تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 46

نام تاپيک: ◦▫▪•● کــــاراکــتــــــر و ریــــگیــــــنگ ●•▪▫◦

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه alibitaraf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    387

    10 ◦▫▪•● کــــاراکــتــــــر و ریــــگیــــــنگ (Update) ●•▪▫◦

    با سلام خدمت دوستان .....
    در این تاپیک می خواهیم در مورد طراحی کاراکتر و ریگینگ صحبت کنیم.....

    در انیمیشن ایران طراحی کاراکتر برای پروژه های سه بعدی ، معمولا یا ضعیف هستند یا اصلا طراحی صورت نمی گیرد و بعضی وقت ها هم کسی که طراحی سه بعدی آن را انجام می دهد توانایی ساخت آن را ندارد و یا اصوال ساخت آن را نمی داند ...(*ساخت یک کاراکتر ، مخصوصا صورت آن نیازی به اصولی دارد تا در موقع حرکت دادن و morph بهترین ، جالب ترین و درست ترین کار از آب در بیاید....! حتی بیشتر مواقع سفارش دهنده از کاراکتری که یک طراح خیلی مطرح ایران و خیلی حرفه ای است ایراد می گیرد و می گوید مشکل دارد...
    بگذریم.......
    بعد از طراحی کاراکتر و ساخت اصولی آن باید ریگینگ صورت بگیرد که این هم معمولا خیلی ساده ازش می گذرند..
    یک ریگینگ خوب ( مخصوصا در انیمیشن های فانتزی و unreal ) باید بسیار انعطاف پذیر و قابل تغییر باشه
    شما می تونید یک طراحی شخصیت خیلی حرفه ای و ریگینگ آن رو تو این کلیپ making of ببینید ( *خود انیمیشن رو در تاپیک دانلود انیمیشن می تونید دانلود کنید*) :



    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    حالا هر کسی اطلاعاتی در مورد نحوه ریگینگ کردن و طراحی شخصیت داره این جا پست کنه تا دوستان فیض ببرن!!
    من هم خودم یه آموزش ساختم فقط آپلودش error میده ، بعدا تو کافی نت آپ می کنم!!!!
    Last edited by alibitaraf; 05-05-2008 at 13:22.

  2. 3 کاربر از alibitaraf بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه alibitaraf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    387

    11 Facial animation setup

    اینم یک facial rigging:



    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  4. 3 کاربر از alibitaraf بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز b3dnet's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,690

    پيش فرض

    دمت گرم داداش جالبه ادامه بده

  6. این کاربر از b3dnet بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    علی جان بحث خوبی را آغاذ کردید
    لطفا ادامه بدید

  8. این کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    آخر فروم باز linkin_park's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,872

    پيش فرض

    برای کار تک فریم Zbrush عالیه ... کافیه یه منطقه رو Mask بدی و تغییرات لازم رو بهش بدی ...

  10. این کاربر از linkin_park بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    داره خودمونی میشه hadi_moom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    108

    پيش فرض

    اگر دوستان مایل باشن من میتونم چیزایی رو که بلدم اینجا بگم ولی میدونم اکثرا مکس کار هستن چون من میخوام در مورد ریگ مایا بگم کسی هست که بخواد در مورد طریقه ریگ مایا چزایی رو که بلدم یاد بگیره . البته خیلی از تکنیکا رو میشه تو مکس هم پیاده کرد.

    از علی جون هم ممنون.

  12. این کاربر از hadi_moom بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    هادی جان منم مکس کارم اما بگو چون به قول خودت خیلی از تکنیکها را توی مکس هم میشه اجرا کرد

  14. این کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #8
    داره خودمونی میشه hadi_moom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    108

    پيش فرض این تکنیک اسمش Reverse Foot Lock هست

    این تکنیک اسمش ((Reverse Foot Lock هست تکنیک ساده ولی خیلی مفید برای کنترل کردن پای کاراکتر می باشد می باشد.

    من این تکنیکو هم در مایا و هم در مکس توضیح میدم و فایلاشو هم میتونید دانلود کنید .

    طبق عکس زیر در مایا جوینت و در مکس بون بسازید.


    طبق تصویر عملیات زیر را انجام دهید.
    1.از استوخان ران(لگن) به استوخان قوزک یک (Ik) بسازید یا در مایا IK از نوع(IK RP Solver) و در مکس (HI Solver) باشد.
    2.از استوخان قوزک به استوخان کف پا هم یک IK و از کف پا به انگشت هم یک IK.



    طبق تصویر زیر عملیات Link در مکس و Parent در مایا را انجام دهید.

    به این صورت که (فقط (Ik مربوط به هر استوخان طبق تصویر به استخوخان اشاره شده لینک کنید .





    این تکنیک یک روش ساده ولی مفید می باشد شما مفید بودن این روش را وفتی متوجه می شوید که حتما یک ریگ کامل انسان را با این تکنیک انیمیت کنید.
    با این روش پاهای کاراکتر شما به راحتی از نوک انگشتان حرکت میکند همچنین از کف پا و همینطور از پاشنه به راحتی قابل حرکت میباشد.

    اینم لینک دانلود فایلها هم برای مایا هم برای مکس.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  16. این کاربر از hadi_moom بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #9
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    هادی جان عالی بود ممنون
    فقط یک سوال اونم اینکه اینطور کار انیمیشن سخت نمیشه ( میدونم که خیلی طبیعیتر میشه )

  18. این کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    پروفشنال saber1370's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    بابل
    پست ها
    760

    پيش فرض

    آقا دمت گرم
    من دنبال همین میگشتم
    ایول ادامه بده

  20. این کاربر از saber1370 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •