تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 28

نام تاپيک: تاریخچه انیمیشن Animation ( پویانمایی)

  1. #1
    حـــــرفـه ای Sara's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    Sea
    پست ها
    2,537

    پيش فرض تاریخچه انیمیشن Animation ( پویانمایی)

    پویانمایی یا انیمیشن به انگلیسی: Animation) نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر هنری دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در انیمشین‌ها، ناشی از یک خطای باصره است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. رایج‌ترین روش برای نمایش انیمشن، سینما یا ویدئو است.




    تاریخچه
    قدیمی ترین نمونه های تلاش برای بدست آرودن توهم حرکت در طراحیایستارا می توان در نقاشی هایعصر حجرغار ها پیدا کرد، در جائیکه حیوانات با چندین شکل پای رویهم افتاده مجسم شده اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است .




    فناکیستوسکوپPhenakistiscope،زئوتروپ Zoetrope وپراکسینوسکوپ Praxinoscope، همچنینکتاب چرخنده flip book ، قدیمی ترین اسباب های انیمیشن محبوب اختراع شده در طول سده 1800 هستند.


    Phenakistiscope


    Zoetrope


    Praxinoscope


    flip book
    شخص خاصی به عنوان مخترع هنر فیلم انیمیشن وجود ندارد، چرا که افرادبسیاری پروژه های متعددی که می توان به عنوان گونه های مختلف انیمیشن مطرحکرد را تماما در زمان های یکسانی انجام می دادند.
    فیلمساز فرانسویکه سازنده جلوه های ویژه فیلمهایی مانندسفری به ماهبود، تکنیکهای بسیاری در کارش استفاده می کرد- که یکی از آنها نگه داشتنجرخش فیلم دوربین، و تغییر کوچکی در صحنه و سپس دوباره به جرخش در آوردنفیلم دوربین بود. این بسیار شبیه به ایده ای است که بعدها انیمیشناستاپ-موشن شد. ملیس به طور اتفاقی به این تکنیک دست یافت. هنگامی که او اتوبوسی رادر حال رد شدن از جلوی دوربین می گرفت، دوربین خراب شد. موقعیکه دوربینتعمیر شد، درست زمانیکه ملیس شروع به فیلم گرفتن کرد، تصادفاً یک اسب ازجلوی دوربین رد شد. نتیجه آن بود که در فیلم به نظر می رسید که اتوبوس بهیک اسب تبدیل می شود.
    Last edited by Sara; 22-09-2008 at 13:36.

  2. 6 کاربر از Sara بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای Sara's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    Sea
    پست ها
    2,537

    پيش فرض J. Stuart Blackton ج.استوارت بلکتون


    ج.استوارت بلکتونJ. Stuart Blacktonشاید اولین فیلمساز آمریکایی باشد که تکنیک های استاپ-موشن و انیمشن طراحی دستی را استفاده کرد. ادیسوناو را با فیلمسازی آشنا کرد. او با اولین کارش مورخ 1900 که کپی رایتداشت، پیشگام این ایده ها در دوران قرن بیستم شد.



    The Enchanted Drawing



    Humorous Phases of Funny Faces

    بسیاری از فیلمهایش، ازمیان آنهاطراحی سحر آمیز (1900) The Enchanted Drawing وفکاهی صورت های متغیر مسخره (1906) Humorous Phases of Funny Facesنسخه های فیلم روزمره از بلکتون "هنرمند درخشان" بود، و نسخه هایاصلاح شده مورد استفاده ملیس قدیمی ترین تکنیک های استاپ-موشن برای ساختنسری هایی از طراحی های رویتخته سیاهبود که به نظر می رسند که حرکت می کنند و خود را تغییر شکل می دهند. فکاهی صورتهای متغیر مسخرهبه عنوان اولین فیلم انیمیت شده واقعی ثبت، و بلکتون به عنوان اولینانیماتورواقعی شناخته شده است.


  4. 2 کاربر از Sara بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    حـــــرفـه ای Sara's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    Sea
    پست ها
    2,537

    پيش فرض Émile Cohl ایمل کال و Winsor McCay وینزور مکی



    هنرمند فرانسوی دیگری به نامایمل کال ، شروع به طراحی سلسله کارتون هایی کرد.




    Fantasmagorie

    در سال 1908 فیلمی با نامFantasmagorieبه معنای تخیلات متغیر را ساخت. این فیلم شامل تعداد زیادی طراحی سادهسرگردان است که به هم تبدیل می شوند، مانند بطری شراب که به یک گل تبدیلمی شد. همچنین قسمتهایی از تصاویر زنده وجود داشت، جایی که دست انیماتوروارد صحنه می شد. این فیلم با طراحی هر فریم روی کاغذ ایجاد شده بود و هرفریم بانگاتیوفیلم گرفته می شد، که به تصویر، ظاهر تخته سیاه را می داد. بدین ترتیب Fantasmagorie اولین فیلم انیمیشن سنتی (طراحی دستی( محسوب می شود.



    در ادامه موفقیت های بلکتون و کال، هنرمندان متعدد دیگری شروع به تجربیاتی در انیمیشن کردند. از جمله وینزور مکی که یک کارتونیست موفق روزنامه بود. او انیمیشن های پرجزئیاتی ساخت که نیازمند تیم هنرمندان و توجهی طاقت فرسا به جزئیات بود. هر فریم یک طراحی روی کاغذ بود که همواره می بایست که پس زمینه و شخصیت ها هردو دوباره طراحی و انیمیت شوند.


    Little Nemo


    Gertie the Dinosaur


    The Sinking of the Lusitania

    برجسته ترین فیلم های مکی عبارتند از
    نموی کوچولو (1911)Little Nemo،جریت دایناسور (1914)
    Gertie the Dinosaurو غرق شدن لوسیتینیاThe Sinking of the Lusitania (1911 .

    تولید فیلم های انیمیشن کوتاه، که عموما "کارتون" نامیده می شوند، درطول دهه 1910 به یک صنعت بدل شد، و کارتون های کوتاه برای نمایش در فیلمهای سینما تولید شدند. موفق ترین تولید کننده قدیمی انیمیشنجان رندولف ریبود، کسی که همراه باارل هردانیماتور،سل انیمیشن (انیمیشن روی طلق) را پایه گذاری کرد که در باقی دهه بر صنعت انیمیشن حکمفرما بود.
    Last edited by Sara; 22-09-2008 at 15:17.

  6. 2 کاربر از Sara بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    حـــــرفـه ای Sara's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    Sea
    پست ها
    2,537

    پيش فرض تکنیک ها

    انیمیشن سنتی




    با نام سل انیمیشن cel animation (یا انیمیشن روی طلق) هم شناخته می شود. انیمشن سنتی روشی بود که برای اکثر فیلم های انیمیشن قرن بیستم استفاده می شد. فریم های فیلم انیمیشن سنتی در اصل عکس هایی از طراحی هایی هستند که بروی کاغذ کشیده شده اند. برای ایجاد توهم حرکت، هر طراحی تفاوت ناچیزی با یک طرح قبلتر از آن دارد. طراحی های انیماتور روی ورقه های شفافی به نام سل cel (طلق) ترسیم یا فتوکپی می شوند، طرف مقابل خطوط ترسیم شده از رنگ یا سایه روشن پر می شود. طلق شخصیت های کامل شده را روی پس زمینه نقاشی شده قرار می دهند و بوسیله دوربین ثابتی یک به یک با فیلم سینمایی عکس می گیرند.



    روش سنتی سل انیمشن در آغاز قرن 21 منسوخ شد. امروزه طرح های انیماتور ها و پس زمینه ها اسکن، یا مستقیما در کامپیوتر طراحی می شوند. نرم افزارهای مختلفی برای رنگ آمیزی و شبیه سازی حرکات دوربین و افکت ها استفاده می گردد.




    قطعه انیمیت شده نهایی را به یکی از چندین رسانه های پخش، خروجی می گیرند، که شامل فیلم سنتی 35 میلی متری و رسانه های جدید تر مانند ویدئوی دیجیتال می شود. ظاهر سل انیمیشن هنوز حفظ شده و کارهای انیماتورهای شخصیت ها عمدتا در طول 70 سال گذشته همسان باقی مانده است

    .
    نمونه های فیلم بلند انیمیشن سنتی عبارتند از:




    پینوکیو -Pinocchio آمریکا ، 1940



    مزرعه حیواناتAnimal Farm - انگلیس ، 1954



    1988، ژاپن - Akira اکیرا



    انیمیشن های سنتی که به کمک تکنولوژی کامپیوتر تولید شده اند مانند The Lion King شیرشاه -آمریکا،1994



    Spirited Away - ژاپن، 2001



    سه قلوهای بلویلLes Triplettes de Belleville - فرانسه،بلژیککانادا 2003
    Last edited by Sara; 11-10-2008 at 15:27.

  8. این کاربر از Sara بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    حـــــرفـه ای Sara's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    Sea
    پست ها
    2,537

    پيش فرض تکنیک ها

    انیمیشن سنتی


    The Secret of NIMH (US, 1982)






    An American Tail (US, 1986)





    The Iron Giant (US, 1999)

    انیمیشن محض:Full animation به روشی از تولید انیمیشن سنتی با کیفیت بالا گفته می شود، که طرح های پرجزئیات و حرکات پذیرفتنی دارد، که شامل سبک واقعی مانند کارهای دیزنی و سبک کارتونی مانند آثار استودیو وارنر بروز می شود.


    The Lord of the Rings


    Waking Life


    A Scanner Darkly

    روتوسکوپی
    :Rotoscoping تکنیکی است که در آن طرح هر فریم از روی حرکات عکس های واقعی ترسیم می شود. ارباب حلقه ها 1978 و اساس بسیاری از حرکات حیوانات در اکثر کارهای دیزنی نیز همین روش است.

  10. این کاربر از Sara بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    Animation Deliberation Morteza4SN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Violet Orient
    پست ها
    2,689

    پيش فرض

    مقاله ي كاملي در اين رابطه در سايت [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ديدم كه در تكميل اين بحث قرار ميدمش و خوندنش خالي از لطف نيست.

    تاريخچه انيميشن آمريكا

    قسمت اول : دوران صامت

    تاریخچه:
    نمونه های ابتدایی سعی در ثبت حرکات به وسیله نقاشی غیرمتحرک در نقاشی های غار دوران پارینه سنگی یافت می شود که حیوانات با چندین پا ترسیم شده اند و آشکارا تلاشی برای نشان دادن مفهوم حرکت است. از جله تصاویر نقاشی شده روی دیواره ها تقریبا 2000 سال پیش از میلاد که تصاویر پیاپی از دو کشتی گیر را در حالتهای مختلف نشان می دهد. در یکی از معروفترین کارهای لئوناردو داوینچی، او نشان می دهد که اندامها در وضعیتهای مختلف چگونه به نظر می رسند. فرشته های Giotto به نظر در حال پرواز می رسند.

    با آغاز سنجش زمان، بشر تلاش کرد تا حس حرکت را نيز در هنرش تسخیر کند. از گراز هشت پا در غار آلتامیرا در شمال اسپانیا تا نقاشیهای پيوسته بقایای عصر فراعنه این جستجو برای ثبت حرکت را نشان مي دهد.

    انیمیشن حقیقی بدون درک اصل بنیادی چشم انسان يعني اصرار بر دیدن، به دست نمی آمد. این اصل برای اولین بار توسط Paul Roget فرانسوی در سال 1828 نشان داده شد. از جمله وسایلی که با استفاده از این اصل ساخته شد مي توان ازThaumatrope نام برد، صفحه ای مدور که از دو سر به یک ریسمان یا میله وصل می شد. یک طرف صفحه یک پرنده و سوی دیگر قفس خالی را نشان می داد. با چرخاندن صفحه پرنده داخل قفس ظاهر می شد. این ثابت می کند که چشم تصاویر را هنگامی که آنها به صورت متوالی در یک زمان به نمایش درآیند حفظ می کند. مخترع این وسیله Joh Ayrton Paris یا Charles Babbage بود.

    دو اختراع دیگر نیز به تولید انیمیشن کمک کردند. Phenakistoscope اختراع Joseph Plateau در سال 1824، ورقی گرد بود که لبه های آن را دارای شکافهایی بود. بیننده ورق را جلوی آیینه نگه می داشت و از میان سوراخهای آن به دقت می نگرد و ورق در این حال به سرعت چرخانده می شود. از داخل یک سری نقاشی پیرامون ورق بیننده تصاویر متوالی را مشاهده می کرد که اشیا متحرک به نظر می رسیدند. تکنیک مشابهی در zoetrope به کار گرفته شد. این وسیله در سال 1832 توسط George Horner ساخته شد و سیلندری است بود که شکافهای عمودی در اطراف دارد. در لبه داخلی سیلندر، یک سری تصویر قرار دارد که پشت به شکافها قرار دارند. وقتی سیلندر شروع به چرخیدن کند، با نگاه کردن از شکافها توهم حرکت ایجاد می شود. هیچ کس فکر نمی کرد که این وسیله کوچک آغازی برای تولد انیمیشن در دنیا باشد.

    بترتيب از راست به چپ: Phenakistoscope Praxinoscope - Zoetrope

    يكي از دستگاههای اولیه محبوب دیگر Praxinoscope است؛ دستگاهی مانند zoetrope که به آن آیینه هایی در بخش داخلی اضافه شده بود که این سرعت توالی تصاویر رابیشتر و در نتیجه توهم حرکت را بیشتر می کرد. این دستگاه به وسیله دانشمند فرانسوی Charles-Emile Reynaud در سال 1877 ساخته شد. Reynaud آن را توسعه داد به این صورت که Praxinoscope بزرگتری ساخت که روی پرده افکنده می شد و با نام Theatre Optique شناخته می شد. ضمناً از flip book نيز مي توان نام برد. اولین flip book توسط John Barnes Linnet در سال 1868 به ثبت رسید. این کتابها بیشتر برای کودکان ساخته می شدند، از یک سری تصاویر که اختلاف اندکی با هم داشتند تشکیل می شد با ورق زدن سریع صفحات، تصاویر به نظر متحرک می رسیدند. این دستگاهها حرکات را با نقاشیهای پشت سر هم و با استفاده از ابزارهای فنی ایجاد می کردند، ولی انیمیشن تا ظهور فیلمهای تصویر متحرک پیشرفت چندانی نداشت.

    ظهور دوربین متحرک و پروژکتور توسط Thomas A. Edison و دیگران اولین ابزارهای کاربردی ساخت انیمیشن بود. هنوز هم انیمیشن با ساده ترین ابزارها ساخته می شود.

    نمی توان از شخص خاصی به عنوان خالق هنر انیمیشن نام برد، افراد زیادی بودند که همزمان پروژه های متفاوتی از انواع مختلف انیمیشن انجام می دادند.

  12. #7
    Animation Deliberation Morteza4SN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Violet Orient
    پست ها
    2,689

    پيش فرض

    فیلمساز فرانسوی Georges Meleis سازنده فیلمهای جلوه های ویژه مثل A Trip to the Moon بود. او از تکنیکهای فراوانی استفاده کرد- یکی از آنها متوقف کردن دوربین، عوض کردن چیزی در صحنه و به حرکت در آوردن دوباره دوربین بود. این بسیار شبیه چیزی بود که بعدها تبدیل به سبك انیمیشن stop-motion شد. Melies تصادفا به تکنیکی دست یافت؛ هنگامی که در حال فیلمبرداری از اتوبوس در حال حرکتی بود دوربین وی سقوط کرد. وقتی دوربین ثابت بود، اسبی تصادفا از آنجا عبور کرد و وی هنوز مشغول فیلمبرداری بود. نتیجه این بود اتوبوس به نظر می رسید تبدیل به اسب می شود.

    احتمالا J. Stuart Blackton اولین فیلمساز آمریکایی بود که از تکنیک انیمیشن stop-motion و نقاشی با دست استفاده کرد. Edison او را به دنیای فیلمسازی معرفی کرد، او پیشگام این ایده با اولین فیلم دارای کپی رایتش در سال 1900 و اواخر قرن بیستم بود. چندین فیلم وی از جمله The Enchanted Drawing (1900) و Humorous Phases of Funny Faces (1906) نسخه فیلم شده ای از روتین "هنرمند آذرخش" Blackton بودند و از نسخه های اصلاح شده تکنیکهای stop-motion آقای Melies استفاده می کرد تا یک سری از نقاشی های تخته سیاهی را در حال حرکت و تغییرشکل نشان دهد. از Humorous Phases of Funny Faces به عنوان اولین فیلم انیمیشن حقیقی و از Blackton به عنوان اولین انیماتور ذکر می شود.

    در سال 1908 هنرمند فرانسوی دیگری به نام Emile Cohl شروع به نقاشی نوارهای کارتونی کرد و فیلمی به نام Fantasmagorie ساخت. بخش اعظم فیلم شامل یک نقاشی بسیار ساده متحرک بود و با تمام رفتارهای اشیا در حال تغییرشکل دادن مواجه بود، مثل بطری شرابی که به یک گل تبدیل می شود. در فیلم جایی که دست انیماتور وارد صحنه می شود، live action است. ساخت فیلم به این صورت بود؛ ابتدا هر فریم روی کاغذ کشیده می شد سپس هر فریم روی فیلم نگاتیو، فیلمبرداری می شد که به تصویر ظاهر تخته سیاه می داد. این روش Fantasmagorie را به اولین فیلم انیمیشن از نوعی که به نام "انیمیشن سنتی با طراحی دستی" شناخته می شود تبدیل کرد.

    به دنبال موفقیت Blackton و Cohl بسیاری از هنرمندان انیمیشن را تجربه کردند. یکی از این هنرمندان Winsor McCay یک کاریکاتوریست موفق روزنامه بود. او انیمیشن هايی با جزییات زياد را که نیازمند یک تيم از هنرمندان بود را به تنهایی و با جزییات دقیق ساخت. هر فریم روی کاغذ طراحی می شد که همیشه نیاز به پس زمینه و شخصیتها برای طراحی و انیماتوری مجدد بود. از کارهای برجسته McCay می توان فیلمهای Little Nemo (1911)، Gertie the Dinosaur (1914) و The Sinking of the Lusitania (1918) را نام برد. هنر McCay این بود که شخصیت دایناسورش را پرورانده بود تصور اینکه دایناسوری روی پرده جان بگیرد حیرت آور بود.


    "انیمیشن باید هنر باشد... از شانس بد، بسیاری آنرا تبدیل به تجارت کرده اند... نه یک هنر بلکه کاسبی." بدین گونه Winsor McCay ، پدر انیمیشن، بر باد رفتن صنعتی را که خود او کمک به شکل گیری اش نمود، وصف می کند.

    او از 21-1911 انیمیشن را از حقه های دوربینی ساده به انیمیشن های با شخصیت پردازی بالا که 20 سال طول کشید، پروراند. MacCay فیلمهایش را از آغاز تا پایان هر فیلم تقریبا به تنهایی ساخت. او زمان را برای دادن دید هنری منحصر به فرد به فیلم صرف می کرد، گاهی بیش از یک سال صرف ساختن یک کارتون 5 دقیقه ای می شد. ولی جوانه در حال رشد دنیای سینما نمی توانست این همه برای کار کوتاه صبر کند، و به این ترتیب استودیوهای مدرن به وجود آمدند. هنر انیمیشن دیگر کار یک نفر به تنهایی نبود، بلکه خط تولید کارآمدی از بهترین سنتهای هنری فورد بود. ولی آیا هنر کارتون انیمیشن به خاطر سود و تجارت فنا می شود؟ که این البته به خود استودیوها بستگی دارد.

    در این سالها موسسه های بسیاری ثابت کردند که پیشگویی McCay تا حدی نادرست است، در واقع بدون وجود چنین همکاری مثبت استعدادها، هنر انیمیشن تا این سطح بالای مهارت لذت بخش امروز نمی رسید. ولی این "شانس بد" که McCay ذکر می کند از آن کیست: هنر یا خود هنرمندان؟

    حتی پیش از اینکه McCay پتانسیل حقیقی انیمیشن را به دنیا نشان دهد، با فیلم برجسته خود Gertie the Dinosaur (1914)، اولین استودیوهای انیمیشن پا گرفته بودند و تلاش می کردند تا از این رسانه استفاده کنند. اولین خانه انیمیشن توسط Raoul Barre در سال 1913 افتتاح شد و در عرض 5 سال صنعت جدیدی متولد شد و استودیوهای بیشتری در کلانشهر نیویورک شروع به کار کردند.

  13. #8
    Animation Deliberation Morteza4SN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Violet Orient
    پست ها
    2,689

    پيش فرض

    استودیوی John Bray موفق ترین و مطمئناً بانفوذترین این استودیوهای ابتدایی بود. Bray اولین سریال کارتونی موفق به نام Col. Heeza Liar را در سال 1914 تولید کرد. روسای آتی استودیو، Max Fleischer و Walter Lantz مهارت خود را در آنجا کسب کردند. ولی مهمترین کمک استودیو به رسانه معرفی Cel بود. فرآیند مرکب زنی طراحان انیماتور روی تکه های تمیزی از سلولوئید و سپس عکس برداری متوالی از آنها روی پس زمینه منفرد اختراع یکی از کارکنان Bray به نام Earl Hurd در اواخر سال 1914 بود. به دنبال این اختراع، استودیو تمام اعتبار و سود این خدمت به هنر زیردست خود را از آن خود کرد. Hurd امتیاز اختراع خود را به رییسش Joh Bray داد که امتیاز تمام استودیوهایی که از این فرآیند استفاده کردند از آن خود کرد. در عین حال از دیدگاه هنری مثل این است که پیکاسو امتیاز انحصاری بودن کوبیسم را خواستار می شد. این بحث نسبی است، به هر حال، اين حق امتیاز در سال 1932 منقضی شد و دیگر تجدید نشد. تنها بازنده واقعی Earl Hurd به نظر می رسد.

    Otto Messmer از دیگر کارکنان استودیو، نیز مانند Hurd هیچ گاه حقوق مربوط به نوآوری خود را نگرفت. ولی خدمت Hurd به انیمیشن فنی و خدمت Messmer ابداع هنری بود که دنیاي انيميشن بیش از 80 سال از آغاز آن، هنوز به آن احترام مي گذارد. Otto Messmer توسط استودیوی Pat Sullivan در سال 1916 استخدام شد. پس از 3 سال او انیمیشن Felix the Cat را تولید کرد که مرحله برجسته ای در پیشرفت انیمیشن به عنوان یک هنر داشت. از زمان Gertie the Dinosaur هیچ شخصیت انیمیشنی مانند راه رفتن سنگین و متفکرانه Felix چنین درجه ای از شخصیت پردازی را نمایش نداده بود. ولی بر خلاف Gertie ، Felix شخصیتی استودیویی بود که در نظر داشت بینندگان را برای تماشای دوباره او منتظر بگذارد و Messmer و همکارانش فرصت کاوش درباره امکان پیشرفت شخصیتهای انیمیشنی را داشتند. ضمناً، رییس استودیو Pat Sullivan امتیاز انحصاری تولید Felix را گرفت و از این حق امتیاز، میلیونها دلار به دست آورد. Messmer با درآمد معمول خود به کار ادامه داد. Messmer این مرد آرام و متواضع، هیچگاه درباره ادعای Sullivan درباره ساخت اوليه Felix اعتراضي نكرد، حتی بعد از مرگ Sullivan در سال 1933باز Messmer اين راز را فاش نكرد كه Felix طرح اوست نه Sullivan شياد؛ اما مورخ انیمیشن John Canemaker این واقعه را در سال 1976 پی گیری کرده و فاش ساخت (این افشاء ذنياي انیمیشن را تكان داد و سر و صداي زيادي به پا كرد و 20 سال بعد این داستان در یکی از اپیزودهای "The Simpsons " هجو شد).

    *****************

  14. #9
    Animation Deliberation Morteza4SN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Violet Orient
    پست ها
    2,689

    پيش فرض

    اگر بخواهیم تاریخچه انیمیشن را در آمریکا بررسی کنیم، باید 4 دوره مهم را درنظر بگیریم:

    دوره انیمیشن صامت
    عصر طلایی انیمیشن
    عصر انیمیشن تلویزیونی
    انیمیشنهای مدرن

    در این شماره انیمیشنهای صامت را تا نقطه تحول آن، انیمیشن Felix the Cat مرور کردیم. در اینجا به صورت فهرست وار نگاهی به این دوره مهم تاریخ انیمیشن می اندازیم:

    1906 - فیلم Humorous Phases of Funny Faces ساخته J. Stuart Blackton
    1914 - فیلمGertie the Dinosaur ساخته Winsor McCay بصورت stop-motion
    1918 - فیلم The sinking of the Lusitaniaساخته Winsor McCay بصورت stop-motion
    1921 - فیلم Dreams of a Rarebit Fiendساخته Winsor McCay بصورت stop-motion
    1919 - اولین کارتون Felix the Cat ساخته Otto Messmer
    1919 - فیلم Koko the Clown ساخته Max Fleischer
    1921 - فیلم افسانه ای Aesop ساخته Paul Terry
    اولین کارتونهای والت دیزنی Laugh-o-Grams ، Alice Comedies ، Oswald the Lucky Rabbit و Mickey Mouse
    سری های کارتونی برجسته دیگر: Heeza Liar ، Mutte and Jeff ، Krazy Kat ، Bobby Bumps
    دیگر استودیوهای مهم این دوره: Barre Studio ، Bray Productions ، Barre-Bowers studio ، International Film Service
    توزیع کننده های مهم فیلمهای انیمیشن: Margaret J. Winkler ، Charles Mintz ، Educational Pictures ، Red Seal Pictures و Bijou Films
    و همچنین Charles Bowers کمدین و انیماتوری که فیلمهای غریبی در دهه 1920 ساخت و انیمیشن stop-motion را با کمدی ترکیب کرد. بسیاری از این فیلمها از بین رفته اند، ولی برخی از آنها اخیرا روی DVD منتشر شده اند.

    در ادامه به بررسی تحول صنعت انیمیشن پس از Felix the Cat خواهیم پرداخت.

  15. #10
    Animation Deliberation Morteza4SN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    Violet Orient
    پست ها
    2,689

    پيش فرض

    تاريخچه انيميشن آمريكا

    قسمت دوم : عصر طلايي



    عصر طلایی انیمیشن آمریکایی دوره ای در تاریخ انیمیشن است که با ظهور کارتونهای با کلام در سال 1928 آغاز شد، در اواسط دهه 1940 به اوج خود رسید و تا اوایل دهه 1960 که انیمیشنهای کوتاه سینمایی جای خود را به رسانه جدید انیمیشن های تلویزیونی داد، ادامه داشت. بسیاری از شخصیتهای به یادماندنی در این دوره پدید آمدند مثل Felix the Cat ، Mickey Mouse ، Donald Duck ، Goofy ، Bugs Bunny ، Daffy Duck ، Porky Pig ، Popeye ، Betty Boop ، Woody Woodpecker ، Tom and Jerry ، Droopy Dog و اقتباس بسیار محبوب از Superman . انیمیشن های بلند هم در این دوره پدید آمدند، برجسته ترین آنها اولین فیلمهای Walt Disney بودند: سفید برفی و هفت کوتوله، پینوکیو، فانتازيا، دامبو و بامبی.

    سالهای ابتدایی دوره:
    صنعت تصویر متحرک با ابداع فیلمهای باکلام متحول شد و در طول دو سال این نوآوری به انیمیشن بسط یافت. گرچه اولین فیلم کارتونی که از صدای منطبق با فیلم استفاده کرد فیلم My Old Kentucky Home ساخته Max Fleischer در سال 1926 بود، از فیلم Steamboat Willie والت دیزنی در سال 1928، سومین حضور سینمایی میکی ماوس، به خاطر موفقیت و محبوبیتش به عنوان اولین کارتون باکلام یاد می شود. این فیلم فروش خوبی داشت و دیزنی را بلندآوازه کرد.

صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •