shovel dirt on top of the animal, he would shake it off and take a step up. Pretty soon, everyone was amazed as the donkey stepped up over the edge of the well and trotted off!

روزی الاغ یک کشاورز به درون چاه افتاد و ساعتها گریه کرد. کشاورز تصمیم گرفت فکری به حال ماجرا کند. سرانجام به این فکر افتاد که چون الاغ پیر است بهتر است چاه را بپوشاند. الاغ ارزش بیرون آوردن از چاه را ندارد. چند تن از همسایگانش را صدا کرد تا با بیل خاکها را داخل چاه بریزند. الاغ که این را فهمید شروع به زاری کرد. اما چیزی نگذشت که ساکت شد.

بعد از مقداری خاک پاشیدن کشاورز به درون چاه نگاه کرد و از چیزی که میدید متعجب میشد. با هر بیل خاکی که داخل چاه ریخته میشد، الاغ آنها را از بدنش میتکاند و یک قدم بالاتر می آمد. همین کار ادامه پیدا کرد و طولی نکشید که الاغ به لبه ی چاه رسید.

زندگی همیشه سختی دارد. اما شما میتوانید از هر کدام از سختی ها به عنوان یک پله ی ترقی استفاده کنید. ما میتوانیم با تسلیم نشدن در برابر مشکلات از عمیق ترین چاه ها و گرفتاری ها خلاص شویم.

تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    Any where you like
    پست ها

12 یک داستان انگلیسی ! البته با ترجمه

Miss Williams was a teacher, and there were thirty small children in her class. They were nice children, and Miss Williams liked all of them, but they often lost clothes

It was winter, and the weather was very cold. The children's mothers always sent them to school with warm coats and hats and gloves. The children came into the classroom in the morning and took off their coats, hats and gloves. They put their coats and hats on hooks on the wall, and they put their gloves in the pockets of their coats

Last Tuesday Miss Williams found two small blue gloves on the floor in the evening, and in the morning she said to the children, 'Whose gloves are these?', but no one answered

Then she looked at Dick. 'Haven't you got blue gloves, Dick?' she asked him

'Yes, miss,' he answered, 'but those can't be mine. I've lost mine'

خانم ويليامز يك معلم بود، و سي كودك در كلاسش بودند. آن‌ها بچه‌هاي خوبي بودند، و خانم ويليامز همه‌ي آن‌ها را دوست داشت، اما آن ها اغلب لباس ها ي خود را گم مي كردند.

زمستان بود، و هوا خيلي سرد بود. مادر بچه ها هميشه آنها را با كت گرم و كلاه و دستكش به مدرسه مي فرستادند. بچه ها صبح داخل كلاس مي آمدند و كت، كلاه و دستكش هايشان در مي آوردند. آن ها كت و كلاهشان را روي چوب لباسي كه بر روي ديوار بود مي‌گذاشتند، و دستكش ها را نيز در جيب كتشان مي ذاشتند.

سه شنبه گذشته هنگام غروب خانم ويليامز يك جفت دستكش كوچك آبي بر روي زمين پيدا كرد، و صبح روز بعد به بچه ها گفت، اين دستكش چه كسي است؟ اما كسي جوابي نداد.

در آن هنگام به ديك نگاه كرد و از او پرسيد. ديك، دستكش هاي تو آبي نيستند؟

او پاسخ داد. بله، خانم ولي اين ها نمي تونند براي من باشند. چون من براي خودمو گم كردم.

تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    Any where you like
    پست ها

12 داستان جذاب انگلیسی با ترجمه

I was walking down the street when I was accosted by a particularly dirty and shabby-looking homeless woman who asked me for a couple of dollars for dinner.

در حال قدم زدن در خیابان بودم که با خانمی نسبتا کثیف و کهنه پوشی که شبیه زنان بی خانه بود روبرو شدم که از من 2 دلار برای تهیه ناهار درخواست کرد.

I took out my wallet, got out ten dollars and asked, 'If I give you this money, will you buy wine with it instead of dinner?'

من کیف پولم را در آوردم و 10 دلار برداشتم و ازش پرسیدم اگر من این پول را بهت بدم تو مشروب بجای شام می خری؟!

'No, I had to stop drinking years ago' , the homeless woman told me.

نه,من نوشیدن مشروب را سالها پیش ترک کردم,زن بی خانه به من گفت.

'Will you use it to go shopping instead of buying food?' I asked.

ازش پرسیدم آیا از این پول برای خرید بجای غذا استفاده می کنی؟

'No, I don't waste time shopping,' the homeless woman said. 'I need to spend all my time trying to stay alive.'

زن بی خانه گفت:نه, من وقتم را یرای خرید صرف نمی کنم من همه وقتم را تلاش برای زنده ماندن نیاز دارم.

'Will you spend this on a beauty salon instead of food?' I asked.

من پرسیدم :آیا تو این پول را بجای غذا برای سالن زیبایی صرف می کنی؟

'Are you NUTS!' replied the homeless woman. I haven't had my hair done in 20 years!'

تو خلی!زن بی خانه جواب داد.من موهایم را طی 20 سال شانه نکردم!

'Well, I said, 'I'm not going to give you the money. Instead, I'm going to take you out for dinner with my husband and me tonight.'

گفتم , خوب ,من این پول را بهت نمیدم در عوض تو رو به خانه ام برای صرف شام با من و همسرم می برم.

The homeless Woman was shocked. 'Won't your husband be furious with you for doing that? I know I'm dirty, and I probably smell pretty disgusting.'

زن بی خانه شوکه شد .همسرت برای این کارت تعصب و غیرت نشان نمی دهد؟من می دانم من کثیفم و احتمالا یک کمی هم بوی منزجر کننده دارم.

I said, 'That's okay. It's important for him to see what a woman looks like after she has given up shopping, hair appointments, and wine.'

گفتم:آن درست است . برای او مهم است دیدن زنی شبیه خودش بعد اینکه خرید و شانه کردن مو و مشروب را ترک کرده است!

منبع: olinda.blogfa

English | Active member sajjad1973's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    تهران
    پست ها

پيش فرض

newton 's gravitational theory was not inspired by a falling apple

sir isaac newton was taking tea under the apple trees in the family gardens at woolsthorpe one summer's afternoon in 1665when an apple fell from an overhanging branch, plunked him on the head, and immediately proved the inspiration for his law of graviation. or so the story goes. it may indeed have happened that way, but no ones know for certain. even the famed british astronomer sir harold spencer jones, who publicly stated in 1994 that the story was probably true, later recanted, noting that "one cannot be sure either way.
    آقای اسحاق نیوتون در یک بعد از ظهر تابستانی در سال 1665 در زیر درخت سیب در باغچه خانه در woolsthrope در حال خوردن چای بود که سیبی از یک شاخه اویزان بر سر وی افتادو و بلا درنگ الهام قانون جاذبه را فراهم کرد.یا انگونه که داستان حکایت میکند ممکن ان به این شیوه اتفاق افتاده است. اما هیچ کس مطمئن نیست. حتی منجم معروف بریتانیایی هارولد اسپنسرجونزو که در سال 1994 صحت احتمالی این داستان را تائید کرد اظهار میکند : ادمی نمیتوانداز صحت این داستان مطمئن باشد
    the story of newton's apple first appears in voltaire's elements de la philosophie de newton, published in 1738, long after the great english mathematician had died and 73 years from the time the disputed apple fell. voltaire admired sir isaac and his theories tremendously and offered a clear, insightful interpretation of his teachings. but his only source for the apple story was sir issac 's niece, chtherine barton conduitt who had married one of her uncle's closest associates. she and her husband lived with and kept house for newton in his declining years
    داستان سیب نیوتون اولین بار در عناصر فلسفه نیوتون اثر voltaire پدیدارشد که در سال 1738 مدتها بعد از مرگ این ریاضی دان شهیر انگلیسی و 73 سال بعد از سقوط بحث انگیز سیب او منتشر شد. voltaire حسابی نیوتون و تئوریهایش را ستود و از تعلیمات او یک تفسیر روشن و معقولی ارائه داد. اما تنها منبع او برای داستان سیب خواهر زاده نیوتون کاترین بارتون conduitt بودکه با یکی از خویشاوندان عمو اش ازدواج کرده بود. او و همسرش در دوران افوا افتاب عمر نیوتون با وی زندگی کرده و از خانه او مواظبت می کردند.

another bit of evidence, one that is taken quite seriously by the story's adherents, is rev. william stukely's biography of newton, written in 1752 though un published, mysteriously, until 1936. stukely, a physician, cleric, and promient antiquarian, wrote that he was once enjoying afternoon tea with sir issac amid the woolsthorpe apple trees when the mathematician reminisced that " he was just in the same situation as, when formerly, the notion of gravitation came into his mind. it was occasioned by the fall of an apple, as he sat in contemplative mood." note hoever, that stukely did not claim to have witnessed the apple incident firsthand. meanwhile , important early biographers of newton by pemberton, whiston, and colin maclaurin include no mention of the anecdote at all. and the great german astronomer karl friedrich gauss thought the story too ludicrous for words. undoubtedly he once hypothesized, the occurrence was something of this sort: there comes to newton a stupid importunate man,who ask him how he hit upon his great discover. newton wanted to get ride of that man and told him that an apple fell on his nose and this made the matter quite clear to the man, and he went satisfied
    شواهد جزئی دیگر که از وابستگان داستان بدست می اید عبارت است از بیو گرافی نیو تون که توسط عالیجناب ویلیام در سال 1752 نوشته شده که بطور مرموزانه تا سال 1936 منتشر نشد . ویلیام که یک فیزیکدان - کشیش- و عتیقه شناس برجسته بود نوشت که یکبار او به اتفاق نیوتون در بین درختان سیب از یک چایی بعد از ظهر ( عصرانه) لذت می بردند. وقتی که این ریاضی دان بخاطر اورد که ( او درست در همان وضعیتی قرار دارد که قبلا ایده جاذبه زمین به ذهن او خطور کرد وقتی که او در حال تفکر بود. باسقوط یک سیب این ایده تصور شد) . توجه کنید که ویلیام ادعا نمیکند که حادثه سقوط سیب را مستقیم شاهد بوده. در ضمن شرح حال نویسان برجسته نیوتون همچون ......................اصلا ذکری از این حکایات به میان نیورده اند. وستاره شناس بزرک المانی کارل فردریک فکر کرد که این داستان خیلی مضحک و احمقانه است. او زمانی فرضیه داد که ( بدون شک این اتفاق چیزی به این شکل بوده: یک مرد احمق سمج به نیوتون مراجعه کرده و می پرسد که او چگونه به کشف بزرگش دست میابد. نیوتون که میخواست از دست ان مرد خلاص شود به وی گفت به او گفت یک سیب روی بینی او افتاد وای موضع را برای مرد روشن کردو او راضی و خشنود رفت)

Thread Information