تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: ماه نزدیکترین همسایه زمین می شود

  1. #1
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض ماه نزدیکترین همسایه زمین می شود

    در روز جهانی ستاره شناسی؛

    ماه نزدیکترین همسایه زمین می شود

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    امروز، پنجم اردیبهشت برابر با ۲۵ آوریل ۲۰۱۵، روز جهانی ستاره شناسی است که این روز ، روز نجوم نام گرفته و در آن ماه در نزدیکترین فاصله با زمین قرار می گیرد. مسعود عتیقی - مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به روز جهانی ستاره شناسی به خبرنگار مهر گفت: درحد فاصل ۱۵ آوریل تا ۱۵ می هر سال روزی که به تربیع اول ماه نزدیک باشد، به عنوان روز جهانی ستاره شناسی انتخاب می شود.
    وی به تاریخچه روز ستاره شناسی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۹۷۳ میلادی ( ۵۳ – ۵۲ خورشیدی) فردی بنام داگ برگر در یکی از ایالات امریکا با هدف آشنایی مردم با دانش ستاره شناسی تاکید کرد رصد خانه ها و تلسکوپهای آنها به همراه کارشناسان نجوم به میان مردم در کوچه و بازارها بیایند تا رشته ستاره شناسی همواره دانشی عمومی و در اختیار همگان قرار گیرد.
    وی اظهار داشت: از این رو شعار «برشما باد کشف کائنات » در سال ۲۰۰۹ میلادی( چهارصدمین سال بکارگیری تلسکوپ توسط، گالیله در عصر نوین اختر شناسی) نیز همگانی و روز ستاره شناسی بر همین پایه استوار شد.
    عتیقی عنوان کرد: همچنین ایالتهای مختلف آمریکا نسبت به مرور روز ستاره شناسی اقدام کردند که با همراه شدن برخی از کشورهای جهان، این مناسبت، به روز نجوم نام گرفت و به یک حرکت جهانی تبدیل شد.
    وی با بیان اینکه بدین روش نجومی هر سال در روز نجوم جرم ماه نزدیکترین همسایه زمین و جرم دوست داشتنی زمینی ها می شود، گفت: طی حدود ۱۵ سال اخیر، از دوشنبه قبل از روز جهانی ستاره شناسی تا یکشنبه بعد از این مناسبت به عنوان "هفته نجوم" شناخته می شود.
    عتیقی با اشاره به اینکه هدف از این روز، بردن نجوم به میان توده مردم است، افزود: امیدواریم که در کلان شهری همچون تهران فقط برنامه های روز ستاره شناسی ويژه یک منطقه خاص نباشد و مردم هم در این مناسبتها به تماشای آسمان و ماه بپردازند.
    وی در ادامه اظهار داشت: مردم در شهر می توانند تلسکوپ و یا هر ابزار رصدی خود را برداشته و به یک پارک و یا محل عمومی بروند تا جرم زیبایی همچون ماه تابان را از درون آسمان رصد کنند.
    مدیر انجمن نجوم آماتور ایران این حرکت مردم برای تماشای ماه را گامی جهانی برای برای ترویج دانش کهن ستاره شناسی دانست و افزود: تقسیم عشق به آسمان با بقیه مردم، آشنا کردن آنها با اطلاعات نجومی، پرهیز دادن از خرافه ها و تفکیک آن از این دانش جذاب، معرفی مفاخر کشور و جهان، توزیع نشریات مرتبط برای ماندگار کردن اطلاعات اختصاصی این روزهای نجومی، می تواند بخشی از اقدامات افراد، گروهها و مراکز باشد.
    وی گفت: بدیهی است در هر زمینه، ارایه دانش محض و کار آکادمیک وظیفه دانشگاهها و مراکز علمی معتبر دنیاست و قطعاً حوزه آماتوری و آکادمیک می بایست از یکدیگر کاملاً تفکیک و باز شناسی شده و جایگاه حرکتهای خود جوش علمی به دور از تایید و رد دانشگاهی مورد ملاحظه جدی قرار گیرد.
    عتیقی افزود: بنا داریم در روز ستاره شناسی این دانش جذاب را به میان روستاییان ببریم.




  2. 3 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •