PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : خرید ماشین کاربراتوری



piishii
19-01-2015, 20:58
سلام
واقعیتش اطلاعات فنی من از ماشین و کلا ماشین در هم حدیه که یک بچه 6 ساله از تاریخ آمریکا میدونه !
بنده یک مقدار بودجه ای دارم خیلی کم و با توجه به این تورم داخلی فقط میتونم یک پراید مدل پایین بخرم
حالا سوالی که از عزیزان دارم ماشین های پراید مدل 82 و 83 که کاربراتوری هستند خیلی اذیت میکنند ؟
خراب می شن ؟ نمیدونم بنزین زیاد مصرف میکنند ؟ آدم همون نخره بهتره یا نه ؟ بنده در کل هفته شاید بخوام 3 الی نهایت 4 بار ماشین را بردارم و مصرف زیادی هم ندارم
یک توضیحی واقعا دوستان بدن و نظر خودشون رو بنویسند واقعا ممنون میشم

kasra2002
19-01-2015, 22:59
نه دوست عزیز اتفاقن دردسرشون هم کمتره مخصوصن اگه 82 تمیز گیر بیارید خودم تجربشو داشتمو خیلی خوب بود فقط ضربه نخورده و سلم باشه
کاربراتوری ممکنه کمی بهینگیش کمتر باش اما خیلی دردسر های پراید انژکتوری رو نداره
مدل 82 قبل از CLC رو پیدا کنیدد بهتر هم هست بوستر ترمز کره ای همراه با کمپرسور دوو برای کولر داره و کلن خیلی خوب بوده اما سالم باشه موتور داغون با بدنه خراب بدرد نمی خوره

piishii
20-01-2015, 18:30
با تشکر
ممنون میشوم سایرین هم تجربیات یا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند چون واقعا مسئله برای من حیاتی است و خودم سررشته ندارم
اظهار نظرات شخصی و تجربیات این چنینی بسیار از مقالات عمومی بهتر است.

vafamesgaran
07-02-2015, 17:27
سلام دوست عزیز من تقریبا 2 سال پراید 81 کاربراتی دارم
خدمت شما بگم که کاربراتوری مصرفش 7 یا 7نیم هست
بزرگترین مشکلش تنظیم کاربرات که من تا الان هیچ کاربراتی ندیدم تنظیم درست باشه در هر هوا چ اب و هوایی تنظیم باید بشه تا درست کار کنه
من در کل راضی. ولی کاربرات اگر بازی در بیاره بد اذیت میکنه
ولی خرج شستشو و تعمیراتش کمتره
و در سرعت بالا مصرف سوخت کنترل نمیشه

Ezel
07-02-2015, 19:29
سلام

همونطور که کسری جان اشاره کرد این کاربراتورهای CLC یا نیمه برقی که روی پرایدهای عمدتا 83 و بعضا 82 نصب شد چیز جالبی نیست ، پس به این مورد توجه داشته باشید که کاربراتور ترجیحا نیمه برقی نباشه و معمولی باشه ضمن اینکه پراید 83 انژکتوری هم داریم ( فکر کنم از نیمه ی دوم 83 پراید ها انژکتوری شدند )

ضمن اینکه هزینه ی سرویس کامل کاربراتور ( یعنی عوض کردن کلیه ی واشرها و سوزنها ) برابر با قیمت فقط یک عدد سوزن انژکتور پراید انژکتوری هست ، یا برابر با یک مرتبه شستشوی انژکتورها .

البته از لحاظ هزینه ی نگه داری پایین تر هست ولی خب کلا ماشین انژکتوری بهتره .

و اینکه زمستون رو به پایان هست تقریبا و مشکل بد روشن شدن برخی ماشینهای کاربراتوری رو ندارید تا سال بعد تقریبا :دی

من پراید کاربراتوری 2-3 تا داشتم و انژکتوری هم به همین ترتیب ، و تفاوت مصرف بنزینشون اونقدر محسوس نبوده و نهایتا در حد 1- 1.5 لیتر بوده که تقریبا چیزی نیست .

در مورد پراید برای اینکه موقع فروش به مشکل برنخورید و افت قیمت فاحشی پیدا نکنه حتما با یک کارشناس برای خرید برید ، مهمترین نقطه ها در پراید سالم بودن شاسی ها و جلو و عقب ماشین هست و بی رنگ بودن سقف و ستونها ، کارشناس هم آشنا نداشتید میتونید به صافکاری ها نشون بدین ماشین رو تا از لحاظ سلامت شاسی ها و ضربه نداشتن بررسی کنند اتومبیل رو .

از لحاظ فنی هم به مکانیک نشون بدین که ماشین روغن سوزی نداشته باشه و موتور سالم باشه ، باقی موارد مثل دیسک و صفحه و تسمه تایم و ... موارد مصرفی هستن و خیلی مهم نیستن چون به هرحال بعد از مدتی باید تعویض بشن .

در مورد رنگ هم پرایدهای مدل پایین بهترین رنگشون از لحاظ خرید و فروش سفید هست و بیشتر پراید های مدل پایین هم سفید هستن ، باقی رنگها مثل یشمی و سورمه ای 7 رنگ و ... زیاد جالب نیستن ، مشکی روغنی و اطلسی از باقی رنگها ( غیر از سفید ) بهتر هست .

در کل پراید مدل پایین با بودجه ی محدودی که اشاره کردین و نوع استفاده ی شما ، جوابگو هست .

اما اگر در قید و بند پراید بودن نیستید از لحاظ بدنه ، من به شما New P.K رو پیشنهاد میکنم مدلهای 84 و 85 ، که با بودجه ی پراید 82-3 میتونید تمیرش رو بخرید ، نیو پی کی تمامی سیستم موتور و انتقال قدرت و چرخهاش پراید هست و فقط اتاق رنو روی اون هست ، انژکتوری هم هست و استهلاکش هم پایینه و در کل ماشین خوبیه به نظرم .