سلام
اولین Assets ایرانی برای یونیتی:
یک نرم افزار تولید کد برای موتور بازی سازی Unity است که توسط آن می توانید AnimationTree و BehaviorTree تولید کنید. کد تولید شده توسط این برنامه به زبان #C است به گونه ای که شما می توانید کد کنترلی خود را در تابعهای ایجاد شده توسط این برنامه اضافه کنید.
این Assets که کار دوست خوبم هستش رو شما می توانید آخرین نسخه آنرا از آدرس زیر بصورت رایگان دانلود کنید:
قبل توضیح برنامه باید بگم که این ابزار تقریبا یک ابزار پیشرفته حساب میشه و نباید توقع داشت که کسانی که تازه وارد بازی سازی شدند بتونن ازش استفاده کنند.
طراحی این برنامه شبیه Microsoft Visual Studio است. بنابراین فکر نمیکنم کار کردن باهاش برای برنامه نویسها مشکل باشه. کافیه هر آیتمی که میخواهید به پروژه اضافه کنید. پس از طراحی اون آیتم و رفع خطاها دکمه Build را کلیک کنید. تا کد در پوشه مقصد ایجاد شود.
برای یادگیری نحوه ایجاد پروژه به این لینک مراجعه کنید
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
AnimationTree
یکی از کاربردهای این برنامه ساخت AnimationTree است. مثتلا توی یک بازی شما میخواهید کاراکتر را حرکت دهید کدی که باید بنویسید یه چیزی شبیه این خواهد بود
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حالا فرض کنید اگه دکمه Shift و فشار بدید کاراکتر باید شروع کنه به دویدن حالا کد میشه یه همچین چیزی :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خلاصه سرتونو درد نیارم. فقط منظورم اینه که هرچی حرکت به کاراکتر اضافه بشه تعداد if ها میره بالا. حالا فکر کنین میخواهید بازی batman بنویسید ( خدا رحم کنه ) فکر کنید واسه کنترل اون همه حالت انیمیشن چقدر if باید بنویسید.
ولی با AnimationTree میشه این :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممکنه خیلی ها بگویند راههای بهتری هم وجود داره که تعداد ifها کمتر بشه. این فقط یک مثال بود تا کاربرد AnimationTree را متوجه شوید.
من این ایده را از موتور آنریل گرفتم به همین منظور برای شناختن بیشتر AnimationTree پیشنهاد میکنم به این لینک یه سری بزنید.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
کارکرد نودها شبیه به UDK است.
BehaviorTree
همونطور که از اسمش پیداست برای هوش مصنوعی استفاده میشه. این روش یکی از جدیدترین روشها برای ایجاد هوش مصنوعی در بازیهاست. توضیح دادنش در اینجا خیلی زمان میبره بنابراین اینو به عهده خودتون میزارم. کافیه تو اینترنت یه گوگل بزنید کلی مطلب پیدا میکنید
در ضمن این روشی که من پیاده سازی کردم ناشی از دید من نسبت به درخت رفتار هست . ممکنه کسی که تجربش تو بازیسازی بیشتر از من باشه دید بهتری از درخت رفتار داشته باشه که در اونصورت خواهش میکنم به من هم کمک کنه تا منم بیشتر یاد بگیرم و بتونم این نرم افزار را ارتقاع بدم.
چند لینک مفید :
این یکی از اعضای خود یونیتی هست که درخت رفتار رو تو یونیتی پیاده سازی کرده
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هر گونه انتقاد،پیشنهاد و ... جهت بهبود این Assets می توانید در همین تاپیک مطرح کنید.
با تشکر