تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 106 از 106 اولاول ... 65696102103104105106
نمايش نتايج 1,051 به 1,055 از 1055

نام تاپيک: سریال پنجمین خورشید

  1. #1051
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    845

    پيش فرض

    «پنجمين خورشيد» در فرهنگسراي رسانه نقد مي‌شود


    خبرگزاري فارس: مجموعه تلويزيوني «پنجمين خورشيد» فردا، 13 مهر با حضور عليرضا افخمي، داوود هاشمي، حميد گودرزي، شهرام قائدي، شبنم قلي‌خاني و مريم كاوياني در فرهنگسراي رسانه نقد و بررسي مي‌شود.


    به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، عوامل مجموعه تلويزيوني پنجمين خورشيد كه پر مخاطب‌ترين مجموعه ماه رمضان امسال بود و داستاني تخيلي را روايت مي‌كرد، فردا 13 مهرماه ساعت 16 در فرهنگسراي رسانه حضور خواهند يافت.
    «ناصر اسدي» رئيس فرهنگسراي رسانه ضمن اعلام اين خبر افزود: پيش از اين نشست‌هايي را با حضور عوامل مجموعه‌هاي عبور از پاييز و نردبام آسمان ترتيب داديم كه بسيار مورد استقبال اصحاب رسانه و عموم مردم علاقه‌مند قرار گرفت.
    وي اعلام كرد با برگزاري اين نشست تمام مجموعه‌هاي تلويزيوني رمضان امسال در بوته نقد و بررسي قرار گرفته است و اميدواريم كيفيت برنامه‌هاي تلويزيوني در سطح مطلوبي قرار گيرد و انتظارات بالاي مردمي به نحوي پاسخ گفته شود.
    رئيس فرهنگسراي رسانه ميهمانان اين برنامه را داوود هاشمي (تهيه كننده)، عليرضا افخمي (كارگردان و نويسنده)، حميد گودرزي، شهرام قائدي، شبنم قلي‌خاني و مريم كاوياني از بازيگران خواند.
    فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر(عج)، ابتداي بلوار كشاورز، جنب پايگاه انتقال خون، پلاك 28 است و حضور براي علاقمندان آزاد است.

  2. #1052
    در آغاز فعالیت ღtaniaღ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    طهران
    پست ها
    15

    پيش فرض

    فقط میشه گفت خیلی بد تمومش کرد...

  3. #1053
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    پست ها
    20

    پيش فرض

    چرا اینقدر بد تموم شد ؟؟؟؟
    یعنی چی ؟ آخرش هما واقعی شد ؟

  4. #1054
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    845

    پيش فرض

    افخمي: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه رمضان پخش شود


    «عليرضا افخمي» گفت: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه مبارك رمضان پخش شود بلكه قرار بود به صورت هفتگي پخش شود.

    به گزارش فارس، نشست «پنجمين خورشيد» روز گذشته با حضور «سيد محمدسادات اخوي» (پژوهشگر و مجري برنامه)، داوود هاشمي (تهيه كننده)، عليرضا افخمي (كارگردان و نويسنده)، حميد گودرزي(محسن)، شبنم قلي‌خاني(هما)، مريم كاوياني(مريم)، علي ابوالحسني(نويسنده)، علي اسدي(مدير تصويربرداري) و محمدتقي فهيم(منتقد) در فرهنگسراي رسانه برگزار شد.

    بنابراين گزارش، در ابتدا به مدت 20 دقيقه لحظاتي از سريال «پنجمين خورشيد» براي حضار پخش شد، سپس «مجري» خدمت حضار در سالن خير مقدم عرض كرد و از «علي ابوالحسني» در مورد اين كه كدام از قسمت‌هاي فيلمنامه سخت بود و چه سكانسي شيرين بود پرسيد كه وي در پاسخ، گفت: فصل چهارمين خورشيد خيلي سخت بود چرا كه در آن مقطع ايده‌هاي متفاوتي ارائه شد و تصميم‌گيري كمي مشكل بود و سكانش شيرين، لحظه‌اي است كه «محسن» قرار است بين عشق و مادرش يكي را انتخاب كند.

    به گزارش فارس در ادامه مجري در از «شبنم قلي‌خاني» پرسيد اگر شما قرار است مثل اين سريال چرخش زماني داشته باشيد دوست داريد به كدام مقطع سفر كنيد كه وي در پاسخ، گفت: ترجيح مي‌دهم به بيست سال قبل بروم زماني كه پدر خدابيامرزم زنده بود را دوباره تجربه كنم.

    در ادامه مجري از «فهيم» در مورد كليت سريال «پنجمين خورشيد» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: به نظر من چيزي كه در وهله اول در اين سريال جلب توجه مي‌كند ردپاي «عليرضا افخمي» در فيلمنامه كاملا مشهود است و اين در حالي است كه «عليرضا افخمي» در اين سال‌ها نشان داده ايده‌هاي تازه‌اي را در كارهايش درنظر مي‌گيرد و روند روبه رشد در كارنامه ايشان كاملا مشهود است.

    فهيم در ادامه افزود: در بخش فيلمنامه فراز و فرود بيشتر در قواعد درام در نظر گرفته شده ، يعني شروع و نقطه عطف در طول كار گنجانده شده اما متاسفانه مانند خيلي از سريال‌ها، در پايان‌بندي دچار شتابزدگي شد و به اين بيافزاييد فشار و استرسي را كه در روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان بر گروه بوده و طبعا اينجا راحت‌ترين راه انتخاب مي‌شود، اين كه مثلا قصه در روياي قهرمان بوده يا او در حال رمان نوشتن است و...

    به گزارش فارس، در ادامه مجري از «عليرضا افخمي» در مورد چگونگي شكل گيري سريال «پنجمين خورشيد» سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: در مورد صحبت آقاي «فهيم» شتابزدگي را هيچ كس منكر نمي‌شود چرا كه اصولاً در تمام كارهايي كه من تاكنون انجام داده‌ام شتابزدگي وجود دارد اما اينها لاجرم است.

    وي در ادامه افزود: «پنجمين خورشيد» قرار نبود در ماه مبارك رمضان پخش شود بلكه قرار بود به صورت هفتگي پخش شود. من در ماه مبارك رمضان طرح ديگري داشتم كه بنا به دلايلي انجام نشد و اين طرح يك ريسك بود كه همه پذيرفتيم در ابتدا يك طرح 50 صفحه اي وجود داشت كه 8 ماه پيش به تصويب رسيد و در آن طرح اوليه پايان بندي همين بود كه شما در پايان ديد.

    بنا براين گزارش در ادامه مجري از «علي اسدي» در مورد نوع تصوربرداري سوال كرد كه وي در پاسخ،گفت: قبل از شروع كار جلسه‌اي با «عليرضا افخمي» داشتم و تصميم براين شد كه تصويبرداري كليشه‌اي نباشد و از ويژوال افكت خيلي استفاده كردم.

    در ادامه مجري از «حميد گودرزي» پرسيد اگر شما يك ستاره داشته باشد و قرار باشد به مقطعي از تاريخ برويد دوست داريد به كجلا برويد كه وي در پاسخ،گفت: به زماني بروم كه بمب نباشد و مردم غزه زير آتش توپ و تانك نباشند و تمام مردم دنيا در صلح و صفا زندگي كنند. همچنين دوست دارم به سال 68 بروم، به سال 68 زماني كه پدربزرگ خدابيامرزم زنده بود.

    در ادامه مجري از «داوود هاشمي» در مورد سخت‌يهاي اين سريال سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: من با «افخمي» دوستي ديرينه دارم و همه سختي‌ها را خريديم تا از عهده يك كار سخت برآييم همه عوامل زحمت خود را كشيدند و فكر مي‌كنم برآيند كار مثبت باشد.

    در ادامه مجري از «مريم كاوياني» پرسيد اگر قرار باشد شما سفري به دوران پيري خود داشته باشيد دوست داريد پيري‌تان چطور باشد كه وي در پاسخ، گفت: من مدت‌هاست كه خود را رها كردم و هرچه خدا بخواهد قبول مي‌كنم.

    در ادامه مجري از «افخمي» در مورد مشكلات سريال‌هاي ماه مبارك رمضان سؤال كرد كه وي در پاسخ، گفت: مشكل اصلي اين است كه كارها دير شروع مي‌شود اما مشكل اساسي نسپردن ميدان به جوانان تازه‌نفس است.

    وي در ادامه افزود: خود من با ساخت «او يك فرشته بود» اين كار را آغاز كردم مسئولان بايد اين ريسك را انجام دهند، حتي اگر دريك سال همه سريال‌ها ضعيف باشد و ميدان را به تازه‌نفس‌ها بدهند.

    در ادامه «فهيم» در اين مورد و شخصيت پردازي‌ها، گفت: اين نشان از قلب بزرگ «عليرضا افخمي» دارد، بر خلاف اين كه مي‌گويند هنرمندان بخل و حسادت دارند اما ايشان دوست دارند رقباي تازه نفس هم وارد اين حيطه شوند كه متاسفانه در زمينه‌هاي آماتوري هم از آنها استفاده نمي‌شود و به نظر من، آنها بايد پله پله بالا بيايند.

    وي در ادامه افزود: در واقع «افخمي» با ساخت «پنجمين خورشيد» با موضوعي بازي كرد كه روي لبه تيغ است و چيز جديدي نيست چرا كه در ابتداي به وجود آمدن صنعت سينما سفر به زمان همواره ساخته شده و دستمايه قرار گرفته است اما سينمايي كه يك جور زمان را مي‌شكند و به زبان ديگر فانتزي و تخيلي است و در كنار آن در هر ژانري دلپذير است. «پنجمين خورشيد» ژانر ملودرام را انتخاب كرده و در مجموع كاركترها در حد يك تيپ هستند در طول سريال داستانك‌هاي زيادي وجود دارد كه از تنه واحد برخوردار نيست و خيلي كاراكترها قرباني شخصيت‌هاي محوري مي‌شوند مثلا شخصيت «محسن» كامل نوشته شده و «حميد گودرزي» آن را عالي كار كرده، نوع ميميك و صداي حزن‌انگيز نشان مي‌دهد او كاراكتر را درك كرده اما «شبنم قلي‌خاني» شخصيت گل‌درشت دارد.

    فهيم ادامه داد: به طور كلي، اثري موفق است كه در وهله اول سرگرم كننده باشد در لايه‌هاي زيرين به مسائل سياسي بپردازد و به نوعي الگوسازي كند. براي اين، من اين سريال را مثبت مي‌بينم و از «افخمي» اين توقع مي‌رود كه هر سال با ايده‌هاي جذاب و متفاوت كارهاي خود را ارائه دهد.

    در ادامه حاضران، به سوالات متعدد حضار پاسخ دادند و در پايان لوح تقدير به مهمانان اهدا شد و مراسم راس ساعت 18 به اتمام رسيد.

  5. #1055
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    پست ها
    845

    پيش فرض

    يك بانك براي تبليغ خود به «پنجمين خورشيد» متوسل شد!
    عليرضا افخمي: اگر از من و تلويزيون اجازه گرفته مي‌شد، بهتر بود





    يكي از بانك‌ها در تبليغ خود، از ايده‌ي سريال رمضاني «پنجمين خورشيد» بهره گرفته است.در پي اين اقدام، عليرضا افخمي با تاكيد بر اين كه اين اتفاق عجيب و غريب و ناپسند نيست، در عين حال گفت: فكر مي‌كنم به لحاظ اخلاقي اگر از من و تلويزيون اجازه گرفته مي‌شد، بهتر بود.
    به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در حالي كه پيش از اين شاهد استفاده از المان‌هاي برخي فيلم‌ها و سريال‌هاي مطرح جهان در تبليغات بانك‌ها بوده‌ايم و فيلم‌هايي چون «دزدان دريايي كارائيب»، «زورو»، سريال «شرلوك هولمز» و مستند «راز» با اين هدف بازسازي شده بودند، اين بار سريالي ايراني به نام «پنجمين خورشيد» مورد توجه سازندگان تبليغات بازرگاني يكي از بانك‌هاي دولتي قرار گرفت و مدتي است كه تبليغ اين بانك با بهره‌گيري از مشخصه اصلي اين سريال يعني گذر از زمان (با چسباندن پلاك خورشيد بروي لوح) به روي آنتن مي‌رود.
    تبليغ اين بانك بمانند تبليغاتي كه پيش از اين بر اساس يك فيلم يا سريال بازسازي شده‌اند، در نمونه‌اي بسيار سطحي‌تر نسبت به نسخه اصلي ساخته شده‌است و در فاصله حدود يك ماه از پخش اين سريال مناسبتي به روي آنتن مي‌رود.
    ضمن اين كه اين پرسش همانند گذشته مطرح است كه آيا براي ساخت اين تبليغات تلويزيوني به حقوق سازنده‌ي اثر اصلي نيز توجهي مي‌شود يا خير؟!
    اما در شرايطي كه به نظر مي‌رسد هيچ كدام از كارگردانان و تهيه‌كنندگان فيلم‌هايي چون «زورو»، «دزدان دريايي كارائيب» و حتي «درو هريوت» استراليايي (سازنده مستند راز) حتي روحشان هم از علاقه بانك‌هاي ايراني به آثارشان باخبر نيست، اين بار سازندگان اين تبليغات به سراغ سريالي رفته‌اند كه اتفاقا صاحب اصلي آن خود تلويزيون ايران است و اين كه پس از هر بار با ديدن اين تبليغ چه احساسي به عليرضا افخمي دست مي‌دهد، پرسشي است كه خود اين كارگردان بايد به آن پاسخ گويد.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •