تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: +۴G را با TDD LTE اشتباه نگیریم

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ir.ghost's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2014
    محل سكونت
    Shiraz
    پست ها
    386

    پيش فرض +۴G را با TDD LTE اشتباه نگیریم

    ایرانسل در ابتدای راه اندازی سرویس LTE خود از MiMO 1×1 (با همان SiSo فرقی نداشت) استفاده میکرد. عبارت MiMo کوتاه شده عبارت Multiple Input Multiple Output میباشد و به این معنا است موبایل (تعداد محدود) ویا مودم شما دارای ۲ آنتن میباشد و همزمان به ۲ فرستده ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دریافت میکند و میتواند به صورت ۲به۲ ویا ۴به۲ ویا ۴به۴ باشد تصویر زیر را مشاهده کنید.
    در این حالت ( MIMO ) پوشش دهی و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات افزایش پیدا میکند به تصویر زیر دقت کنید
    ایرانسل مدتی پیش سرویس جدیدی راه اندازی کرد به اسم TDD LTE و همزمان شروع به تغییر فناوری از MIMO 1×1 به MIMO 2×2 کرد که باعث شد افراد این افزایش سرعت را با TDD LTE اشتباه بگیرند.
    ابتدا باید در این باره توضیح داد که تکنولوژی های TDD-LTE یا TD-LTE و FDD-LTE دو تکنولوژی ارائه ی خدماتِ اینترنت پرسرعت بی سیم مبنتی بر نسل ۴ (۴G) می باشند. به طوریکه TDD مخفف “time-division duplexing” و FDD مخفف “frequency-division duplexing” می باشد.
    اگر واکی تاکی های قدیمی را به یاد داشته باشید حتما به خاطر می آورید که دو طرف در آن واحد نمی توانستند با یکدیگر صحبت کنند، یعنی تنها یکی از دو طرف می توانست به انتقال صدا بپردازد و وقتی صحبت یک طرف تمام می شد طرف دیگر می توانست صحبت کند، که در اصطلاح به این تکنولوژی “simplexing” گفته می شد. حال Duplexing در حقیقت نمونه ی کامل شده ی این تکنولوژی بوده که اجازه می دهد در آن واحد هر دو طرف گیرنده و فرستنده با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند که به این تکنولوژی Duplexing یا مضاعف(دو سمتی) گفته می شود.
    برای فهمیدن مفهومِ عبارت Time-Division در TDD باید بدانید که در تکنولوژی TD-LTE چون تبادل اطلاعات (دریافت و ارسال) در یک فرکانس صورت گرفته و تنها زمان (ثانیه) به دو قسمت مساوی یا نا متساوی تقسیم می گردند به آن “تقسیم زمانی” گفته می شود. یعنی بر اساس نیاز اپراتور می تواند پهنایِ باند اختصاص یافته برای تبادلِ اطلاعات در حالت ارسال و دریافت را به یکدیگر تغییر دهد. بنابراین در این تکنولوژی می توان بر اساس نیاز پهنای باند بیشتری را به آپلود یا دانلود اختصاص داد و دقیقا به همین علت است که به این تکنولوژی Asymmetric یا نامتقارن نیز گفته می شود (همانند تکنولوژی ADSL که حرف A اول مخفف ASYMMETRIC می باشد). از مزایای این تکنولوژی می توان به ارزان بودن این سرویس در مقایسه با تکنولوژی FDD نام برد.
    به طور کلی از لحاظ تکنولوژی TDD-LTE یا همان TD-LTE بسیار به وایمکس نزدیک بوده و به همین دلیل دکل های وایمکس به راحتی و با صرف هزینه ای اندک قابل تغییر به TD-LTE هستند. شاید یکی از دلایل تمایل ایرانسل به تبلیغات گسترده بر روی این تکنولوژی همین باشد چرا که با تغییری اندک در دکل های وایمکس این شرکت، ایرانسل می تواند از ظرفیت های معطل مانده در این بخش دوباره استفاده نماید.
    حال کاربرد عبارت frequency-division در تکنولوژی FDD به این دلیل است که در این تکنولوژی فرکانس های مختلفی برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می شود و به همین دلیل به آن “تقسیم فرکانسی” گفته می شود. دقیقا به همین علت است که این تکنولوژی در زمره ی تکنولوژی های انتقالِ داده ی Symmetric یا متقارن دسته بندی می شود. تقارن در تکنولوژی ۴G به این معنی است که پهنای باندِ اختصاص یافته برای آپلود و دانلود تقریبا یکی باشد و بالا بودن یکی باعث محدود شدنِ دیگری نگردد. بنابراین به همین علت است که در تکنولوژی FDD-LTE معمولا سرعت دانلود و آپلود تقریبا متقارن و یکسان است. از مزایای FDD می توان به پوشش دهی بهتر سیگنال و پایداری آن اشاره نمود. لازم به ذکر است که درصد استفاده از تکنولوژی FDD در سراسر دنیا از تکنولوژی TDD بیشتر و اکثر اپراتور ها در کشور های پیشرفته خدمات داده را در این تکنولوژی به کاربران ارائه می کنند. البته اخیر در بعضی کشور ها مثل چین و استرالیا و یا بعضی از کشور های اروپای شرقی این تکنولوژی در حال گسترش است.
    نتیجه گیری

    ایرانسل از تکنولوژی FDD-LTE برای سرویس های ۴G (حالت MIMO 1×1 ) و +۴G (حالت MIMO 2×2) استفاده میکند


    مبنع : [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. 9 کاربر از ir.ghost بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    پست ها
    363

    پيش فرض

    با شروع سال 2017 کشور قطر تکنولوژی LTE-CAT11 را راه اندازی کرده و نهایت سرعت دقیق آن مشخص نیست و البته اولین کشور در خاورمیانه ترکیه بود که سال 2016 آنرا اجرا و توسعه داد که این دو تنها کشورهای حاضر در خاورمیانه هستند که این تکنولوژی را به کاربرهایشان ارائه میدهند تا مردم بتوانند کاملا از دستگاههای مجهز به این تکنولوژی مانند موبایلها و تبلتهای خود نهایت استفاده را ببرند. بیشترین سرعت دانلود ثبت شده این تکنولوژی در ترکیه 900MB است
    نهایت سرعت این تکنولوژی در کلاس خود بدون محدودیت پهنای باند در هر دوطرف در DownLink نهایتا 1GB است

  4. این کاربر از xshya بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •