تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: امپراتور کشور چین و کوروش بزرگ پدر ایران زمین از زبان چی دونگ فانگ

  1. #1
    پروفشنال vxp's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    پست ها
    865

    پيش فرض امپراتور کشور چین و کوروش بزرگ پدر ایران زمین از زبان چی دونگ فانگ

    شی هوانگ دی (چین شی هوانگ) امپراتور کشور چین و [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] بزرگ پدر ایران زمین از زبان چی دونگ فانگ


    در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ، آوازه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] دوم در دور و نزدیک پیچیده و او از شهرت فراوانی برخوردار است. در بازدید از آثار باستانی ایران، جز با احترام نمی توان به آرامگاه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ، این پادشاه بزرگ، نگریست و بزرگ داشت وی را به جای آورد.متاسفانه هنگامی که ما به « [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] » رسیدیم هوا دیگر تاریک شده بود و آرامگاه بسته بود. آرامگاه کوروش ظاهر و ساختمان زیبایی ندارد و همچنین چندان بلند و با شکوه نیست، از نظر معماری و ساختار تنها شبیه یک هرم است و در کل شش طبقه دارد که نمایانگر خورشید، ماه، باد، آتش، آب و خاک است. آرامگاهی ساده که سال هاست منزوی و مغرور در میان صحرایی رام نشده ایستاده و در طی بیش از ۲۵۰۰ سال همچنان استوار برجای باقی مانده است..
    آرامگاه کوروش بزرگ در [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ارتش سفالین چین شی هوانگ
    هرودوت مورخ یونانی، کوروش را «پدر [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] » نامیده است. منشور مشهور کوروش هم اکنون در موزه بریتانیای کشور انگلستان قرار دارد. در منشور مذکور، کوروش با افتخار گفته است: «من، کوروش، پادشاه جهان، پادشاه بزرگ، پادشاه دادگر، پادشاه بابِل، پادشاه سومر و اَکَد، پادشاه دنیا…» به راستی او را روحی بزرگ و باشکوه خواندن، اغراق آمیز نیست، چرا که او کسی بود که برای اولین بار پادشاهی [شاهنشاهی] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] را پایه گذاری کرد.سخن از کوروش، پادشاه بزرگ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] به میان آوردن همواره باعث به یادآوردن شی هوانگ دی (چین شی هوانگ) امپراتور کشور چین می گردد. …… چین شی هوانگ حدود سیصد سال پس از کوروش با در پیش گرفتن استراتژی هایی از قبیل اتحاد با کشور های دور از امپراتوری و حمله به کشور های نزدیک و همچنین حمایت از روش های نظامی و سیاستمداری، برای اولین بار در تاریخ چین یک فرمانروایی متمرکز را به وجود آورد. کارهایی که کوروش، بنیان گذار ایران متحد، در طول زندگی نظامی خود و جنگ های مذهبی انجام داد، بیانگر فکر روشن و مداراگری اوست. او زندانیان و یهودیان بابِل را آزاد کرد و همچنین در بازسازی اورشلیم (بیت المقدس) از یهودیان حمایت کرد. او تفاوت های فرهنگی را محترم می شمرد و به حقوق انسانی و باورهای دینی کسانی که بر آن ها پیروز می شد، احترام می گذاشت.شی هوانگ دی جاده های پستی را تعمیر کرد و دیوار چین را ساخت. او همچنین خط، قانون، پول رایج و واحد های اندازه گیری را در سراسر فرمانروایی به شکل واحد در آورده و پایه های پیشرفت چین را بنا کرد.در نگاهی دوباره به تاریخ، از این دو انسان بزرگ که خدمت های آنان، عواقب ناگوار جنگ ها و خونریزی های بی رحمانه را به گوشه ای راند، تنها آرامگاه هایی باقی مانده که احترام نسل های آینده را بر می انگیزد:آرامگاه کوروش بزرگ، چندان بزرگ نیست و تنها از سنگ ساخته شده است؛ در حالی که آرامگاه شی هوانگ دی همانند یک کوه عظیم است و چیزی که زیبایی آرامگاه او را دوصد چندان کرده سپاهی از مجسمه های سفالی جنگجویانش (ارتشِ سفالین) در زیر زمین است. این دو آرامگاه نماینده دو فرهنگ با شکوه، دو دوره تاریخی مختلف و دو کشور بزرگ است. این دو آرامگاه، دو پادشاه بزرگ تاریخ را در خود مدفون ساخته و همانند میخ های آهنین محکمی که در زمین این دو سرزمین فرو رفته، یاد آور شکوه و عظمت فرهنگ و تاریخ این دو کشور بزرگ است.


    بن مایه : سایت خردگان


  2. 2 کاربر از vxp بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •