تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 4 از 4 اولاول 1234
نمايش نتايج 31 به 37 از 37

نام تاپيک: گازو پر کنم یا نه؟!

  1. #31
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض

    درسته که این فقط یه حرف که ماشین پر شتاب بار میاد
    ولی عملا اینطوری میشه ... حالا دلیلش رو نمیدونم

    شاید واسه اینه بعضیا تو دورای خیلی پایین دنده عوض میکنن و دنده مرده میدن
    به مرور زمان نفس ماشین رو میبره ... حالا ما که اینکارو نمیکنیم اون اتفاق براش نمیوفته ، فکر میکنن نفس و شتاب ماشین زیاد شده در صورتی که زیاد نشده ... بلکه افت نکرده

  2. این کاربر از babak_gww بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #32
    حـــــرفـه ای farshad bugatti's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    2,163

    پيش فرض

    درسته که این فقط یه حرف که ماشین پر شتاب بار میاد
    ولی عملا اینطوری میشه ... حالا دلیلش رو نمیدونم

    شاید واسه اینه بعضیا تو دورای خیلی پایین دنده عوض میکنن و دنده مرده میدن
    به مرور زمان نفس ماشین رو میبره ... حالا ما که اینکارو نمیکنیم اون اتفاق براش نمیوفته ، فکر میکنن نفس و شتاب ماشین زیاد شده در صورتی که زیاد نشده ... بلکه افت نکرده
    دلیل این که من دیگه تو این انجمن پست نمیدم! اینه که همچین نظر هایی رو میبینم نا امید میشم!
    من دوساعته دارم توضیح میدم دلیل منطقی میگم شما باز حرف خودت رو میگی!
    موفق باشید.

  4. 2 کاربر از farshad bugatti بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #33
    آخر فروم باز H.Operator's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    5,526

    پيش فرض

    دلیل این که من دیگه تو این انجمن پست نمیدم! اینه که همچین نظر هایی رو میبینم نا امید میشم!
    من دوساعته دارم توضیح میدم دلیل منطقی میگم شما باز حرف خودت رو میگی!
    موفق باشید.
    با سلام خدمت همگی دوستان عزیز
    من خودمون یک پراید داشتیم که با عموم خریده بودم و هر 2 مدل 82 بودن از اون کاربراتوریها.
    من و پدرم عادت داریم با ماشین ملایم رانندگی کنیم و بشدت هم مراعات ماشین رو توی جاده میکردیم
    و حداکثر باهاش 110-120 میرفتیم اونم توی جاده خارج شهر و دندها رو حوالی 3000 عوض می کردیم ولی عموم عادت داشت بالای 4500 دندها رو عوض می کرد و باهاش 140-150 تا هم میرفت اگر الان ماشینش رو ببینید باورتون نمیشه شده مثل تراکتور همه جاش داغونه و موتورش اصلآ جون نداره و هر روزم یک جاش خراب میشه ولی پراید خودمون رو که همون 85 فروختیم به یکی از فامیلامون(اونم مثل خودم رعایت ماشین رو میکنه) هنوز اگر دروغ نگم مثل روز اوله و واقعآ هم شتابش از مال عموم بهتره و هم موتورش کمتر صدا میده و توی سرعت 100 تا هم بدون هیچ مشکلی راحت و بدون صدا میره(البته نگهداری ماشین هم خیلی مهمه مثلآ عوض کردن به موقع روغن موتور و مخصوصآ گیربکس که اکثرآ بهش اهمیتی نمیدن و تخلیه و عوض کردن آب رادیاتور و روغن ترمز که توی دفترچه خودرو بهش اشاره شده خیلی مهمه اینا رو حتمآ جدی بگیرید من خودم رشته دانشگاهیم شیمی هست و توی آزمایشگاه دیدیم که مواد شیمیایی بعد از اعمال حرارت چه طور فورمولاسیونشون تغییر می کنه و در نتیجه خواصشون عوض میشه).
    اینا رو گفتم برای تایید حرفهای فرشاد جان همیشه سعی کنید علمی و منطقی نظر بدید نه از روی شنیدهای این و اون که اصلآ هم اطلاعاتی ندارن.
    مثلآ همین که میگن اگر ماشین رو پر گاز برونی نفسش باز میشه مگه آخه اسبه که بافتهای ماهیچهاش تقویت بشه و خونرسانی بهتر بشه و قویتر بشه بابا ماشین آهنه هیچ تغییر نمی کنه به خدا اینا همش حرف بی دلیله و از نظر علمی هیچ توجیهی نمیشه براش پیدا کرد.
    بعدشم کسی که همیشه پر گاز میرونه هر وقت پیشش بشینی فکر میکنی ماشینش شتابش زیاده نه عزیزم این واسه اینه که تو مثل اون گاز نمیدی وگرنه شتاب ماشینش همونیه که روز اول بود.

  6. 2 کاربر از H.Operator بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #34
    کـاربـر بـاسـابـقـه MehranVB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    2,164

    پيش فرض

    دوستان گفتن ولی منم یه بار دیگه میگم،
    دور موتور پائین یا به اصطلاح دنده مرده، گیربکس رو داغون میکنه و بعد از مدتی هم ممکنه کلاً اونو از کار بندازه. در ضمن بنزین در این حالت نیم سوز میشه.
    اما دور موتور بالا هم [بجز استفاده در مواقع ضروری (مثلاً شتاب گرفتن)] به هبچ وجه به نفع خودرو نیست و اون در مستهلک میکنه. از عوارضش اینه که بعد از مدتی صدای موتور کاملاً عوض میشه و زوزه میکشه (این رو در ماشینای مدل بالا مثل کمری به وضوح دیدم) البته دنده مرده هم روی صدای موتور تاثیر داره.
    اگه میخواین ببینید چه دور موتوری مناسبه به مدل اتومات ماشینتون نگاه کنید، مثلاً 206 اتومات روی 3000 یا یکم بالا پائین (بسته به اینکه چه دنده ای باشه) دنده رو عوض میکنه، این یعنی بهترین دور موتور برای تعویض دنده مثلاً 3000 هست. کلاً دنده 1 رو باید سریع عوض مرد (بیشتر از 2500 نشه) و هر چی دنده بالاتر میره مقداری به دور موتور اضافه میشه.
    و اینم درست نیست که بخوایم الگویی برای تعویض دنده بذاریم که مثلاً باید از 3000 بیشتر نشه، چون هر ماشینی روی دور موتور خاصی کار میکنه، مثلاً لامبورگینی حداکثر قدرتش در 8000 هست و طبیعتاً 3000 دور موتور مناسبی برای تعویض دنده اون نیست! اما اگه بخوایم یه میانگین دور موتور برای ماشینای ارزون بگیم، میتونیم همون 3000 تا 3500 رو به عنوان رقم مناسب در نظر بگیریم.

  8. 3 کاربر از MehranVB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #35
    اگه نباشه جاش خالی می مونه vb-sosol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    IR
    پست ها
    359

    پيش فرض

    حالا باز همه میان میگن اگه ماشین رو پُر گاز برونیم وحشی میشه و از این حرفا
    نمیدونه که بابا عمر موتور رو داری کمتر میکنی

  10. #36
    آخر فروم باز H.Operator's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    پست ها
    5,526

    پيش فرض

    دلیل این که من دیگه تو این انجمن پست نمیدم! اینه که همچین نظر هایی رو میبینم نا امید میشم!
    من دوساعته دارم توضیح میدم دلیل منطقی میگم شما باز حرف خودت رو میگی!
    موفق باشید.
    فرشاد جان تایید میشه

  11. این کاربر از H.Operator بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #37
    آخر فروم باز pooria-ir's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    سگ دونی (تهران)
    پست ها
    2,024

    پيش فرض

    من 80% با حرف فرشاد و امثالش موافقم،اما یه چیزی که ذهن خودمو مشغول کرده،اونم اینه ناخالصی بنزین ما خیلی زیاده،فک نمیکنم نیاز به توضیح داشته باشه،جزو بدیهیاته
    هرکی شک داره بره صافی بنزین رو باز کنه یه نگاهی بندازه میفهمه چه خبره
    حالا سوالی که پیش میاد اینه که مخصوصا تو ماشین های انژکتوری وقتی شما کم گار با ماشین میرین،بنزین جریانش کندتر میشه،نسبت به زمانی که پرشتاب یا با دور موتور بالا رانندگی میکنین،هیچ وقتم تمام ناخالصی های بنزین به وسیله ی همون صافی گرفته نمیشه،مقداریش داخل کاربرات یا انژکتور میشه،این کم گاز رفتن فک میکنم باعث رسوب ناخالصی های بنزین توی کاربرات یا سورن های انژکتور میشه،که به مرور زمان باعث کاهش شتاب ماشین،بالا رفتن مصرف سوخت و خیلی چیزای دیگه میشه،ااما وقتی شما پرشتاب رانندگی کنید یا دور موتور بالا چون شدت بنزین بیشتره امکان رسوب گذاری یا موندن آشغالهای توی بنزین (!) خیلی کمتر میشه و احتمالش کاهش پیدا میکنه
    نظرتون چیه ؟

صفحه 4 از 4 اولاول 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •