سلام دوستان يه سايتي پيدا كردم كه كلي عكس از انيميشناي قديمي توشه خيلي باحاله ببينيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
سلام دوستان يه سايتي پيدا كردم كه كلي عكس از انيميشناي قديمي توشه خيلي باحاله ببينيد
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
امروز پست من آه از نهاد همتون درمیاره. چند روز پیش این نوستالژی کارتونهای قدیمی افتاد توی جونم و من هم گفتم وقتی تو وبلاگم همه چی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد پیدا میشه، حیفه یادی از کارتونهای قدیمی نکنیم. اکثر این کارتونها در فاصله سنی بین 7 تا 14 سال برای من بوده و جالب اینجاست که از همون بچگی ضمن لذتی که از دیدن یه کارتن می بردم اما با دیدن خیر و شر و اینکه گاهی شر چطور باعث زجر کاراکتر خوب داستان میشه من هم پای تلویزیون زجر می کشیدم و عصبانی می شدم.
مثل هر بچه دیگه ای من هم عاشق خیلی از کاراکترها بودم و دوستشون داشتم و از بعضی هاشون هم بدم میاد. از خیلی هاشون الگو می گرفتم و حتی اداشون رو در میاودم. یاد آرم اول برنامه کودک بخیر که اون پسره بود دست گره کرده به پشت و از این طرف به اون طرف حرکت می کرد و آهنگش شبیه وق وق بود. من که یادم نمیاد ولی مادرم می گه وقتی خیلی کوچیک بودم وقتی این آرم برنامه کودک میومد من هم باهاش دستم رو پشتم می گرفتم و از این طرف تلویزیون هماهنگ با اون پسره به اون طرف تلویزیون می رفتم. هاها...این شما و این هم لیست کارتونایی که یادم میاد. اگر چیزی جا افتاده کامنت بگذارید. یاد ایام بچگی و سادگی همه ما بخیر. بچه های امروزی که دیگه بچه نیستن.
::سندباد، علي بابا و بابا علاالدين
::پلنگ صورتي، مورچه و مورچه خوار و بازرس و دودو دستیار کودنش که من عاشقش بودم با اون صدای دوبله خداش.
::پسرشجاع، شيپورچي و دار و دستش. جذاب ترین قسمتش برای من که خاک بر سر صدا و سیما خیلی هم کم تکرارش کرد و آرزوش رو به دل من گذاشت اون قسمتیه که گاو سیاهه با اون ببره می جنگن. خداسسسسس.
:: بل و سپاستين؛ وفاداری بل رو خیلی دوست داشتم.
::نل و بابا بزرگش و اون یارو که موهاش روی صورتش بود و معلوم نبود کیه. آی از دست بابا بزرگ نل حرص می خوردم. آی حرص می خوردم. آخر پیرمرد خرفت بود.
:: رابين هود و پرنس جان و داروغه و ماره هیس هیس. عاشقه ماره بودم وقتی حرف میزد. اون مرغ چاغه که با پرنسس بازی می کرد هم آخر خنده بود. از میون بچه ها هم لاکپشته آخر دلقک و پپه بازی.
::پينوكيو و فرشته مهربون! و صد البته گربه نره و روباه مكار. از دست کارای پینوکیو و بی شعوریش هم کلی لجم می گرفت.
::سرنتي پيتي و کاپیتان که دنبال جزیره بود. پیلا پیلای وراج و پری دریایی جون
:: گوریل انگوری.
:: جیمبو. جیمبو. جیمبووووووووووووووووووووو و
:: یونیکو. می دونم که خیلی ها دوستش دارید. اسب شاخدار افسانه ای.
::بارپابابا عوض ميشه!
::تام و جري! کلی دلم واسه تام می سوخت. همش بد بیاری میاورد.
::رامكال! باحال ترین کاراکترش اون کلاغه صابون دزدش بود که بالای کلیسا خونه داشت
:: بنل و عمو جغد شاخدار. اون سنجابه رو یادتونه که همیشه مخالف بود؟
:: پروفسور بالتازار با اون آهنگ باحالش. بال بالتازار. بال بالتازار. بالتازااااااااااااااااااا ر
::تنسی تاکسیدو و كمد آقاي ووپي
:: دهكده حيوانات. ببره با اون کمر قیتونش و ادعاش خیلی باحال بود.(همین کارتون بود دیگه یا اشتباه می کنم؟)
::بامزي قوی ترین خرس جهان و شلمان که همیشه تا ساعتش زنگ می زد همون جا می خوابید.
::لولك و بولك كه عاشق جفتشون بودم
:: پاپای ملوان زبل با اون زن لنگ دراز کودنش
:زبل خان اينجا؛ زب خان اونجا؛زبل خان همه جا! کیف می کردم وقتی زبل خان حرف می زد و اون تیکه اولش که دست می کرد و یه شیره میومد رو خیلی دوست داشتم.
:: اي کیو سان که تریپ با سایو جان داشت.
:: خانواده دكتر ارنست با اون دختر مشنگشون. همیشه فکر می کردم یه آدم چقدر می تونه خنگ باشه.
:: هاكل بري فين که همیشه یه پاچه شلوارش بالاتر از اون یکی بود و اون یارو سرخپوسته. اسمش اینجونجو بود؟
:: پت و مت!
:: سه كله پوك
::واتو واتو! آهنگ اول کارتونش رو خیلی دوست داشتم.
:: الفي اتکینز و باباش كه هميشه پيپ مي كشيد
::يوگي و دوستان. زیاد با این یارو یوگیه حال نمی کردم ولی سوسمار توش خدا بود.
:: موش كوهستان
::دور دنيا در 80 روز
::آنت و لوسين
::بچه هاي مدرسه والت. یکی از تاثیر گذارترین قسمتاش اون داستانی بود که واسه فرنچی تعریف می شد قضیه یارو پسره خلافه و مادربزرگش. دوسش می داشتم فراوون
::هاج! زنبور عسل و اون مانتیز سبز بدجنسش که کلی من رو می ترسوند!
::نيك و نيكو. جفتشون حالم رو بهم می زدن ولی باحالترین کاراکتراشون اون سوسکای خاک قلطون یا به قول بعضیا سوسکای ان قلطون بودن که همش به جون هم غر می زدن
::میتی کومون. مامور مخصوص حاکم بزرگ.اين علامت حاكم بزرگه! همشون رو دوست داشتم. زنبه هم که جای خود داشت.
::بي خانمان (پرين و مادرش با اون الاغه : پاريكال)
::بابا لنگ دراز با شرکت جودي ابوت. جودی رو دوست نداشتم ولی اون دوست بدجنس پولدارش رو که خوشکلم بود دوست ببیتی فراوون.(از بچگی شر خدا بودیما)
:: حنا! دختري در مزرعه!
::گاليور و كاپيتان ليچ و جمله معروفش: گاليور نقشه رو رد كن بياد بعلاوه کوتوله های تو دستش مثل فلرتیشیای جیگر و اون من می دونم نمیشه
::مهاجران. دکتره با سبیلاش و آقای پتیبل که واقعا زشت بود و سگشم مثل خودش. از اون خواهر کوچیکه لوسیفر بود چی بود حالم بهم می خورد بهم می دادنش خفه اش می کردم چون همیشه دردسر درست می کرد.
:: مگ مگ و دوستان و اون ماره نيش نيش با رفیق تپل خنگش.
::ممول و دختر مهربون. من با شخصیت اسکار خیلی حال می کردم.
:بلفی و لی لی پيت با مونگال!
::بینوایان.كوزت و خانوادیه تنارديه و البته شهردار مادلن و بازرس ژاور. بینوایان همه قستهاش زیبا بود و بازم باید بگم که از از دیدن خانواده تناردیه واقعا رنج می بردم.
چوبین و برونکا. باحالترین قسمتش مبارزه اش با برونکای دماغ گنده بود. کیف می کردم می دیدمش وقتی چوبین این ور و اون ور می پرید.
:: مسافر کوچولو. آهنگ اولش کلی غمگین بود ولی من عاشق اون شال دور گردنش بودم.
:: اون سه برادر عروسکی جنگنده نمی دونم چینی بودن یا ژاپنی که یکیشون زور داشت یکیشون باهوش بود و اون یکی هم بین این دو تا.
:: اون کارتونه که یه روباته بود که قلب نداشت و یه مترسک راه می افتن می رن با اون دختره. اسمش اصلا یادم نمیاد ولی داستانش و کاراکتراش رو خیلی دوست داشتم.
:: پت پستچی با اون آهنگ معروفش. :: لوک خوش شانس و 5 برادر به ترتیب قد .برادران دالتون. برادر کوتولوهه و درازه همیشه اشک من رو از خنده در میاوردن. بوشوک و حرفاش کفرم رو در میاورد.
:: دامبو فیل گوش دراز
:: گوفی. بهترین قسمتش، ببر بنگالش بود. وقتی شروع می کرد به تعریف از ببر بنگال. درنده ترین، قوی ترین، شجاع ترین وووو. وقتی هم نعره می زد اون زبون کوچیکش معلوم میشد خیلی خدا بود. گوفی جونم کجایییی.
:: شود و جعفری رو یادتو هست؟ من شود رو دوست می داشتم فراوون با اون صدای باحالی که روش گذاشته بودن.
:: برداران شیردل. یوناتان و اسکورپان. خیلی رویایی بود و هیجان انگیز. مخصوصا وقتی کسی می گفت قراره بره اون ور دره. قسمت آخرشم که اژدهاهه میومد بیرون رو خیلی دوست داشتم. فقط حیف کیفیتش پایین بود و البته کارتن هم نبود. فیلم بود.
:: کایوت و بیپ بیپ هم هرچند خیلی کم توی دوره ما نشون می داد ولی بیچاره کایوته که همیشه آخر بدبیاری بود
منبع :
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
"عروس مرده" ساخته "تيم برتون" با شكست دادن "والاس و گروميت؛ نفرين خرگوش نما" برنده جايزه بهترين فيلم بلند جوايز امسال انيميشن بريتانيا شد.
به گزارش گروه هنر ايلنا، "عروس مرده" در اروپاي قرن 19 مي گذرد و ماجراي مردي است كه به جهان زيرين مي رود و در آنجا با غريبه اي مرموز ازدواج مي كند.
در رقابت مذكور، فيلم "خرگوش" بهترين فيلم كوتاه و فيلم "برامول هاي" جايزه بهترين كمدي را از آن خود كرد.
"خرگوش" كه هيچ ربطي به فيلم "والاس و گروميت" ندارد توسط "ران ريك"، انيماتور انگليسي ساخته شده است.
در ضمن جايزه بهترين برنامه ويژه تلويزيوني به "بچه هاي عصباني" تعلق گرفت، اين برنامه از بي بي سي 3 پخش شده و توسط شركت آردمن ساخته شده است.
مخاطبان نيز "شهر بهشت" و "من كي هستم و چه مي خواهم" را به عنوان فيلم هاي منتخب خود انتخاب كردند.
امسال دهمين دور جوايز انيميشن بريتانيا در لندن برگزار شد، اين رقابت تمامي انواع انيميشن را در بر مي گيرد.
انیمیشن رومئو و ژولیت ساخته میشود
انیمیشنی براساس نمایشنامه کلاسیک رومئو ژولیت در ژانری درام خانوادگی ساخته خواهدشد.
به گزارش سرویس فرهنگی هنری ایسکانیوز، این انیمیشن براساس فیلمنامهای از تیم ریس و به کارگردانی کوین سلسی هم اکنون مراحل پیش تولید خود را طی میکند و بازیگرانی معروف چون کیت ونسیلت و ایوان مک گرگور عهدهدار گویندگی نقش های رومئو و ژولیت هستند.
این فیلم که محصول مشترک امریکا و انگلستان به شمارمیرود تا اواخر امسال آماده اکران خواهدشد.
کیت ونسیلت علاوه بر این فیلم، فیلم دیگری را با نام تعطیلات به کارگردانی نانسی مایرز آماده اکران دارد.
کیت ونسیلت متولد 1975 در انگلستان است. وی به خاطربازی در فیلم تایتانیک ایریس نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول شده است.
نقدی بر عصر یخ 2 از جامه جامعه امروز اومده بوده براتون pdf شو میزارم:
فیلمه واقعا توپیهکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
انيميشن Gopher ( موش كيسه دار )
هنرمندان در شرکت بلور همانند یک تیم منسجم متعهد به انجام پروژه شده بودند و این ماموریت از آغاز به " تیم میلر" سپرده شده بود.انیماتورهای شخصیت استودیوی بلور، تا حد زیادی از تکمیل چهل دقیقه ی یکی از کارهای کمپانی دیسنی بنام "دوبار در طول یک کریسمس" تجربه کسب کردند و قادر بودند که از این تجربه و اطلاعات در یکی از پروژه های خودشان استفاده کنند. فاولر عقیده دارد که هر دو فیلم کوتاه ( Gopher broke-In the rough) تا حد زیادی توانایی شرکت بلور را به منظور بیان داستان و گسترش حجم اصلی فیلم ترفیع داده اند.و احساس می کند که هنرمندان واقعاً گامهای بلندی بسوی پیشرفت در این پروژه برداشته اند.از لحاظ تکنیکی فاولر می گوید: ما قادر بودیم تا در وضعیت و سر و وضع شخصیتهای داستان بهبود بخشیم که این کار به ما اجازه می داد تا مدلهایمان را به حالتهایی بکشیم که مبنی بر درک و انتقال مستقیم و بشدت مورد نیاز داستان هایی از این قبیل باشد. از طرف دیگر مقداری تست رندر خز جانوران بود که ما را می ترساند. مخصوصاً یکی را بیاد می آورم که بنظر می رسید موش کیسه داری بود که توسط یک گروه جوان ولگرد اسیر شده بود و بر روی یک اعلامیه ی تبلیغاتی با نور سبز فلورسنت چسبانده شده بود. و اگر دو هفته مانده به فرجه ی برنامه ی اسکار نبود خیلی خنده دار تر از این می توانست از کار در بیاید. ولی بقدر کافی خنده دار بود. بعضی از تست پرها نیز استرس مربوط بخود را داشتند ولی در آخر زمانی که کار خز و پرها تمام شد بسیار جالب بنظر می رسید و همه روی هم یک تولید زیبا و دلنواز از کار در آمد. تیمو موسیقی استودیوی بلور یک تراک جداگانه تلفیقی از موسیقی های فیلم های مختلف بیرون داد. کسی که تمام این کارها برعهده او بود " راب کارینز" نام داشت. او فیلم کوتاه " تیم میلر" بنام راک فیش (rock fish) را نیز صداگذاری کرد... همانند دیگر پروژه های داخل استودیو. راب فوراً صدای شخصیتی را که ما دنبالش بودیم برای ما ساخت. یک قطعه موسیقی لایت (آرام) که بشدت از کار " کارل استالینگ" از شرکت "برادران وارنر" تاثیر گرفته بود. راب اسم دیگر آهنگسازان کمکی را نیز لیست کرد." تونی مورالز" که بر روی یک سلسله کارها وقت گذاشت و دوتای دیگر نیز به یک امتیاز دیگر دست یافتند.
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منبع:irananimation
مرسی بابک جان . همیشه ایده های توپی داری . موفق باشی .
ديسني فروش فيلمهاي خود را در اينترنت آغاز ميكند
شركت "ديسني" قصد دارد بهزودي فيلمهاي خود را براي فروش در اينترنت، عرضه كند؛ اين سرويس شامل فيلمهاي روز اين شركت نيز ميشود.
به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ایسنا، كاربران ميتوانند فيلمهاي فعلي و يا قديميتر شركت ديسني را از اينترنت دانلوود كرده و با استفاده از رايانههاي شخصي و يا ابزارهاي قابل حمل تماشا كنند.
قرار است اين سرويس از ششم ماه ژوئن امسال راهاندازي شود؛ اين در حالي است كه تاكنون پنج شركت فيلمسازي هاليوود كه رقيبان ديسني به شمار ميروند، در ماه آوريل سرويس مشابهي را عرضه كردهاند؛ شركتهاي "يونيور سال پيكچرز "، "سوني پيكچرز "، "وارنر بروز"، "مترو گلدين" و "پارامونت پيكچرز" اسامي اين پنج شركت است.
فيلمهاي دانلوود شده از سرويس جديد ديسني، غير قابل كپي هستند و "جادهي افتخار" اولين فيلم اين شركت است كه در اينترنت قابل دسترس ميشود.
صدرنشيني انيميشن اتومبيل ها در گيشه آمريكاي شمالي
به گزارش خبرگزاري رويترز، انيميشن "اتومبيلها" با 62 ميليون و 800 هزار دلار فروش، پس از دو انيميشن "باورنكردنيها" و "در جستجوي نمو"، پرفروشترين افتتاحيه دو كمپاني مشترك "ديزني" و "پيكسار" محسوب ميشود. اين دو انيميشن در مدتي مشابه بيش از 70 ميليون دلار فروش كردند. به عقيده كارشناسان فروش اين فيلم طي اين مدت نتوانسته انتظار آنها را برآورده كند. انيميشن كمدي و حادثهاي "اتومبيلها" با هنرمندي بازيگراني (دوبلور) چون "اون ويلسون"، "پل نيومن"، "بوني هانت"، "ريچارد يتي" و "چيچ مارين" ساخته شده است. اين فيلم يك ساعت و 54 دقيقهاي به كارگرداني "جو رنفلت" و "جان لاستر" ساخته شده است.
منبع: خبرگزاری فارس
متل هاي ايراني بسترمناسبي براي ساخت انيميشن هستند
نشست ماهانهی انجمن آسيفا ایران با موضوع "استفاده ازمتل ها در انيميشن و جهاني شدن" با همكاري خانهي هنرمندان ايران و انجمن آسيفاي ايران بيست وي كم خرداد ماه در تالار بتهوون خانهي هنرمندان ايران برگزار شد.
به گزارش سايت خبري خانهي هنرمندان ايران،در اين نشست سرگذشت و ويژگیهاي متلهاي ايراني از زبان "ثمينه باغچه بان"،" پرويز كلانتري" و "نورالدين زرين كلك" عنوان شد.
ثمين باغچه بان گفت:"به طور كلي مطالعهي خاصي دربارهي متلها نداشتهام و ترجيح ميدهم دراين باره احساساتم را بيان كنم.متلها درهر سرزميني بسيار مهم هستند كه متاسفانه در كشور ما به اين مسئله توجه نميشود. متلهاي ايراني شعرهاي مادرانه هستند كه مادران در اوقات فراغت خود، براي كودكانشان ميسرودهاند.اين متلها ما را به يكديگر پيوند ميدهند و هويتمان را ميسازند."
وي اضافه كرد:" ما شاخههاي درختي هستيم كه با اين متلها در خاك سرزمين مان پيوند خورده ايم. مادر تمامي ما، زينب خاتون با گيس هاي بلند و رنگ شبق گونه است. متل هاي ايراني نيرو،حركت و حالت شعف بخش خاصي دارند و با انواع گوناگون خود (عاشقانه�داستاني،شيطنت آميز،آرامش بخش) حواس گوناگوني در دل مخاطبان ايجاد مي كنند."
باغچه بان با ابراز گلهمندي نسبت به عدم استقبال ناشران براي چاپ و انتشار متلها گفت:" متل هاي ايراني به اندازهي نوروز باستاني، چهارشنبه سوري، سيزده به در، اسطوره هاي فردوسي و... هويت بخش هستند. با اين وجود نمي دانم چرا ناشران نسبت به چاپ متلهاي ايراني كم لطفي مي كنند؟! بنده علاقه زيادي براي چاپ بازي هاي اصيل ومتلها داشته ام، اما متاسفانه تا كنون هيچ ناشري ميل به همكاري نداشته است."
"پرويز كلانتري" درادامه ويژگيهاي آثار پدر انيميشن ايران (نورالدين زرين كلك) را برشمرد و گفت:"زرين كلك متعلق به نسلي است كه انيميشن ايران دوران شكوفايي خود را طي مي كرد.وي در این سالها با نو آوري هاي خاص خود،انيميشن"اتل متل توتوله" را ساخت."
وي افزود:" متل هاي ايراني بستر مناسبي براي ساخت فيلم انيميشن هستند. اين متلهاي شاد و سرزنده با ضرب آهنگ هاي شاد خود، فضاي مفرحي براي كودكان ايجاد مي كنند. طنز و بازيگوشي نهفته درمتل ها به انيميشن جذابيت مي بخشد و ايماژهاي بيمعني موجود در <آن> كودكان را شاد ميسازد."
كلانتري بحران جهاني شدن را جدي تلقي كرد و گفت:"در روزگاري زندگي ميكنيم كه جهاني شدن يك بحران جدي تلقي ميشود. جهاني شدن چه بخواهيم وچه نخواهيم گريبانمان را مي گيرد،همگان را يكسان ميكند و خرده فرهنگهايمان را نابود مي سازد. پس بهتر است با بهرهوري از امكانات فرهنگي موجود،خود را در برابر اين پديده آماده سازيم."
"نورالدين زرين كلك" برسخنان كلانتري تاكيد كرد و افزود:"با سخنان كلانتري كاملا موافقم ضمن اينكه اميدوارم روزي فرا رسد كه براي متل ها، ادبيات فولكلور و ريشهدار شفاهيمان سازمان تهيه و تنظيم داشته باشيم."
در انتهاي اين نشست سه فيلم"خاله بزغاله" به كارگرداني"سحر ياسينپور"،"دويدم ودويدم" اثر "مهين جواهريان" و"اتل متل توتوله" اثر نورالدين زرين كلك به نمايش در آمد و از هيئت تحريريهي نشريه آسيفاي ايران تقدير شد.
***
نظر سایت ایران انیمیشن درباره جهانی شدن و خرده فرهنگ ها: چرا باید از جهانی شدن بترسیم؟ زیرا می دانیم که خودمان در کشور خودمان و با یک مجموعه فرهنگی نزدیک و محدود، چندان اهمیتی برای فرهنگ خود قائل نیستیم و در طول یکسال کاری چندان کاری برای ارائه (حتی در کشور خودمان) نداریم. اما اگر بطور جدی و حرفه ای کار کنیم از جهانی شدن لذت می بریم! زیرا فرهنگ ما در فرهنگ جهانی بطور اثر گذاری وجود خواهد داشت و دنیای فرهنگ با داستان ها و انیمیشن های ما آشنا و همراه خواهند شد. بجای ترس و بستن درها، بهتر است در دهکده جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم. راستی چرا تمامی مردم دنیا پینوکیو را می شناسند؟ آیا مشهور شدن پینوکیو و جهانی شدن آن باعث از بین رفتن دیگر فرهنگ ها شده؟ یا باعث اعتلای فرهنگ جهانی؟
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)