PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استفاده از عکس به جای آبجکت



shahabaliboys
12-02-2011, 10:46
سلام بچه ها شما تو این پروژه به صورت غیر مستقیم خیلی کمکم کردید دمتون گرم فعلا تا این جای پروژه این شکلی شده :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ولی دیگی داره پدر سیستمم در میاد حالا میخوام تو قسمت باغچه یه سری درخت بذارم ولی تقریبا مطمئنم اگه این کارو بکنم زمان رندر به طرز وحشتناکی بالا میره حالا می خوام ببینم شما پیشنهادی دارید که من چه کار کنم ؟ میشه یه جوری از عکس درخت به جای آبجکت استفاده کرد ؟ اگه میشه طبیعی میشه ؟ آبجکت درختی دارید که زمان رندر رو زیاد بالا نبره ؟
و در کل می دونم در برابر کار اساتیدی مثل شما این کار شاید اصلا به چشم نیاد ولی اگه در کل پیشنهاداتی برای بهتر شدنش دارید بگید . راستی یادم رفت بگم : 3ds max 2011 , Vray 1.5 sp4a
خلاصه خدا خیرتون بده هرکمکی می تونید بکنید تا این پروژه بهتر بشه اگه متریال خاصی دارید که بدرد اینجا می خوره ( چوب ، شیشه ، بتن ) بذارید بازم ممنون

mortezaon
12-02-2011, 12:01
فعلا اگه سیستم ضعیفه
3 تا راه داری
1-می تونی از سیسیم xref در تری دی مکس استفاده کنی
این هم آموزشش


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
2-اگه خیلی اصرار به استفاده از عکس در کارت داری
باید برای مثال یک عکس درخت داشته باشی که به پرسپکتیو کارت بخوره
بعد با فتوشاپ اونو برش بدی و با این میکس کنی
تقریبا وقت گیره

3-یا اینکه از وی ری ------ استفاده کنی
این هم آموزشش

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکه تهیه این آموزش ماله اقا مهدی
Mehdi_Lover3dsmax
از مجید آنلاینه
.

shahabaliboys
12-02-2011, 12:20
فعلا اگه سیستم ضعیفه
3 تا راه داری
1-می تونی از سیسیم xref در تری دی مکس استفاده کنی
این هم آموزشش


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
2-اگه خیلی اصرار به استفاده از عکس در کارت داری
باید برای مثال یک عکس درخت داشته باشی که به پرسپکتیو کارت بخوره
بعد با فتوشاپ اونو برش بدی و با این میکس کنی
تقریبا وقت گیره

3-یا اینکه از وی ری ------ استفاده کنی
این هم آموزشش

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکه تهیه این آموزش ماله اقا مهدی
Mehdi_Lover3dsmax
از مجید آنلاینه
.

ممنون ، ولی بهترین و سریعترین راه چیه ؟
سیستمم اینه :
cpu : amd phenom II X4 925 8mg 2.8G.H
vga : ATI 4770 512 GDDR5
RAM : 4G DDR3 1333

shahabaliboys
12-02-2011, 12:36
ولی بازم دمه p30world ی ها ی خودمون گرم تو 3ومین تستی که بین انجمن p30world و majidonline گرفتم بازم p30world ی ها سریعتر جواب دادن

shahabaliboys
12-02-2011, 13:06
یه سوال دیگه : اگه وقتی می خوام از یه صحنه رندر بگیرم جاهایی که مثلا پشت ساختمونه و دیده نمیشه رو پاک کنم زمان رندر کمتر می شه ؟ آخه تو یه پروژه دیگه این کار به شدت روی سرعت رند تآثیر می ذاشت حالا می خوام ببینم این قضیه همیشگیه ؟

Borhan72
12-02-2011, 14:42
ببين البته شايد من اشتباه ميكنم، ولی زمان رندر به آبجكت ها و سنگينی صحنه نيست...
بيشتر به پيچيدگی و متريال هاییه كه به آبجكتات ميدی...
جدا از اين بحث، من واسه درخت، RPC رو پيشنهاد ميدم...
در درجه دوم پلاگين 3DYK Paint رو اگه بتونی پيدا كنی، خيييلی عاليه...
:46:

shahabaliboys
12-02-2011, 16:01
ببين البته شايد من اشتباه ميكنم، ولی زمان رندر به آبجكت ها و سنگينی صحنه نيست...
بيشتر به پيچيدگی و متريال هاییه كه به آبجكتات ميدی...
جدا از اين بحث، من واسه درخت، RPC رو پيشنهاد ميدم...
در درجه دوم پلاگين 3DYK Paint رو اگه بتونی پيدا كنی، خيييلی عاليه...
:46:


rpc دقیقا به چه جور آبجکت هایی می گن ؟ چه جوری می شه گیرشون آورد ؟ می تونی لینک بدی ؟

matlab76
12-02-2011, 16:49
ببین سایت های زیادی در ضمینه فایل هایی که زمان رندر رو پایین میاورند هست ولی موضوع اینه که هم کیفیت کار پایین میاد هم خود کار

تو میتونی برای خودت یک درخت با همون گرافیک درست کنی من خودم شخصا عکس انداختن رو ترجیح نمیدم نمیگم کار بدیه ولی خیلی

در نتیجه کار به دردت نمیخوره

میتونی از این سرچ برای تکسچر استفاده کنی

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

یا این

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

shahabaliboys
12-02-2011, 18:31
راستی کسی درباره کارم نظر نداد ؟ دوست دارم هرجاش که احساس می کنید خوب یا بد شده بهم بگید هرچند مسلما به کار اساتید p30world نمی رسه

mojtaba_14
12-02-2011, 18:51
کارت خوب شده،فقط اون قسمتی از کار که داخل ِساختمونت معلومه یکم غیر طبیعیه،اگه اشتباه نکرده باشم یه vray light گذاشتی واسه همین یکنواخت روشن شده،اگه به جای یه vray light صفحه ای یه چندتا vraylight تو حالت sphere بذاری نتیجش بهتر میشه.(منظورم اینه که فرض کن لامپ داری می زاری رو سقف!!)

آب جلوی ساختمون هم یکم مقدار بامپش رو کمتر کنی و تایل هاشو ریز تر بهتر میشه.
واسه قضیه درخت هم من خودم بیشتر از ------ استفاده می کنم،با هاش راحت ترم!!:31:

ولی اگه خواستی می تونی از عکس درخت هم استفاده کنی،اینم یه لینک که درختهاش بدرد اینکار می خورن:

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

واسه درختهایی که می خوان پشت کار بیفتن،بهتره یه صفحه بزاری که حدودآ به سمت دوربینت باشه و با این تکسچر ها بهشون متریال بده،اونوقت دردسر بریدن دورش تو فوتوشاپم نداری و پرسپکتیوت هم درست می م

Borhan72
12-02-2011, 19:29
RPC يه پلاگين هست از خود شركت Autodesk كه رو مكس نصب ميشه و فايل های RPC رو ميخونه...
حالا فايلای RPC چين؟ همون عكس های آلفا دار خودمونن كه وقتی دانلودشون ميكنی و اون پلاگين رو هم نصب ميكنی، با يه كليك ساده ميشه ازشون استفاده كرد...
در اصل همون عكس هستن...
ولی يه مشكل داره...
فكر نكنم با VRay سازگار باشه...
چون من با V-Ray نتونستم ازشون رندر بگيرم...

به جز اين همون پلاگين 3D YK Paint خيلی عاليه...

راستی در مورد كارتم بگم كه خيييلی عاليه...
ولی يه كم متريال آب مشكل داره...
موج هاش درشتن...
يه كم Dirt ديوار هاتو بيشتر كن...
آسمونت خيلی سادس...
بكگراندشم اگه 2-3 تا ساختمون و اينا بذاری، رئال تر ميشه...

البته اين نكات منفی كارت بودنا...
در كل حرف نداره... من كه خيلی خوشم اومد...

mojtaba_14
12-02-2011, 19:37
RPC
فكر نكنم با VRay سازگار باشه...
چون من با V-Ray نتونستم ازشون رندر بگيرم...


آره بعضی از object هاش کلاً تو vay رندر نمی شن،تو مرحله lightcach می مونه سیستم،اونایی هم که رندر می شن،یه خط سفیدی دور تا دورش میوفته که خیلی ضایست!
کلاً هم رزلوشن بالایی ندارن و نمی شه تو دید نزدیک ازشون استفاده کرد.

meysam 3d
12-02-2011, 19:42
کار خوبیه اگه، اولین کارت باشه عالیه
فقط نور صحنه نسبت به روشنایی آسمون یه جورایی کمه (مگه اینکه دم صبح باشه :31:که اونجوری نور کل صحنه باید بیشتر میشد).و دوم اینکه موج آب رو ریز ترش کن. اینطوری یکمی غیر واقعیه.اونجایی که چمنا تموم میشه برای اینکه زمان رندرت هم زیاد نشه یه حصار فلزی شیک با چراغ و مخلفات بکش و دنباله زمینو با یه تکسچر ادامه بده اینطوری یکم ضایست.
موفق باشید

shahabaliboys
12-02-2011, 19:57
بچه ها دستتون درد نکنه اطلاعاتی که دادید خیلی بدردم خورد ( اگه ایراد rpc رو نمی دونستم 20 تومن تو پاچم می رفت ) تعاریفتون رو به خاطر این می دونم چون اولین کار نیمه حرفه ایم هست می خواید تو ذوقم نخوره مرسی و از انتقداتتون در مورد آب هم ممنون چشم درستش می کنم اون نکته ای هم که در مورد نور قسمت نشیمن گفتید درسته فکر کنم اگه sphere بدم بهتر میشه در مورد اون جا که چمنا تموم می شه هم به خاطر اینه که هنوز دیوار محوطه رو نذاشتم حتما وقتی کاملش کردم عکس کامل شدشو می ذارم نظر بدید . فقط دو جا رو موندم : 1 - اون متریال چوب تو قسمت ورودی ( تقریبا وسط عکس که رده رده است ) به نظرم اصلا طبیعی نیست اگه متریال چوب طبیعی دارید که به درد اونجا می خوره لطفا بذارید . 2 - ایراداتی که از آسمون گرفتید رو دقیقا نمیدونم چه جوری حل کنم یعنی اگه تنظیمات خاصی برای envronment یا دوربین که به درد شب بخوره و از این قشنگ تر باشه و ساده هم نباشه بلدید لطفا بگید

shahabaliboys
12-02-2011, 21:50
بچه ها کامل تر شد :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
چند تا اشکالشو خودم می گم بقیه رو شما :
1 ) به درخت سمت چپی یادم رفت متریال بدم ( درخت ها آبجکت هستند ولی دیدم خیلی تو زمان رندر اگه بهشون متریال خفن ندی تآثیر ندارن
2 ) اون آبی که داره می ریزه تو استخر اولا خودش آن چنان که باید و شاید باحال نیست ( چه طوری باحالشو بسازم ؟ )ولی همین رو اگه یه نور زیرش یا تو استخر می دادم فکر کنم به نتیجه بهتری می رسیدم
3 ) قسمت نشیمن شیشه های دورش اومده تو کفش که باعث انعکاس غیر منطقی نور در قسمت زیرین دیوار شده
4 ) نور قسمت ورودی فکر کنم 75 % مقدار فعلی باشه بهتره
5 ) آسمان همچنان سادست ( گفتم اگه می تونید راهنمای کنید )
6 ) متریال بتن تو قسمت سمت راست بعد از چمن ها مشکل پیدا کرده که فکر کنم نیاز به uvw map داره
بقیش رو دیگه شما بگید . بچه ها خواهشن آسمونم اگر می تونید یه کمک بدید من آسمون زیاد عوض کردم تا به این رسیدم درسته سادست ولی به رنگ محیط میاد ( چه دری وری گفتم ! ) ولی اگر آسمونی که تو شب قشنگ تر از این می شه دارید خواهشا دریغ ننماید . منتظر نظراتتون هستم

shahabaliboys
13-02-2011, 01:05
اینم پشتش :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

shahabaliboys
13-02-2011, 19:29
اینم تقریبا عکس نهاییه به جز دیوار های دور که هنوز نذاشتم تا اون موقع لطفا این رو با عکس قبلی که گذاشتم مقایسه کنید و بگید بهتر شده یا نه ؟ اگه ایرادی هم داره بگید تا برطرف کنم منتظرم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

choory
26-02-2011, 00:49
سلام دوست عزیر.

نمیدونم به جواب سوالی که داشتی رسیدی یا نه.اما امیدوارم این آموزش به درد شما و بقیه دوستان بخوره.

این آموزشی که میخوام بزارم در حقیقت کار همان پلاگین rpc را انجام میده ولی شما به پلاگین rpc احتیاجی ندارید.مزیت دیگه ای که داره این هست که با vray مشکلی نداره و هر عکسی را هم بخواهید میتونید ازش استفاده کنید.در ضمن حجم زیادی هم مثل rpc ها نمیگره و کار را سنگین نمیکنه.

ابتدا عکس مورد نظر را انتخاب کنید.مثلا من عکس زیر را انتخاب کرده ام.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سپس باید از عکس مورد نظر یک عکس به اصطلاح ماسک ایجاد کنیم (عکس ماسک چیست؟عکسی با دو رنگ سیاه و سفید که جاهایی که باید نمایش داده شود به رنگ سفید و جاهایی که نباید نمایش داده شود به رنگ سیاه هست مانند عکس زیر.)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وارد محیط نرم افزار تری دی مکس شوید.یک plane به صورت ایستاده با ابعاد مورد نظر رسم کنید.
سپس کادر material editor را باز کنید.
بر روی گزینه diffuse کلیک کرده گزینه bitmap را انتخاب کرده و عکس اصلی (عکس اول) را انتخاب کنید.
حال بر روی گزینه opacity کلیک کرده گزینه bitmap را انتخاب کرده و عکسی ماسک (عکس دوم) را انتخاب کنید.
سپس متریال ساخته شده را به plane ی که رسم کردید بدهید.
از کار رندر بگیرید و نتیجه را مشاهده کنید.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موفق باشید.

Knight.comix
05-04-2011, 22:05
کارت قشنگه...میشه بگی چمن هاشو چه جوری درست کردی؟

Knight.comix
06-04-2011, 22:50
تو رو خدا یکی کمک کنه... خیلی چمن لازمم... یکی بگه این چمن ها چه جوری درست شده...