PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : گیج بودن عقب سمند در اثر ضربه



arash_a59
15-05-2014, 13:42
سلام دوستان
من یک سمند ال ایکس مدل 84 دارم، با کارکرد پایین(76000)
چند وقت پیش سر یک سبقت از سر اجبار رفتم در شانه جاده و مانعی مثل سکوی پرتاب بود و روی آن ماشین بلند شد و حدود 50 سانت رفت بالا و از عقب روی یک چرخ(سمت راننده) مثل هواپیما روی زمین نشست:n06:سرعت هم داشتم حدود 80 تا 90 و از همون سمت صدای شدیدی هم اومد...
بعد از اون ماجرا ماشین شدیدا گیج شد! خود به خود فرمون میخورد و اصلا باهاش حس تعادل نداشتم خیلی افتضاح...تا اینکه با یکی از بروبچ انجمن خودرو(تی تی) که واقعا وارد بود مشورت کردم و از تمامی زوایای اکسل، بالا ، پایین، میل موجگیر ها همه و همه عکس گرفتم و براش فرستادم و گفتند هیچ آسیبی به هیچ جا وارد نشده، بعد از اون به طور اتفاقی پیچهای همون چرخی که گفتم رو بازدید کردم و دیدم کاملا شل هست! پیچهارو سفت کردم و این مشکل تا حد 90% بهبود یافت! اما هنوز گاهی ماشین گیج میشه و فرمون میخوره و اون حالت عدم تعادل بهت دست میده...ضمنا دور لاستیک قسمت بیرونیش (همون چرخ سمت راننده) بعد از پیمایش مسافتی مثل اینکه زیاد با آسفالت در تماس باشه یا بیشتر از نقاط دیگه در تماس باشه سیاه میکنه!
اینم اضافه کنم یبار بردم جلوبند ساز رفت زیر ماشین همه چی رو بررسی کرد و متر هم زد و گفت همه چی نرماله!

hobor971
15-05-2014, 14:41
جعبه فرمونت رو دیدی ؟ مشکلی نداره ؟
همچنین میل پیچشی یا موجگیر اکسل عقب سمند احتمال کج شدن داره . محور عقب هم با توجه به ماهیتش احتمال خمش و شکستگی داره . بیشتر روی اکسل عقب متمرکز شو . پیشنهاد می کنم اگه بتونی جایی اکسل عقب کامل رو با یه نمونه استوک عوض کنی و ببینی بهتر میشه یا نه .

arash_a59
15-05-2014, 14:53
جعبه فرمونت رو دیدی ؟ مشکلی نداره ؟
همچنین میل پیچشی یا موجگیر اکسل عقب سمند احتمال کج شدن داره . محور عقب هم با توجه به ماهیتش احتمال خمش و شکستگی داره . بیشتر روی اکسل عقب متمرکز شو . پیشنهاد می کنم اگه بتونی جایی اکسل عقب کامل رو با یه نمونه استوک عوض کنی و ببینی بهتر میشه یا نه .
برادر فعلا توی شهری هستم که پیدا کردن یه جلوبند ساز برای متر زدن هم غنیمته چه برسه به تعویض کل اکسل!
میل پیچشی و میل موجگیر ظاهری مشکلی نداره...مشکل از جلو نیست هرچی هست از اکسل عقبه...

hobor971
15-05-2014, 14:57
به هر حال باید قطعات دارای ایراد را پیدا کنی. اغلب این ایرادات که با چشم پیدا نمی شه . بهترین راه هم تعویض آزمایشی است . مگر اینکه کسی رو پیدا کنی که خیلی وارد باشه و بتونه دقیق ایراد رو مشخص کنه .
ضمنا رینگات فولادیه ؟ احتمال ضربه خوردن رینگ هم هست . رینگ و لاستیک سمتی که ضربه خورده را با زاپاست عوض کن . ببین بهتر می شه یا نه .
ضمنا کمک های عقبت رو هم بررسی کن. احتمال آسیب دیدن اونها هم زیاده.

arash_a59
16-05-2014, 10:55
به هر حال باید قطعات دارای ایراد را پیدا کنی. اغلب این ایرادات که با چشم پیدا نمی شه . بهترین راه هم تعویض آزمایشی است . مگر اینکه کسی رو پیدا کنی که خیلی وارد باشه و بتونه دقیق ایراد رو مشخص کنه .
ضمنا رینگات فولادیه ؟ احتمال ضربه خوردن رینگ هم هست . رینگ و لاستیک سمتی که ضربه خورده را با زاپاست عوض کن . ببین بهتر می شه یا نه .
ضمنا کمک های عقبت رو هم بررسی کن. احتمال آسیب دیدن اونها هم زیاده.
رینگهام آلومینیومی هست و این کارو کردم(عوض کردنش با رینگهای دیگه) کمکهامم نو هستند یعنی 2ماه قبل از این حادثه خریدمشون...ولی درسته احتمال آسیب دارند.

hessam_sz
11-06-2014, 16:40
اگر وقتی ماشین تو دست انداز می افته و یا در پیچ های تند تعادل از بین میره مربوط به کمک فنر هست ولی اگر در حالت عادی تعادل به هم میخوره اتصالات چرخ عقب رو کامل چک کنید و چرخ رو هم با یک چرخ سالم عوض کنید ببینید نتیجه چی میشه