PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : قمقمه ی رادیاتور قل قل میکنه



omid_562008
01-03-2012, 12:28
سلام
دوستان یه مدتیه بعد بعد از طی مسافت قمقمه کنار ماشین(پراید84) که به رادیاتور میره قل قل میکنه و بخار. رادیات هم آب کم نمکینه فکر میکنین مشکل از چیه؟

total_overdose
01-03-2012, 13:46
سلام
دوستان یه مدتیه بعد بعد از طی مسافت قمقمه کنار ماشین(پراید84) که به رادیاتور میره قل قل میکنه و بخار. رادیات هم آب کم نمکینه فکر میکنین مشکل از چیه؟
به احتمال خیلی زیاد ماشینتون واشر سر سیلندر نیاز داره! ببرین پیش مکانیک وارد چک بشه:46:

omid_562008
01-03-2012, 14:00
به احتمال خیلی زیاد ماشینتون واشر سر سیلندر نیاز داره! ببرین پیش مکانیک وارد چک بشه:46:

آخه آب کم نمیکنه.......... باز هم باید واشرسرسیلندر عوض کرد؟

paidin
01-03-2012, 15:01
سلام
دوستان یه مدتیه بعد بعد از طی مسافت قمقمه کنار ماشین(پراید84) که به رادیاتور میره قل قل میکنه و بخار. رادیات هم آب کم نمکینه فکر میکنین مشکل از چیه؟

دوست عزیز من همین مشکل را داشتم. مشکل از درب رادیاتور هست. درب رادیوتور را عوض کنید خوب میشه.

ahsanjan
09-05-2015, 01:19
سلام یک خاطره میخوام بگم شاید بدرد اون هایی که پراید دارن خورد پراید ما جدید وقتی خاموش میکردی اب را از قمقمه سر ریز میکرد و قل قل توش صدا میداد رادیاتورشم تقریبا خالی میشد در عوض قمقمه پر، اول دیدیم دور شلنگ بزرگی که کنار رادیاتور اون بزرگ بستش کمی داره اب میده بستشو باز کردیم و دوباره بستیم مشکل قطره قطر دادنش رفع شد بعد وقتی ماشینو خاموش میکردم کمی که دقت میکردم میدیم سر رادیاتور دورش فس فس های کم صدا میده سر رادیاتور را که عوض کردم خداروشکر مشکلش به کلی رفع شد مثل اینکه اب وقتی میریخته تو مخزن اب در عوض هوا میکشیده از سرش امیدوارم به درد دوستان بخورد

MOHAMMAD_ASEMOONI
09-05-2015, 14:34
سلامدوستان یه مدتیه بعد بعد از طی مسافت قمقمه کنار ماشین(پراید84) که به رادیاتور میره قل قل میکنه و بخار. رادیات هم آب کم نمکینه فکر میکنین مشکل از چیه؟سلام

حرارت طبیعیه ؟

alirezaezzati
09-09-2017, 17:02
سلام
من هم این مشکل رو داشتم که حل شد.
1- درب رادیاتور
2- ترموستات
3- درب قمقمه
4- واشر سر سیلندر
اما با تعویض یک عدد سنسور آب در زیر موتور مشکل حل شد. کم کم داشتم برای تعویض سر سیلندر آماده میشدم. با راهنمایی دوستان حل شد.

Yaser_1369
04-04-2018, 12:02
سلام

حرارت طبیعیه ؟سلام
منم این مشکل رو دارم و بعد از یکم رانندگی قمقمه ی آب قل قل میکنه و اگه آب بریزم درونش و تا خط ماگزیمم پر کنم,بعد از یک بار قل قل آبش تخلیه میشه و در حد مینیمم میاد پایین
و اینم بگم که آب رادیاتو همیشه پره و کم نمیکنه
فقط قمقمه آب نگه نمیداره

حالا حرارت طبیعی رو چطور میشه فهمید
البته اضافه کنم قبلا ماشین و واسه دیاگ.برده بودم و توی دستگاه که نگاه میکرد,دمای آب رو دیدم که 91 بود
یعنی وقتی آمپر وسط یا شاید یکم پایینتر بود,دما روی 91 بود
نمیدونم طبیعیه یا نه
خیلی ممنون

Sent from my SM-J510F using Tapatalk

siava5h
04-04-2018, 16:56
موارد زیادی پرسیده شده و بعضی از دوستان راهنمایی هایی هم کردن.

ما وقتی قل زدن در مخزن آب داریم تقریبا 2 حالت وجود داره که یک اینکه فشار محفظه موتور به سیستم خنک کاری منتقل میشه که محتمل ترین اشکال نشتی از سرسیلندره و دوم اینکه آب رادیاتور به 100 درجه رسیده که حتی در شرایط فشار، این دما تا چند درجه بالاتر هم خواهد بود، بدلیل وجود درپوش رادیاتور. و ما حالت دیگه ای رو نمیتونیم برای قل زدن مخزن آب در نظر بگیریم.

حالت اول که مربوط به سر سیلنر میشه احتمالش نسبت به دومی ضعیف تره که نیازی به اظهار نظر نداره و باید بررسی بشه تا عیب دیده بشه
اما در حالت دوم اگر راننده متوجه این جوش آمدنه شده باشه که خوب بایستی نسبت به رفع جوش اقدام کنه. اما اگر متوجه جوش آمدنه نشده، پس دمای جوش در نزدیکی 100 درجه هست که آستانه تحمل موتور بوده و تاثیر چشمگیری در عملکرد موتور دیده نمیشه.

در این شرایط اولین علتی که راننده متوجه این جوش آمدنه نشده اینه که آمپر آب دمای مناسبی رو نشون میده و به این ترتیب اولین احتمال رو به خرابی کپسول آب میدیم.

خرابی ترموستات باعث بالا رفتن دمای آب میشه اما این خرابی به گونه ای هست که نمیزاره آب در مدار خنک کاری به جریان بیافته و فقط آب موجود در موتور جوش میاد و آب داخل رادیاتور دمای پایینی داره. و اگر خرابی ترموستات داشته باشیم بایستی آمپر آب افزایش دما رو نشون بده. پس احتمال خرابی ترموستات به اولویت خیلی ضعیف تری میره. مگر اینکه هر دو سیستم همزمان خراب شده باشن که اولویت اول برای اصلاح کپسول آب هست.

در مورد دیگه ای شخصی به خرابی درپوش رادیاتور اشاره کرده این خرابی عموما به این صورته که بدلیل اشکال در سیستم ارتجاعی درپوش اجازه خروج آب رو نمیده و یا اینکه بدلیل مسدود شدن منفذ، اجازه ورود آب رو نمیده و یا اینکه بدلیل خرابی بخش آب بندی سبب میشه آب از رادیتور به سمت مخزن و یا بیرون از رادیاتور هدایت بشه اما در حالت مکش قادر نباشه از مخزن، آب مکش کنه و هوا بکشه.

اگر درپوش اجازه خروج آب رو نده بعد از خاموش کردن موتور دمای آب برای چند دقیقه بالا میره و فشار رادیاتور افزایش پیدا میکنه که میتونه قل زدن در رادیتور رو داشته باشم. که البته میبایست به جای قل زدن سر ریز شدن آب رو داشته باشم. چون در حالت طبیعی در رادیاتور هوا نداریم.
اگر خرابی درپوش به گونه ای باشه در هنگام مکش هوا به داخل رادیاتور بکشه، تقریبا کل فضای بالایی رادیاتور خالی از آب میشه و با باز کردن درب رادیاتور هیچ آبی نمیبینیم. چرا که سطح آب پایین تر از لوله های خنک کاری هستن.
اگر هم بدلیل مسدود شدن منفذ اجازه ورود آب به رادیاتور داده نشه، یا رادیاتور از آب خالی میشه و یا اینکه هوای داخل رادیاتور دچار انبساط میشه ک رفته رفته برای متعادل شدن این فشار چاره ای نداره که هوا بکشه.

مورد دیگه ای که گفتن اینه که آب رادیاتور اصلا کم نمیشه و فقط قل زدگی در مخزن وجود داره. در این شرایط احتمال نشتی سرسیلندر خیلی بعید هست. چون اگر قرار باشه از سرسیلندر هوا وارد رادیاتور بشه، پس میبایست آب رادیاتور کم شه. به این ترتیب فقط احتمال جوش آمدن آب رادیاتور هست.

البته مسدود شدن خود رادیاتور هم میتونه باعث جوش آمدن بشه که در این شرایط آمپر آب بایستی این خرابی رو نشون بده.

فکر نمیکنم حالت دیگه ای برای قل زدگی مخزن آب بتونیم تصور کنیم.