تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: مدرک پیش دانشگاهی مجدد

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2016
    پست ها
    37

    پيش فرض مدرک پیش دانشگاهی مجدد

    سلام بر دوستان،

    در یک مورد خاص نیاز به مشاوره و مشورت شما بزرگواران دارم.

    در ابتدا یه شرح حال ساده در مورد خودم میدم تا اصل کار بیاد دستتون:
    سنم 20 و معافیت پزشکی دارم.

    من دوران ابتدای و راهنمایی رو کلا با معدل 20 تموم کردم ولی با شروع مشکلات خاص و فلج کننده ای دوران دبیرستان رو به بدترین شکل ممکن گذروندم. ( استعداد و هوش درس خوندن دارم)
    طوری که معدل دیپلم تجربیم 14.03 و معدل پیشم 11.75 شد.
    4 سال کامل برای حل مشکلاتم جنگیدم و دست آخر تا حدودی دستم واسه درس خوندن باز شد ولی دیگه کار از کار گذشته بود، سابقه تحصیلی خرابم اجازه نمیداد که در کنکور موفق بشم.
    2 سال برای کنکور نشستم و بهترین رتبم 40 هزار بود، به کنکور مجدد امید نداشتم از طرفی هم هیچ علاقه ای به دانشگاه آزاد ندارم.


    به صورت اتفاقی با کنکور ترکیه آشنا شدم و متوجه شدم که اگر مشکل هزینه زیادش رو حل کنم میتونم راحت از دانشگاه های خوب برای رشته های پر طرفدار پذیرش بگیرم.

    متاسفانه معدل باز شد سنگی برای این پای لنگ! 1- کنکور ترکیه کاری به معدل نداره ولی به هرحال دانشگاه من رو با معدل 11 پذیرش نمیکنه 2- اگرم پذیرش کنه و من از اون دانشگاه خارجی فارغ التحصیل بشم ایران مدرکم رو معادل سازی نمیکنه چون یکی از شرایط معادل سازی مدرک اینکه معدل پیش بالای 12 باشه.

    سوال اصلی:
    من که پیش تجربی دارم آیای راهی هست که پیش رشته دیگه ای رو بگیرم؟ مثلا ریاضی یا هنر؟ اصلا خود پیش تجربی رو میشه دوباره گرفت؟
    با یک مشاور حرف زدم و ایشون فرمودن اگر به پیش دانشگاهی های غیر انتفاعی بری و یه پولی بهشون بدی مدرک پیش با معدل بالا رو برات جور میکنن...نگفت چجوری یا اصلا کدوم مدرسه؟ آیا این حقیقت داره؟ احتمالا مستمر رو زیاد میزارن؟؟

    حتی مجبور شدم از طریق اینترنت با شخصی آشنا بشم که ادعا میکرد در عوض 4 میلیون تومان مدرک پیش هر رشته و معدلی که بخوام برام جور میکنه و طبق گفته های ایشون این مدارک در سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی درج میشن و همینطور میشه از آموزش و پرورش استعلام گرفت. این مورد چی آیا حقیقت داره یا فقط کلا برداریه؟

    خواهشا یه راهی برای دریافت مجدد پیش تجربی یا حداقل رشته ای دیگه با معدل بالاتر پیشنهاد بدید.

    بزرگسالان؟ داوطلب آزاد؟ ازراه دور؟غیر انتفاعی؟؟ کدوم و چطور؟

    مورد بنده بسیار اورژانسیست خواهش میکنم کمک کنید.

    تشکر فراوان

  2. #2
    ناظر انجمن آموزش عالی Alireza SM's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    پست ها
    3,182

    پيش فرض

    شما این مشاور ها و شخص ها و ... هرکدومشون هر حرفی زده رو بریز دور. همگی اطلاعاتشون یا دروغه یا مال 10 سال پیشه.
    میتونی پیش دانشگاهی مجدد رشته ریاضی رو بگیری و حتی کلاس هم نری به صورت داوطلب آزاد امتحان بدی. باید به یه مدرسه بزرگسالان دولتی بری و دیپلمت رو ارائه کنی و بگی پیش دانشگاهی مجدد میخوای بخونی. اونا هم درخواستش رو به آموزش پرورش میفرستن و اونا دستور میدن که بخونی. شایدم لازم باشه خودت بری آموزش پرورش. من اگه جات بودم خودم همین فردا میرفتم آموزش پرورش ناحیه (اداره کل نه ها) بعد اونجا قسمت امتحانات یا سنجش آموزش متوسطه رو پیدا کن و بگو برای پیش دانشگاهی مجدد میخوای اقدام کنی تا دستورش رو بدن. تنها مشکلی که در این موارد مطرح میشه مساله پایان خدمت هست که تو داری و مشکلی برات نیست

  3. این کاربر از Alireza SM بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2016
    پست ها
    37

    پيش فرض

    تشکر ویژه دارم.


    معدل برای ادامه کار من بسیار حیاتی است، کدوم مدارس مستمر میزارن؟ کدوم مدارس با توجه به شرایط بنده مناسب هستند؟ دولتی؟ از راه دور یا غیرانتفاعی؟
    خود پیش تجربی رو نمیشه دوباره امتحان داد؟ نوع مدرک مهم نیست فقط معدلش مهمه و با توجه به اینکه رشته ریاضی خیلی سخته و حتی برای گرفتن نمره قبولی باید جون کند نظر شما در مورد رشته هنر چیه؟


    از عنایت شما ممنونم

  5. #4
    آخر فروم باز hamid3369's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2013
    محل سكونت
    ایلام
    پست ها
    1,030

    پيش فرض

    رشته انسانی میتونی پیش رو با بالاترین معدل بگیری

  6. #5
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2012
    پست ها
    1,916

    پيش فرض

    خوش بحالت دوست عزیز آدم واقعا توی اون سن و سال چه عشق و اراده ای داره برای زندگیش ، اهدافش ...
    از ادبیات و نوع بیانت مشخصه که جوان به قاعده و مودبی هم هستی و حتما آینده ی خوبی خواهی داشت و صمیمانه آرزو میکنم همینطور باشه.

    ما هم یک زمانی با وجود چه سختی ها و مصایبی که دوران دبیرستان و کنکور و ترمهای ابتدای دانشگاه تا به همین امروز رو نگذروندیم، اون حال روحی نکبت باری که سر جلسه کنکور 92 داشتم رو هیچوقت فراموش نخواهم کرد ... شما هم نوشته بودی حالت تو کل دبیرستان داغون بود حس همذات پنداری کردم... چند صباح دیگه یک مدرک پیزوری کارشناسی هم با معدل حدود 14 یا شاید اصلا 13 از دانشگاه آزاد میگیریم (با کلی تاخیر که 2 سالش قبل از دانشگاه فاصله افتاده و 1 سال بخاطر عقب افتادن واحدهای درسی در خود دانشگاه) و یحتمل برای ارشد هم ادامه میدیم به هر ترتیب... حتی اگر کماکان دانشگاه خوبی شرایط پذیرفته شدن نداشته باشم... چون بالاخره میخوام برم به سمت علایقم باید برای ارشد رشته دیگری شرکت کنم ... از اول نباید به رشته ی کنونی ام (شهرسازی) میامدم.... اگرچه به برخی مباحثش علاقه مندم اما دیگه الان بطور کامل حالم ازش بهم میخوره و تنها مجبورم ادامه بدم این مدت کوتاه باقیمونده رو ... "غیر تسلیم و رضا کو چاره ای ..." اما اون شور و حال سابق کجا رفت واقعا؟ اون امید و آرزو، شور و جوانی نمیدونم... اصلا آخر این همه سعی و کوشش و کار و البته برای من جان کندن (خودمو عرض میکنم) که چی واقعا؟ آیا واقعا ارزششو داره ؟ آخرش به کجا میرسیم ؟ وقتی همین الان دردمون چیزای دیگست و اصلا اصل مصیبت این چیزا نیست دلمون از جای دیگه پره ....



    ////ببخشید که من اسپم دادم ما هم دلمون گرفته هرجا میریم یک بغضی هست.. این حرفای شما رو خوندم یاد یکسری از خاطرات گذشته ام افتادم .


    راستی خوش بحالت سربازی هم معافی ... ما که با این وضع روحی و جسمی نامساعد نمیدونم 3-4 سال دیگه یا هر زمان دیگه که از الان هم پیرتر میشم نوبتش برسه چجوری باید برم به اون جهنم اجباری ... واقعا که دو صد لعنت به مسببین این حال و اوضاع ... انگار نه انگار که ما هم آدمیم توی این مملکت ... حق آدمیزادی و حقوق بشری داریم ... نفرین ....
    Last edited by banii; 02-11-2016 at 01:15.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •