تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1109 از 1130 اولاول ... 1096091009105910991105110611071108110911101111111211131119 ... آخرآخر
نمايش نتايج 11,081 به 11,090 از 11292

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #11081
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2022
    پست ها
    14

    پيش فرض

    سلام من هم به دنبال یه کاربراتور دیگه میگردم ولی فعلن ماشین خوب شده البته با نبود اون پیچ هوا که مشکل همونه نتایج حتما اگر کاربراتور پیدا کردم میزارم
    یه چیزی ماشین من اتومات و گیربکس تازه تعمیر کردم و تمام صفحه هاش نو ولی زمانی که در سربالایی 45 درجه مثل گردنه میخوام بالا برم ماشین به زور بالا میره و باید تا ته گاز فشار بدی . مثل پراید و... نیست که هرچه گاز بدی ماشین سریع تر بره شنیده بودم نوا اتومات تنبل ولی فکر نمیکردم در این هد ایا همشون این شکلین
    بعد یه چیری زمانی که به ماشین تا ته گاز میدم از موتورصدای سوپاپ میاد بقیه هم این شکلین البته در حال حرکت
    سرپایینی هم که میخام پایین بیام یازمانی که به ماشین گاز میدم وگاز رها میکنم ماشین کلن خلاصه ومثل دنده ای نیست که دور موتور بالا بره و موتور درگیر باشه که مثل ترمز عمل بکنه وسرعت کاهش بده باید با ترمز ماشین نکه داری همه اتومات این شکلیه ؟ خیلی بده مخصوصا اگه ترمز هات ازکار بیفته دیگه نمیشه ماشین نگه داشت

  2. 5 کاربر از mohammad45656447 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #11082
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    سلام من هم به دنبال یه کاربراتور دیگه میگردم ولی فعلن ماشین خوب شده البته با نبود اون پیچ هوا که مشکل همونه نتایج حتما اگر کاربراتور پیدا کردم میزارم
    یه چیزی ماشین من اتومات و گیربکس تازه تعمیر کردم و تمام صفحه هاش نو ولی زمانی که در سربالایی 45 درجه مثل گردنه میخوام بالا برم.......
    اگر چه در نبود پیچ تنظیم دور آرام، وضعیت بهتر شده، اما مسلما نیاز هست تا دلایل بد کار کردن کاربراتور مشخص شود و امیدوارم با پیدا کردن کاربراتور آزمایشی مناسب، مشکل را پیدا کرده و رفع کنید.

    در مورد وضعیت سرعت و کشش در سربالایی و همچنین سرازیری، هرچند که شورلت نوا موتور ضعیفتری نسبت به بیوک 8 سیلندر دارد، اما توجه بفرمایید که نحوه استفاده از گیربکس اتوماتیک نیز شرط است، یعنی اینکه در شرایط مختلف، بدانیم از کدام وضعیت گیربکس اتوماتیک باید استفاده کنیم؟

    قبل از هرچیز فرض بر این می گیریم که گیربکس بطور کاملا مناسب و استاندارد ، اورهال شده و هیچ مشکلی نداره، بنابراین وجود ایراداتی که فرمودید، به نحوه استفاده از گیربکس بر میگرده.

    فرض کنیم گیربکس دستی بر روی ماشین نصب شده و یا کلا یک اتومبیل دارای گیربکس دستی استفاده میکنید. اگر به یک سربالایی شدید رسیدید که باعث کم شدن سرعت ماشین شد ( و سرعت قبل از رسیدن به سربالایی هم زیاد نبوده ) بنابراین ناچارا باید از دنده سبک ( مثلا دنده 4 یا 3 ) به دنده سنگینتر ( مثل 2 و حتی اگر نیاز بود، 1) تغییر دنده بدید یا اصطلاحا ، دنده معکوس بدید ، تا اتومبیل با توان بالاتر ، و البته سرعت کمتر، از سربالایی بالا رفته و فشاری به موتور وارد نشود.

    حالا اگر دنده را سنگین نکنیم چه اتفاقی رخ میده؟ موتور با دور بالا کار میکنه اما دنده برای قدرت کم و سرعت زیاد مناسب است و چون این سربالایی به قدرت نیاز داره، بنابراین موتور کم آورده و شروع به لرزش و یا صدای سوپاپ زدن میکنه که در این زمان طبق عادت دنده را سنگینتر میکنیم .

    در گیربکس اتوماتیک گاز زیادتر دادن باعث میشه گیربکس به دنده سبکتر تغییر دنده بده در حالیکه وضعیت شیب نیازمنده دنده سنگینتر است. در این حالت شما با استفاده از تغییر دستی دنده به کمک 2 و اگر لازم بود ، به کمک 1 ( اصطلاحا L 2 و L 1 ) گیربکس را در همان دنده سنگین نگه میدارید و اجازه نمیدید تا به دنده سبکتر 3 وارد شود و باعث مشکلاتی که اشاره کردید بشه.

    در سربالایی های شدید معمولا سرعت بسیار کم خواهد شد ( با توجه به سرعت اولیه رسیدن به سربالایی و مقدار بار و مسافر که خودرو حمل میکند) و بر این اساس استفاده از دنده سنگینتر توسط انتخاب دستی لازم است.

    گیربکسهای اتوماتیک موجود در اتومبیلهای طراحی قدیمی فعلی ، نیمه هوشمند محسوب میشه که قادر به درک وضعیت سرعت حرکت واقعی خودرو و شرایط مختلف رانندگی نیستن و فقط بر اساس مقدار دور موتور که به اونها میرسه( توسط توربین ) دنده ها را اتوماتیک تعویض میکنند ، که در این وضعیتهای متفاوت سربالایی و سرازیری باید با دخالت راننده، دنده مناسب تعیین شود.




    در مورد سرازیری هم همین وضعیت وجود داره ، یعنی با رسیدن به سرازیری، بواسطه جاذبه زمین، سرعت خودرو زیادتر شده و ناچارا باید از ترمز استفاده کنیم ( که در مسافتهای زیاد سرازیری درست نیست و باعث داغ کردن و سوختن لنتها و در نهایت عدم کارکرد مناسب ترمز خواهد شد) پس بر این اساس باید مانند وضعیتی که در زمان بالا آمدن از سربالایی داشتیم، برای سرازیری هم دنده مناسب را بطور دستی وارد کنیم ( درست مثل یک اتومبیل دارای گیربکس دستی که از دنده سنگین برای پایین آمدن از سرازیری استفاده کرده و همزمان در صورت نیاز، از ترمزهای کم و مختصر با فاصله زمانی کافی برای خنک شدن لنتها، استفاده میکنیم)

    بطور کلی با هر دنده سنگینی که از سربالایی بالا میرویم، با همان دنده هم پایین خواهیم آمد ، ( که البته این هم بر اساس وضعیت شیبها در سربالایی و سرازیری متغییر است)

    اگر با استفاده از این شیوه، همچنان مشکل در صدای سوپاپ و کشش کم وجود داشت، باید دنبال ایراداتی در وضعیت کار کرد گیربکس، توربین و همچنین موتور ( کاربراتور و تنظیم تایمینگ و سوپاپ و..) باشیم.


  4. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #11083
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2022
    پست ها
    14

    پيش فرض

    اگر چه در نبود پیچ تنظیم دور آرام، وضعیت بهتر شده، اما مسلما نیاز هست تا دلایل بد کار کردن کاربراتور مشخص شود و امیدوارم با پیدا کردن کاربراتور آزمایشی مناسب، مشکل را پیدا کرده و رفع کنید.

    در مورد وضعیت سرعت و کشش در سربالایی و همچنین سرازیری، هرچند که شورلت نوا موتور ضعیفتری نسبت به بیوک 8 سیلندر دارد، اما توجه بفرمایید که نحوه استفاده از گیربکس اتوماتیک نیز شرط است، یعنی اینکه در شرایط مختلف، بدانیم از کدام وضعیت گیربکس اتوماتیک باید استفاده کنیم؟

    قبل از هرچیز فرض بر این می گیریم که گیربکس بطور کاملا مناسب و استاندارد ، اورهال شده و هیچ مشکلی نداره، بنابراین وجود ایراداتی که فرمودید، به نحوه استفاده از گیربکس بر میگرده.

    فرض کنیم گیربکس دستی بر روی ماشین نصب شده و یا کلا یک اتومبیل دارای گیربکس دستی استفاده میکنید. اگر به یک سربالایی شدید رسیدید که باعث کم شدن سرعت ماشین شد ( و سرعت قبل از رسیدن به سربالایی هم زیاد نبوده ) بنابراین ناچارا باید از دنده سبک ( مثلا دنده 4 یا 3 ) به دنده سنگینتر ( مثل 2 و حتی اگر نیاز بود، 1) تغییر دنده بدید یا اصطلاحا ، دنده معکوس بدید ، تا اتومبیل با توان بالاتر ، و البته سرعت کمتر، از سربالایی بالا رفته و فشاری به موتور وارد نشود.

    حالا اگر دنده را سنگین نکنیم چه اتفاقی رخ میده؟ موتور با دور بالا کار میکنه اما دنده برای قدرت کم و سرعت زیاد مناسب است و چون این سربالایی به قدرت نیاز داره، بنابراین موتور کم آورده و شروع به لرزش و یا صدای سوپاپ زدن میکنه که در این زمان طبق عادت دنده را سنگینتر میکنیم .

    در گیربکس اتوماتیک گاز زیادتر دادن باعث میشه گیربکس به دنده سبکتر تغییر دنده بده در حالیکه وضعیت شیب نیازمنده دنده سنگینتر است. در این حالت شما با استفاده از تغییر دستی دنده به کمک 2 و اگر لازم بود ، به کمک 1 ( اصطلاحا L 2 و L 1 ) گیربکس را در همان دنده سنگین نگه میدارید و اجازه نمیدید تا به دنده سبکتر 3 وارد شود و باعث مشکلاتی که اشاره کردید بشه.

    در سربالایی های شدید معمولا سرعت بسیار کم خواهد شد ( با توجه به سرعت اولیه رسیدن به سربالایی و مقدار بار و مسافر که خودرو حمل میکند) و بر این اساس استفاده از دنده سنگینتر توسط انتخاب دستی لازم است.

    گیربکسهای اتوماتیک موجود در اتومبیلهای طراحی قدیمی فعلی ، نیمه هوشمند محسوب میشه که قادر به درک وضعیت سرعت حرکت واقعی خودرو و شرایط مختلف رانندگی نیستن و فقط بر اساس مقدار دور موتور که به اونها میرسه( توسط توربین ) دنده ها را اتوماتیک تعویض میکنند ، که در این وضعیتهای متفاوت سربالایی و سرازیری باید با دخالت راننده، دنده مناسب تعیین شود.




    در مورد سرازیری هم همین وضعیت وجود داره ، یعنی با رسیدن به سرازیری، بواسطه جاذبه زمین، سرعت خودرو زیادتر شده و ناچارا باید از ترمز استفاده کنیم ( که در مسافتهای زیاد سرازیری درست نیست و باعث داغ کردن و سوختن لنتها و در نهایت عدم کارکرد مناسب ترمز خواهد شد) پس بر این اساس باید مانند وضعیتی که در زمان بالا آمدن از سربالایی داشتیم، برای سرازیری هم دنده مناسب را بطور دستی وارد کنیم ( درست مثل یک اتومبیل دارای گیربکس دستی که از دنده سنگین برای پایین آمدن از سرازیری استفاده کرده و همزمان در صورت نیاز، از ترمزهای کم و مختصر با فاصله زمانی کافی برای خنک شدن لنتها، استفاده میکنیم)

    بطور کلی با هر دنده سنگینی که از سربالایی بالا میرویم، با همان دنده هم پایین خواهیم آمد ، ( که البته این هم بر اساس وضعیت شیبها در سربالایی و سرازیری متغییر است)

    اگر با استفاده از این شیوه، همچنان مشکل در صدای سوپاپ و کشش کم وجود داشت، باید دنبال ایراداتی در وضعیت کار کرد گیربکس، توربین و همچنین موتور ( کاربراتور و تنظیم تایمینگ و سوپاپ و..) باشیم.

    به خاطر این که دفرانسیل ماشین من 17 هم میتونه باشه؟

  6. 4 کاربر از mohammad45656447 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #11084
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    به خاطر این که دفرانسیل ماشین من 17 هم میتونه باشه؟



    متاسفانه منظور شما از دیفرانسیل 17 متوجه نشدم، اما احتمالا منظور شما، تفاوت بین دو نمونه دیفرانسیل 10 پیچ و 12 پیچ باید باشد که بر اساس تعداد پیچهای مورد استفاده در درپوش دیفرانسیل شناسایی شدند.

    10 پیچ


    12 پیچ



    نمونه 10 پیچ، متداولترین دیفرانسیل مورد استفاده در خودروهای ما محسوب می شوند و تا جایی که دیدم و مطالعه داشتم، از این نمونه در انواع نوا بیوک کامارو پونتیاک کاپریس ایمپالا و..استفاده شده ( که با توجه به نیازهای خاص همان خودرو، دارای ضمائم و طراحی های جانبی خاص خود نیز هستند)

    مقایسه این دو نمونه، که هر کدام زیر مجموعه های متفاوتی در مدلهای مختلف برای انواع اتومبیلها در سالهای گوناگون دارند، بحث مفصلی است، اما بطور خیلی خلاصه، نمونه 10 پیچ، نسبت به 12 پیچ، توان و قدرت کمتری برای انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب را دارد، اما به این معنی نیست که در سربالایی و شتاب و کشش و... دارای ضعف شدید باشه ، بلکه نمونه 12 پیچ نسبت به 10 پیچ ، انتخاب بهتری برای شتاب و کشش و بخصوص مسابقات کوارتر مایل و درگ است.

    تصور من این هست که اگر بعد از انجام روش استفاده از گیربکس اتوماتیک ، در توضیحات قبلی، همچان مشکل در سربالایی و سرازیری دارید، ( و البته بعد از اینکه مشکلات کاربراتور و احیانا موارد احتمالی دیگه مثل موتور و تنظیمات تایمینگ و احتراق و سوخت رسانی و.. حل شد) مشکل همچنان وجود داشته باشه، پس دنبال ایراد در گیربکس باید باشید و بهترین کار مراجعه به تعمیرکار مربوطه است که گیربکس را اورهال کرده.

    گاها ممکنه موارد جانبی گیربکس و یا یکسری تنظیمات که دقت بیشتر لازم داره، ایراد پیدا کرده باشد که میتواند تا حدی همین قضایایی که توضیح دادید را سبب شود.
    خوشبختانه دو نفر از همقطاران قدیمی و وارد به گیربکسهای اتوماتیک ( kcnc و MJ1970 ) در کلوپ حضور دارند که امیدوارم در این مورد تجربه های بسیار ارزشمند خودشان را با ما در میان بگذارند.



  8. 6 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #11085
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2022
    پست ها
    14

    پيش فرض

    متاسفانه منظور شما از دیفرانسیل 17 متوجه نشدم، اما احتمالا منظور شما، تفاوت بین دو نمونه دیفرانسیل 10 پیچ و 12 پیچ باید باشد که بر اساس تعداد پیچهای مورد استفاده در درپوش دیفرانسیل شناسایی شدند.

    10 پیچ


    12 پیچ



    نمونه 10 پیچ، متداولترین دیفرانسیل مورد استفاده در خودروهای ما محسوب می شوند و تا جایی که دیدم و مطالعه داشتم، از این نمونه در انواع نوا بیوک کامارو پونتیاک کاپریس ایمپالا و..استفاده شده ( که با توجه به نیازهای خاص همان خودرو، دارای ضمائم و طراحی های جانبی خاص خود نیز هستند)

    مقایسه این دو نمونه، که هر کدام زیر مجموعه های متفاوتی در مدلهای مختلف برای انواع اتومبیلها در سالهای گوناگون دارند، بحث مفصلی است، اما بطور خیلی خلاصه، نمونه 10 پیچ، نسبت به 12 پیچ، توان و قدرت کمتری برای انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب را دارد، اما به این معنی نیست که در سربالایی و شتاب و کشش و... دارای ضعف شدید باشه ، بلکه نمونه 12 پیچ نسبت به 10 پیچ ، انتخاب بهتری برای شتاب و کشش و بخصوص مسابقات کوارتر مایل و درگ است.

    تصور من این هست که اگر بعد از انجام روش استفاده از گیربکس اتوماتیک ، در توضیحات قبلی، همچان مشکل در سربالایی و سرازیری دارید، ( و البته بعد از اینکه مشکلات کاربراتور و احیانا موارد احتمالی دیگه مثل موتور و تنظیمات تایمینگ و احتراق و سوخت رسانی و.. حل شد) مشکل همچنان وجود داشته باشه، پس دنبال ایراد در گیربکس باید باشید و بهترین کار مراجعه به تعمیرکار مربوطه است که گیربکس را اورهال کرده.

    گاها ممکنه موارد جانبی گیربکس و یا یکسری تنظیمات که دقت بیشتر لازم داره، ایراد پیدا کرده باشد که میتواند تا حدی همین قضایایی که توضیح دادید را سبب شود.
    خوشبختانه دو نفر از همقطاران قدیمی و وارد به گیربکسهای اتوماتیک ( kcnc و MJ1970 ) در کلوپ حضور دارند که امیدوارم در این مورد تجربه های بسیار ارزشمند خودشان را با ما در میان بگذارند.


    سلام نه منظورم از 17 ضریب دندونه ها دفرانسیل دندونه ها منظورم کرانول و پینیون
    که 3 نوع 13 و15 و17
    که فابریک نوا 13
    ولی ماشین منو عوض کردن 17 انداختن
    دفرانسیل باز کردم روی کرانول نوشته بود 17GM

  10. 4 کاربر از mohammad45656447 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #11086
    داره خودمونی میشه Peyman Skylark's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2012
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    182

    پيش فرض

    درود بر دوستان گرامی
    سپاس بابت تجربیاتی که با ما به اشتراک می گذارید

    علی آقای عزیز منظور اقا محمد همون طور که خودشون گفتند تعداد دندونه های کراون ویل و پینیون هست که معمولا در شورلت نواها تا جایی که می دونم تعداد دندونه کراون ویل 41 و پینیون 13 هست.
    خیلی دوست داشتم سوار شورلت نواهایی که دیفرانسیل شون با انواع 17/41 و 13/41 یا... تعویض شده بشم و ببینم تو دورهای مختف چه تفاوتی باهم دارن اما سعادت نداشتم.

    البته خودم زمانی شورلت نوا سی3 داشتم ولی دیفرانسیلش چون سالم بود ، باز نکردم تا ببینم توش چه خبره.
    ولی پیوسته دنبال این بودم که برای موتور 6 نوا یه کاری کنم تا دور موتور در سرعت های بالای 100 بیاد پایین تر تا به اصطلاح صدای فریاد پروانه کمتر بشه.حالا چه از طریق دف یا گیربکس یا موتور یا پروانه و... (دوستانی که سواری بیوک و نوا رو تجربه کردن ، تفاوت صدای موتور در سرعت های بالا رو حس کردند)

  12. 5 کاربر از Peyman Skylark بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #11087
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    درود بر دوستان گرامی
    سپاس بابت تجربیاتی که با ما به اشتراک می گذارید

    علی آقای عزیز منظور اقا محمد همون طور که خودشون گفتند تعداد دندونه های کراون ویل و پینیون هست....
    درود بر شما،در این مورد اطلاعات چندانی ندارم و فقط جسته گریخته مطالبی شنیدم. متاسفانه در جستجوی سایتهای مربوط به اطلاعات انواع دیفرانسیل های آمریکایی، چیزی در این مورد ندیدم، و فقط اشاره به ضریب انتقال نیرو و تعداد دور گردش گراندویل و پنیون میکردن که احتمالا منظور هم در نهایت همین چیزی است که شما اشاره کردید.

    اتفاقا چند وقت قبل، روغن دیفرانسیل تعویض کردم و متاسفانه فراموش کردم عکس بگیرم و چون در مورد این اعداد و تغییرات سرعت و قدرت در انواع نمونه های 10 پیچ، اطلاع نداشتم، توجهی به نمونه مورد استفاده در نوا خودم نکردم، اما به احتمال قوی باید از همان مدل 13/41 باید باشه که فرمودید.

    در مورد صدای پروانه، اینهم مورد توجه من بوده، و نهایتا دو کار میشه کرد:

    1. برقی کردن سیستم خنک کننده بجای پروانه مکانیکی که قبلا خیلی در موردش صحبت کردیم و چالش واقعا بزرگی بحساب میاد بخصوص برای مناطق گرمسیر ایران که به احتمال بسیار زیاد جوابگو نیست.

    2. استفاده از کلاچ پروانه که هزینه نسبتا بالایی داره( قیمت امروز اطلاع ندارم) و اگر خراب بشه ، ظاهرا قابل تعمیر نیست، هرچند که هزینه اون از فن برقی و دینام آمپر بالا و رادیاتور خاص و بادگیر و..و.بسیار کمتر در میاد.

    اما با توجه به کل مسائل، بازهم فکر نمیکنم صرف استفاده از نمونه سرعتی،( 17/41) مشکلی در سربالایی و کشش و شتاب بوجود بیاد، چون مسلما در طراحی این نمونه ها، این قضیه هم در نظر گرفته شده.

    چیزی که من فکر میکنم بهترین کار برای کم کردن فشار به موتور در سرعتهای بالا است، استفاده از گیربکسهای دارای اووردرایو است که بازهم قبلا در این مورد مفصل صحبت کردیم، هم در نمونه های دستی و هم اتوماتیک و همچنین استفاده از قطعه ای که به انتهای گیربکسهای اتوماتیک و یا دستی متصل شده و حکم اووردرایو بازی میکند و چند سالی است که توسط بعضی شرکتهای خصوصی در آمریکا ساخته، و وارد بازار شده و با نصب ساده در انتهای گیربکس، یک دنده به آن اضافه شده که بسیار سبک و حکم اوردرایو را دارد.

    دو نمونه گیربکس دستی و اتوماتیک که قطعه اووردرایو در انتهای هرکدام نصب شده




    متاسفانه این وسیله هم مثل بسیاری از وسائل و قطعات و کیتهای بسیار با کیفیت و مناسب برای اتومبیلهای ما، با توجه به قیمت امروز دلار، هزینه بسیار بالایی دارد و خرید این چیزها نه بصرفه است و نه ساده!


    Last edited by camaro lt; 27-12-2022 at 20:41.

  14. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #11088
    داره خودمونی میشه Peyman Skylark's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2012
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    182

    پيش فرض



    درود بر شما،در این مورد اطلاعات چندانی ندارم و فقط جسته گریخته مطالبی شنیدم. متاسفانه در جستجوی سایتهای مربوط به اطلاعات انواع دیفرانسیل های آمریکایی، چیزی در این مورد ندیدم، و فقط اشاره به ضریب انتقال نیرو و تعداد دور گردش گراندویل و پنیون میکردن که احتمالا منظور هم در نهایت همین چیزی است که شما اشاره کردید...
    ممنونم از شما بابت اینکه تا این حد خالصانه اطلاعات و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک میگذارید.
    این روزا با اینکه تقریبا فضای مجازی اومده جای این کلوپ ها رو گرفته اما جای شکرش باقیه که هنوز این انجمن قدیمی پابرجاست و این به لطف بزرگانی مثل شماست.

    من تا حدودی شنیدم که واسه نوا یا بیوک هایی که اینجا مونتاژ شدن در سالهای قبل و بعد انقلاب تفاوت هایی از این قبیل (ضریب دیف و گیربکس یا تفاوت هایی در موتور) دیده میشه ولی خب چون اکثر ماشینا از حالت فابریک خارج شدن نمیشه نظر قطعی داد مگر اینکه پای صحبت کسانی بنشینیم که اون سالها این ماشینارو سوار بودن.

    برای کلاج پروانه حتما باید از طرح های امریکایی تو بازار استفاده کنیم یا میشه از مدل های مشابه مثل وانت مزدا پاترول یا بعضی جیپ ها استفاده کرد؟

    مورد آخر راجع به اوردرایو یک گزینه عالی محسوب میشه.شما فرض کنید در آینده ما بتونیم بدون دردسر وارد کنیم اما آیا کسی هست تو ایران که بخواد اجرا کنه؟

  16. 5 کاربر از Peyman Skylark بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #11089
    داره خودمونی میشه hamid-48's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2022
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    67

    پيش فرض

    با درود به دوستان و همقطاران
    از اونجا که کاسه نمد ته گیربکسم (نوا اتومات) روغن ریزی نسبتا شدید داره تصمیم دارم عوضش کنم و پریروز رفتم از پاساژ طوس خریدم 150 تومن (جنس مکزیکی که ظاهر از این بهتر تو بازار نمیشه پیدا کرد).
    فقط شک دارم که وقتی گاردان رو باز کنم و کشویی اونو بکشم بیرون، روغن گیربکس چقدر بیرون میریزه. اگه کم باشه میشه با یه دستمال کنترلش کرد و سریع کاسه نمد رو عوض کرد ولی اگه زیاد باشه کمی دردسر سازه. ممنون میشم راهنمایی کنین.

  18. 5 کاربر از hamid-48 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #11090
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,576

    پيش فرض

    ممنونم از شما بابت اینکه تا این حد خالصانه اطلاعات و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک میگذارید

    سپاسگزارم و من هم از تجربه ها و اطلاعات همه دوستان و اعضاء کلوپ استفاده میکنم.
    در مورد کلاچ فن، تجربه شخصی نداشتم ، اما در سالهایی که اتومبیلهای ما تعداد بیشتر و فراوانی قطعات، زیادتری داشتند، مرتبا می دیدم که خیلی ها با این کلاچ فن مشکل دارن، یعنی خراب میشد و باید تعویض میکردن که در زمان خودش هم قیمت بالایی داشت( مثلا چیزی حدود 80 تا 150 هزار تومان و بیشتر ) که گاها می شنیدم این نمونه های نو هم در واقع تعمیری و از سمت هند و پاکستان میاد ( ظاهرا توی این دو کشور، صنایع کوچک و کارگاههای زیادی برای تعمیر و بازسازی انواع قطعات خراب و دست دوم و صدمه خورده و..وجود دارد که در یوتیوب کلیپهای جالبی در این مورد هست، مثل کلیپ تعمیرات آرمیچر استارت که بر اساس آن من هم آرمیچر را تعمیر کردم).

    بیشتر از همه می دیدم که بعد از خراب شدن، با جوش دادن یک تکه تسمه آهنی، دو بخش ثابت و متحرک به هم وصل میکردند و پروانه به حالت عادی در می آمد که حتما احتمال کنده شدن این قطعات جوش داده در دراز مدت هم وجود داشت.

    همین موارد باعث شد که دید چندان خوبی به کلاچ فن نداشته باشم و در پی استفاده و نصب نباشم، مضاف بر اینکه تابستاتهای بشدت داغ و طولانی هم مجال استفاده از این وسیله را نمیدهد و بیشتر باید در فکر بالا بردن راندمان خنک کنندگی پروانه و کولر باشیم تا صدای موتور!
    اما تصمیم دارم کمی در این باره بیشتر تحقیق کنم و ببینم در حال حاضر چه نمونه هایی و با چه قیمتهای در اینجا وجود دارد و احیانا چه تغییراتی در پروانه و یا بخشهای مربوط به آن باید داده شود تا کلاچ فن قابل نصب باشد؟ با پیدا کردن این جوابها، احتمالا سوال شما هم پاسخ داده شود.

    در مورد اووردرایو، اگر منظور شما از اجرا کردن، نصب کردن بر روی اتومبیل باشه، مسلما برای افراد فنی مثل ما که بقول معروف دست به آچار و یا به اصطلاح " HANDYMAN " هستیم، کار سختی نیست، علاوه بر اینکه این قطعات معمولا دفترچه راهنما نصب و استفاده هم دارند، اما مشکل اصلی فعلا همان بدست آوردن باین قطعات با قیمت منطقی و بصرفه است که با قیمت فعلی دلار شدنی نیست!




    با درود به دوستان و همقطاران
    از اونجا که کاسه نمد ته گیربکسم (نوا اتومات) روغن ریزی نسبتا شدید داره تصمیم دارم عوضش کنم و پریروز رفتم از پاساژ طوس خریدم 150 تومن (جنس مکزیکی که ظاهر از این بهتر تو بازار نمیشه پیدا کرد).
    فقط شک دارم که وقتی گاردان رو باز کنم و کشویی اونو بکشم بیرون، روغن گیربکس چقدر بیرون میریزه. اگه کم باشه میشه با یه دستمال کنترلش کرد و سریع کاسه نمد رو عوض کرد ولی اگه زیاد باشه کمی دردسر سازه. ممنون میشم راهنمایی کنین.
    با باز کردن گاردان، مسلما مقداری روغن به بیرون ریخته خواهد شد، اما مشکل خاصی نیست، بخصوص که شما به احتمال زیاد بخاطر نداشتن چاله سرویس، ناچارا زیر ماشین جک میزنید ( سمت عقب ) تا امکان دسترسی بهتری به گاردان و گیربکس داشته باشید، بنابراین همین بالا رفتن عقب اتومبیل، باعث سرازیر شدن روغن گیربکس به سمت جلوی آن شده و احتمال ریخته شدن به بیرون بسیار کمتر و یا حتی رفع خواهد شد.
    توصیه میکنم برای ایمنی بیشتر ، در زیر چرخهای عقب، قطعه چون یا کنده درخت قطور و یا بلوک محکم بتنی بگذارید ( در هر دو سمت) و البته اگر خرک مناسب برای گذاشتین زیر اکسل عقب داشته باشید، نیز مناسب است ،تا علاوه بر بالا رفتن عقب و نریختن روغن، ایمنی کامل برای انجام کار داشته باشید.

    استفاده از یک تشت پلاستیکی معمولی هم که در زیر بخش گلدانی عقب گیربکس، قرار داده شده باشد، میتواند باعث جمع آوری روغنهای ریخته شده احتمالی شود و در ادامه و پس از پایان کار، میتوانید دوباره روغنها را به داخل گیربکس بریزید و اگر کسری داشت، اضافه کنید .

    همچنین در کنار این تعویض کاسه نمد و باز کردن گاردان، زمان مناسبی برای بررسی چهارشاخه ها و گریسکاری چهارشاخه عقب است ، حتی اگر کامل از روی گاردان باز نشده باشد( دو قسمت جدا شده از سمت پنیون دیفرانسیل که کنسها به راحتی با دست قابل درآوردن هستند و میتوانید گریسکاری کنید، فقط مراقب باشید رول برینگهای سوزنی بیرون ریخته نشود و موقع نصب مجدد، ترتیب قرار گیری و چیدمان آنهات بهم نخورد) البته اگر گریسخور قابل استفاده نداشته باشند.





    همچنین قبل از پیاده کردن گاردان، فرصت مناسبی برای آزمایش لقی احتمالی چهارشاخه ها، است



  20. 6 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 7 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 7 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •