تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: سوال در رابطه با باطری خوردو

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    پيش فرض سوال در رابطه با باطری خوردو

    با سلام
    هنگام نصب باطری خودرو اول باید کابل منفی رو وصل کنیم یا مثبت؟
    و دوم چطور میشه چک کرد که آیا دینام باطری رو شارژ میکنه خوب یا خیر؟ چون یک دفعه دینام اگر خراب باشه مجددا باطری رو میخوابونه..
    آخرین بار باطری رو 6/95 عوض کردم و الان چشمی مشکی شده و برق در ماشین نیست... آیا باطری عمرش تمام شده ؟ چون روش علامت زده که مشکی یعنی نیاز به شارژ شدن داره...فکر نکنم با شارژ مجدد درست بشه نه؟
    ممنون

  2. #2
    کاربر فعال سیستمهای صوتی اتومبیل AmirELX's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2011
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    184

    پيش فرض

    درود بر شما
    بهترین کار ابتدا جداکردن سرباتری منفی هست.
    هنگام نصب هم ابتدا مثبت رو وصل کنید، سپس منفی.
    این طور ایمن تر هست، چون در صورت برخورد سیم مثبت با بدنه، اتفاقی نمی افتد. چون منفی متصل نیست.

    اگر باتری تون سیلد نیست و اسیدی هست، سطح الکترولیت رو چک کنید که کم نباشه، اگر کم بود اضافه کنید.
    اگر باتری تون سیلد (اتمی) هست و چراغش مشکی شده دو حالت داره:
    1) باتری عمر صفحاتش تموم شده و یا سطح الکترولیتش پایینه (که دلایل فراوانی داره)
    2) دینام باتری رو شارژ نمی کنه.

    این حالات رو چک کنید:
    1) سرباتری سولفاته نکرده باشه (اگر سولفاته شده با سنباده هم سرباتری و هم کله گی باتری رو تمیز کنید و سپس مقدار اندکی گریس نسوز بزنید تا مقداری مانع از اکسیداسیون بشه)
    2) سیم مثبت دینام به سرباتری مثبت رو چک کنید که اکسید نشده باشه و اتصالش صحیح باشه.
    3) سیم های منفی موتور و منفی باتری به بدنه رو چک کنید که اتصال خوبی با بدنه داشته باشند.

    اگر باتری تون ایرانی بوده و شما در هنگام خاموش بودن ماشین ازش زیادی شارژ کشیده باشید، زیاد انتظار نداشته باشید که باتری تون زنده بشه.

    به صدای دینام هم گوش بدید، اگر برای شارژ کردن باتری زور میزنه، دو حالت داره
    1) باتری تون نیاز به تعویض داره
    2) آفتامات دینام خرابه و مدام درحال شارژ هست که همین باعث خرابی باتری و گرم شدن اون و پس زدن اسید از اطراف و جوش آوردن الکترولیت و حتی انفجار میشه.
    خیلی مواظب اورشارژینگ باشید.

    اورشارژینگ دینام چیز شایعی هست و عمر باتری رو خیلی کم می کنه.

    میتونید یه باتری دیگه پیدا کنید و بندازید روی ماشین و به صدای دینام دقت کنید که آیا برای شارژ کردنش زور میزنه یا نه:
    اگر دینام دائماً صدا میده و ویز ویز می کنه، احتمالاً آفتامات دینام یا حتی خود دینام خرابه.
    اگر دینام بعد از یه مدتی که باتری رو شارژ کرد، ساکت شد. یعنی دینام سالمه و باتری تون خرابه و نیاز به تعویض داره.
    اگر دینام صدا نمی داد و بعد از رانندگی و کولر گرفتن و روشن کردن چراغ ها، باتری تون خالی شد و ماشین استارت نخورد، یعنی دینام تعطیله و شارژ نمی کنه.

    در آخر هم بهترین کار مراجعه به باتری ساز هست که با ولت متر و دستگاه تست دینام، باتری و دینام تون رو چک کنه. اما پیش آدم زبده و کار بلدی ببرید.
    چون بعضی از باتری ساز ها روی دینام ایراد میزارن و میگن آفتاماتش باید عوض بشه. یا بعضی هاشون هم درست تشخیص نمیدن که ایراد کجاست و شما مجدداً باتری خراب می کنید یا خدایی نکرده سیم کشی و بدنه ی ماشین رو به خاک فنا میدن.
    همیشه موفق باشید
    Last edited by AmirELX; 01-07-2018 at 01:22.

  3. این کاربر از AmirELX بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    پيش فرض

    با سلام و تشکر از پاسخ دوستان
    باطری رو خریدم. و چقدر هم گران شده!!! نسبت به سال 95 ، 80 درصد رفته روی باطری!!
    بگذریم.
    ماشین پراید هست مدل 91

    باطری قبل از نصب 12.7 ولت نشون میده
    بعد از نصب در حالت خاموشی ماشین 13.20
    در حالت روشن بودن ماشین 13.70
    و در حالت کولر با چراغ 13.10
    که البته همش نوسان داشت تا یک دهم این مقدار که ذکر کردم

    فکر کنم دینام خوب کار نمیکنه نه؟ چون با کولر و چراغ خیلی کم نیست ؟

  5. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Aug 2016
    پست ها
    734

    پيش فرض

    با سلام و تشکر از پاسخ دوستان
    باطری رو خریدم. و چقدر هم گران شده!!! نسبت به سال 95 ، 80 درصد رفته روی باطری!!
    بگذریم.
    ماشین پراید هست مدل 91

    باطری قبل از نصب 12.7 ولت نشون میده
    بعد از نصب در حالت خاموشی ماشین 13.20
    در حالت روشن بودن ماشین 13.70
    و در حالت کولر با چراغ 13.10
    که البته همش نوسان داشت تا یک دهم این مقدار که ذکر کردم

    فکر کنم دینام خوب کار نمیکنه نه؟ چون با کولر و چراغ خیلی کم نیست ؟
    دینام 14.2 فکر کنم شارژ میده.
    کولر توانش رو از دینام نمیگیره و مستقیما از موتور مییگیره.
    فقط بخشهایی مثل سوئیچها و فن داخل اتاق از دینام میگیره که توان زیادی نیست. اما فن جلوی رادیاتور توان بالایی مصرف میکنه.
    چراغ جلو هم توانش زیاد نیست. و در حد و اندازه فن داخل اتاقه. مخصوصا اگه در توانها نامتعارف 120 یا 130 وات باشن.

    همه اینها سبب نمیشن که ولتاژ کم و یا زیاد بشه. ولتاژ ثابته و آمپر ساعت هست که کم میشه و قابل اندازه گیری نیست. فقط باتری هایی که سه تا وروردی خروجی دارن قابل اندازه گیری هستن. مثل موبایل. کم و زیاد شدن باتری ناشی از عکلگرد دینام هست که یک نوسان خیلی کمی داره.
    اما باتری اگه کاملا خالی کنه یک دفعه ولتاژ میره پایین.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •