تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 54

نام تاپيک: ████اموزش کامل v-ray ████

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه evil2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    بلوک(Banlieue 25( san angelos
    پست ها
    212

    پيش فرض ████اموزش کامل v-ray ████

    دوستان اگه می خوان واقعا خبره بشن تو v-ray دنبال کنن
    .................................................. .....................
    کل pdf ها فارسی اموزش داده
    .................................................. .....................
    Basics of VRay render settings:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    VRay material settings-Part 1

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    VRay material settings-part 2

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    VRay material settings-Part 3

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    .................................................. ........................................

    دیگه فک نکنم نیازی به پستای دیگه داشته باشین حالا حالا ها
    چون مطالب کامله
    روی این اموزش ها تمرین کنین 100 % جواب میده

    ---------- Post added at 09:59 PM ---------- Previous post was at 09:56 PM ----------

    ورژن های مختلف Vray

    vray مکس 9 ورژن32بیت
    dl.yaheydar.ir/soft/VRay_adv_15RC5_max9.rar
    پسورد :yaali
    حجم فایل 22 مگ

    Vray مکس 2008 ,ورژن 64 بیت
    dl.yaheydar.ir/soft/Vray Final 1.5 Sp1 For Max 2008 (64 Bit).rar
    حجم فایل 8 مگ

    Vray مکس 2009 ,ورژن 32 بیت
    dl.yaheydar.ir/soft/Vray v1.50 SP2 Advanced x86 Max2009.rar
    حجم فایل 29 مگ

    Vray مکس 2009 ,ورژن 64 بیت
    dl.yaheydar.ir/soft/Vray v1.50 SP2 Advanced x64 Max2009.rar
    حجم فایل 34 مگ

    آموزش ها

    نحوه نصبVrayبرای مکس 9 و2008و2009
    توصیح درباره نصبVray روی ویندوز سون
    حجم فایل 7 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    .................................................. .........................................

    ---------- Post added at 10:00 PM ---------- Previous post was at 09:59 PM ----------
    .................................................. ...........................................
    .................................................. .........................................
    گزینه های نور vray light قسمت اول
    حجم فایل 12 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    گزینه های نور
    vray light قسمت دوم
    حجم فایل 11 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:02 PM ---------- Previous post was at 10:00 PM ----------

    گزینه های vrayMtl
    نحوه ساخت کف با رفلکت
    نحوه ساخت نقره و طلا
    حجم فایل 23 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    نحوه ساخت انواع شیشه
    کاربا BRDF

    حجم فایل 16 مگ
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    __________________

    ---------- Post added at 10:03 PM ---------- Previous post was at 10:02 PM ----------

    نحوه کار با Archshaders.rar
    متریال آماده Vray
    حجم فایل 22 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:03 PM ---------- Previous post was at 10:03 PM ----------

    نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت اول
    ورود نور آفتاب از پشت پنجره به داخل
    حجم فایل 10 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:04 PM ---------- Previous post was at 10:03 PM ----------

    نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت دوم
    استفاده از Irradincemap و Lightcache برای پخش نور در اتاق
    تاثیر Environment در نورپردازی قسمت اول
    حجم فایل 8 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:04 PM ---------- Previous post was at 10:04 PM ----------

    نورپردازی یک اتاق پنجره دار قسمت سوم
    تاثیر Environment در نورپردازی قسمت دوم
    راه های دیگر نور پردازی اتاق پنجره دار و بدون پنجره
    حجم فایل 14مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه evil2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    بلوک(Banlieue 25( san angelos
    پست ها
    212

    پيش فرض

    نحوه کار با ImageSampler وبهبود لبه ها در هنگام رندر
    حجم فایل 11 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:12 PM ---------- Previous post was at 10:12 PM ----------

    وشهای قرار دادن نور مخفی در یک اتاق
    حجم فایل 13 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:13 PM ---------- Previous post was at 10:12 PM ----------

    کار کردن با VrayOverrideMtl و پخش نوری متفاوت در اتاق
    حجم فایل 8 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:14 PM ---------- Previous post was at 10:13 PM ----------

    راهای گرفتن تست رندر با سرعت بالاتر
    کار کردن با VrayMtlWrapperوکم و زیاد کردن شدت GI در یک Object
    حجم فایل 13 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:14 PM ---------- Previous post was at 10:14 PM ----------

    نحوه کار با Vrayplne Vraysphere VrayProxy
    حجم فایل 8 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:14 PM ---------- Previous post was at 10:14 PM ----------

    نحوه کار با vray Fur و ساخت قالی و چمن
    حجم فایل 18 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:14 PM ---------- Previous post was at 10:14 PM ----------

    توضیح در مورد Lightcache و گزینه های آن
    حجم فایل 22 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:15 PM ---------- Previous post was at 10:14 PM ----------

    توضیح در مورد Photonmap و گزینه های آن
    حجم فایل 4 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  3. 11 کاربر از evil2012 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    ممنون به خاطر آموزشا
    ولی جای درستی تاپیک نزدی
    به هادی میگم انتقالش بده به بخش آموزشی

  5. این کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه evil2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    بلوک(Banlieue 25( san angelos
    پست ها
    212

    پيش فرض

    توضیح در مورد Bruteforce و Quasi-Monte Carlo GI و گزینه های آن
    حجم فایل 10 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:23 PM ---------- Previous post was at 10:23 PM ----------

    توضیح در مورد Irradincemap و گزینه های آن
    حجم فایل 16 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:24 PM ---------- Previous post was at 10:23 PM ----------

    توضیح در مورد Irradincemap و گزینه های آن
    حجم فایل 16 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:24 PM ---------- Previous post was at 10:24 PM ----------

    توضیح در مورد عکسهای HDIR
    حجم فایل 10 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ---------- Post added at 10:25 PM ---------- Previous post was at 10:24 PM ----------

    HDIR و Reflection environment override
    استفاده HDIR در رفلکتها
    حجم فایل 11 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    _



    HDIR در environment
    نور پردازی با HDIR
    حجم فایل 8 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    توضیح در مورد Colormapping
    حجم فایل 10 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    توضیح در مورد Vray Framebuffer
    حجم فایل 10 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    نورهای فتومتریک در مکس
    حجم فایل 10مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    تغییراتی که نور های فتومتریک در مکس 2009 کرده
    حجم فایل 5 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    _____________



    نورهای IES در مکس قسمت اول
    حجم فایل 11مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    نورهای IES در مکس قسمت دوم
    حجم فایل6 مگ

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    ________________



    استفاده از مدلها و متریالهای Archinteriors

    حجم فایل 14مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





    استفاده از مدلها و متریالهای Archinteriors

    حجم فایل 14مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





    ویرایش خروجی مکس با فوتوشاب برای بهتر شدن کیفیت

    حجم فایل 8مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




    گرفتن خروجی با پسوند HDIR از مکس و ویرایش آن در فوتوشاب


    حجم فایل 9مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    تنضیماتی از framebuffer که روی ویرایش عکس کار میکنه


    حجم فایل 5مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    گزینه های GlobalSwitches

    حجم فایل 9مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    _



    ساخت یک studio با Vray

    حجم فایل 27مگ


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



  7. 4 کاربر از evil2012 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه evil2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    بلوک(Banlieue 25( san angelos
    پست ها
    212

    پيش فرض

    تنظمات کلی Global Illumination

    برای نور پردازی Global Ilumination برای تمامی صحنه ها برای اولی بهترین گزینه Irradiance Map و دومی Light Catch استفاده کنیم.
    برای تست رندر Irradiance map گزینه Low باشه.Show Cal. phase و Show Direct Light هم تیک بزنین.

    برای Light Catch هم میزان Subdivs رو روی 100 تنظیم کنین.Sample Size رو 0.04 تنظیم بشه.

    Gi= Iraddiance map رو روی Mediumبزارین.بعد از روی Medium بزارین روی Custom.حالا عددها رو دستی می شه دست زد.
    Min Rate = -30
    Max Rate = -1
    HSph Subdivs = 45
    Interp samples= 25

    برای Light Catch هم این پارامترها
    Subdivs = 1000
    Sample Size = 0.02
    Scale = Screen
    Number Of Pass = 4 این گزینه همیشه بالای 4 باشه.در حقیقت اگه Cpu 4 هسته ای دارین روی 4 و اگه 32 هسته ای روی 32.این گزینه به تعداد Cpu ها تو محاسبات تاثیر چشمگیر میزاره.
    Reconstruction parameters
    Pre-filter = 500
    تیکGlossinesرو بزنین.تا باعث بشه که محاسبات نور پردازی توی متریالهایی که با Glossines مات شدن تاثیر بزاره
    موفق و موید باشید.


    Gi= Iraddiance map رو روی Mediumبزارین.بعد از روی Medium بزارین روی Custom.حالا عددها رو دستی می شه دست زد.
    Min Rate=-30
    Max Rate=-1
    HSph=40
    Inter Polation=25

    ---------- Post added at 10:40 PM ---------- Previous post was at 10:40 PM ----------

    Color Mapping
    تعریف Color Maping:ابزاری است برای تعیین رنگ رندر نهایی. 7 مورد داره که به پر کاربردترین ها اشاره می کنم.

    تو همشون این 2 واحد مشترکه
    Dark Miltipiler: زیاد کردن و کم کردن شدت نور نقطه های تاریک
    Bright Multipiler: زیاد و کم کردن شدت نور نقاط روشن.

    ---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:40 PM ----------

    بقیه مطالب Color Mapping رو آماده کردم.من طبق تجربه خودم دیدم بیشتر کارهای خارجی از Liner Mapping استفاده میشه. برای داخلی روز Exponential استفاده میشه. برای داخلی نور شب از Rein Hard استفاده میشه.البته اینها رو من تو کارهای Ever motion بررسی کردم.با همشون میشه همه کار کرد.ولی با استفاده به جا میتونیم سریع تر به نتیجه برسیم( الان می دونم بعضی از دوستان شروع میکنن به نقد حرفام میگن اینجاشو .. گفتی چیزی که میگی درست نیست و ... این حرفا) بگذریم
    اینجا 4 تا عکس گذاشتم که مقایسه عالی پارامترها رو نشون میده.
    اولی برای Linear map
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    دومی برای Exponential
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    سومی برای HSV
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    آخری برای Intensity Esponenrial
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    منبع : Vray Complete Guide

    ---------- Post added at 10:41 PM ---------- Previous post was at 10:41 PM ----------

    سلام.این یه سری ترفندهایی که تو کتاب اومده برای صرفه جویی تو زمان رندر.

    همانطور که گفتم بهترین گزینه برای انجینهای Vray دو گزینه Irradienc map , light catch.

    طبق یه جدولی این بحث مطرح میشه.چون عکس زیاد بود متن داخل عکس رو خودم می نویسم

    برای انجین Irradiant map چند تا پرو فایل تعریف شده.از very low شروع میشه و به Very High ختم میشه.
    برای رندر نهایی بهترین گزینه High معرفی شده و گزینه Very High برای موارد خیلی خاصه که خود کتاب اصلا توصیه نمی کنه.
    اگه روی High تنظیم باشه 4 مرحله به اصطلاح 4 Pass‌رو می گذرونه.که برای عکس 640 * 480 طبق الگوریتم زیر تبعیت می کنه.
    1st Pass = 640 * 480 / 4 = 80 * 60
    2nd Pass = 640 * 480 / 3 = 160 * 120
    3thPass = 640 * 480 / 2 = 320 * 240
    4th Pass = 640 * 480 / 1 = 640 * 480

    نکته اینجاست برای رندر به اندازه 1280 * 960 اگه روی حالت High تنظیم کنین به اندازه نصف محاسبه Gi بشه کفایت میکنه!! یعنی شما به اندازه 640 * 480 رندر بگیرین و محاسبات Gi رو Save کنین.بعد اندازه تصویر رو روی 1280 * 960 رندر بگیرین ولی محاسبات Gi که قبلا Save کرده بودین رو Load کنین.بنا بر این تو 99٪ صحنه ها مثل تصویر زیر که به خاطر حجم بالا سیستم کرش میکنه و .
    ولی با این راه حل کاملا مشکل حل میشه.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    یه توضیحی بدم.تو تصویر بالا محاسبات Caustic , Global Illumination رو به اندازه نصف محاسبه کردم.بعد به اندازه نهایی رندر گرفتم.

    ---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:41 PM ----------

    Image samplerمهمترین بخش توی رندر این بخشه که به طرز معجزه آسایی سرعت رندر رو بالا میبره.
    مفهوم اصلی Anti Aliasing اینه
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    در Vray سه نوع انجین محاسبه گر Anti Aliasing هست.
    1 - Adaptive Subdivsion Sampler =بهترین گزینه برای صحنه هایی که افکتهای بلور و تکسچرهای ضعیف در اون کمتر باشه. برای بیشتر صحنه های معمولی کاربرد داره.سرعت نسباتا بالایی داره.تو صحنه زیر از این کمک گرفتم.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Adaptive QMC Sampler -2 = بهترین گزینه برای صحنه هایی با دیتیل بالا هست.طبق گفته کتاب بهترین صحنه هایی با تکسچرهای ظریف اشیاء کوچک و انیمیشن بسیار مناسبه.میقدار نرمال اون از 1 تا 4 هست.اما من تو کارهای دکوراسیون داخلی Ever motion دیدم این عدد روی 100 تنظیم بود و برق از سرم پرید! نمی دونم آیا سیستمی هست که چنین رندری بگیره!
    3 - Adaptive Fixe = کندترین حالت و البته طبق گفته کتاب برای صحنه هایی به شدت با دیتیل بالا استفاده میشه.جالب اینجاست بدونین زمان رندر تو این حالت شاید 5 برابر طول بکشه.یعتی مرگ رندر یه صحنه با حالب اول 20 دقیقه طول بکشه با این حالت 1:20 میشه!

    ---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:43 PM ----------

    یه مقایسه ای هست
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  9. 5 کاربر از evil2012 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه evil2012's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    بلوک(Banlieue 25( san angelos
    پست ها
    212

    پيش فرض

    با سلام.می خوام تو این قسمت ترفندهای Adaptive Subdivision رو بگم

    Threshold: این گزینه برای سامان بخشیدن به رندر به حد محسوسه که هر چی عدد کوچیک تر باشه رندر کندتر میشه اما کیفیت به حد مطلوبی بالا میره.بستگی به هنر خودمون داره که بتونیم به یک انسجام برسیم.سرعت ایده آل و کیفیت مطلوب
    به عکسهای زیر توجه کنین.خیلی کمکتون می کنه.




    طی به جدول مقایسه ای بهترین عدد طبق گفته کتاب
    0.1 ایده آل هم درباره زمان رندر و هم کیفیت
    0.01 هم بهترین کیفیت برای صحنه هایی که از جزئیات زیادی برخورداره.


    Object Outline: همینطور که از اسمش پیداست با این پارامتر می تونین خطهای دور جسم رو مشخص کنیم.

    به مثال زیر توجه کنین.کاملا با دانلود عکس متوجه میشین.


    2 واحد اصلی اون دو مقدار min , max هست که دربارش قبلا گفتم.
    برای رندر معمولی بهتره
    min = -2
    max = 0

    برای رندر نهایی
    min = 0
    max = 2
    خیلی مواقع خاص max =3

    حالا ببینیم این عددها چیه؟ خوردنیه؟

    معرف تعداد یک نمونه در تعداد پیکسل معین
    به جدول زیر توجه کنین
    منفی 2 یعنی هر نمونه در 16 پیکسل جا بگیرن.بعنی کیفیت خیلی بد
    و عدد منفی 1 هر نمونه در 4 پیکسل جا بگیرن
    0 یعنی 1 به 1
    مثبت 1 یعنی 4 نمونه در یک پیکسل یهنی کیفیت خوب
    مثبت 2 یعتی 16 نمونه در یک پیکسل و عالی اینه
    مثبت 3 یعنی 256 نمونه در یک پیکسل و کیفیت طوفان اما رندر بشدت کند
    موفق و موید باشین

    ---------- Post added at 10:58 PM ---------- Previous post was at 10:57 PM ----------

    سلام.طبق گفته کتاب سیستم مورد نیاز برای وی ری

    نرم افزار
    ویندوز xp Sp2 به بالا و تمام ویندوزهای 64 بیتی برای مکس 64 بیتی

    سخت افزار
    برای 32 بیت نوشته 1 گیگ رم کافیه.اما برای 64 بیتی نوشته 4 گیگ! چرا؟ معلومه.
    چون وقتی شما در حالت عادی رندر میگیرن می بینین که 1 گیگ رم بیشتر پر نشده.اما در 64 بیتی تمام 4 گیگ رم استفاده میشه.کتاب هدفش اینه. و گفته بهترین Cpu ها 4 هسته ایه! جالب اینجاست فروشنده ها بدلیل عدم آگاهی به هر دلیل تا اسم 4 هسته ای رو میاری میگه " نه نیاز نداری مگه میخوای چیکار.رفتم به یارو می گم Intel Q9950 با رم 4 گیگ 1333 DDR3 می خوام.میگه این یکی بدرد نمی خوره Cpu رو Intel E7300 بگیر رم 2 گیگ زیاد هم هست!!! منو داری خواستم مادر بردو بردارم بکنم تو مغزش...حالا جالبه به من می گفت بیسواد...!!!!
    از بحث خارج نشیم.دوستان بسیار خوبم تو بخش سخت افزار اطلاعات خوبی رو گداشتن.می تونین استفاده کنین.

    تو کتاب اومده عینا گفته که اگه از Cpu 64 بیتی استفاده کنین.ویندوز 64 بیت - مکس 64 بیت و در آخر داداش وی ری 64 بیت رو نصب کنین امکان کرش کردن به حداقل میرسه.

    حالا ببینیم هر بخش چه وظیفه ای داره:

    CPU: تمام محاسبات Global Illumination , محاسبات Raytrace(یعنی کیفیت انعکاس-تعداد انعکاس...). هرچه تعداد هسته پردازش گر بیشتر باشه رندر سریع تر میشه.حتی تو کتاب اشاره کرده به تاثیر Network Render که چند سی پی بو رو پردازش موازی انجام بده.
    خودش پیشنهاد کرده Cpu بهتره فرکانس بالای 2.66 داشته باشه.یعتی Q6600(با اورکلاک 15٪) یا Q9400 به بالا.

    Ram:اینحاست که من دیوانه شدم.
    کتاب میگه رم محلیه برای ذخیره اطلاعات رندر.معمولا در رندرهایی که از Light catch و Displacement استفاده میشه رم پر میشه و باعث کرش شدن میکنه.کتاب پیشنهاد میده از مکس و وی ری 64 بیت استفاده کنیم.تا این مشکلات پیش نیاد.من به چیز جالب برخوردم.دیدم وقتی رندر شروع میشه به مقدار رم مقدار Visual Memory ویندوز در حال پر شدنه.وقتی از 1024 تجاوز کرد باید دست به دعا بشی که فرت بیرون نپره.این عدد رو از توی تنظیمات System ویندوز بالا بردم.و...نتیجه شد کمتر شدن کرش

    VGA: و نهایتا چیزی که کسی بهش توجه نمی کنه.من اینحا عینا جمله کتاب رو نقل و قول میکنم
    " گرافیک در رندر هیچ نقشی ندارد! فقط برای کار کردن در View port خوب است" و من 2 دستی زدم تو سرم که پارسال 400 تومن پول 4870 دادم و بوی سوختگی کل خونمون رو گرفت

    ---------- Post added at 10:59 PM ---------- Previous post was at 10:58 PM ----------

    سلام.برای کامل کردن بحث قبلیم که درباره سخت افزار مورد نیاز برای وی ری بود.

    خودم شخصا این تست رو انجام دادم.

    ویندوز Vista 64 bit , Max 2009 64 bit , Vray 64bit همه اینها رو راه انداختم و نتیجه زیر حاصل شد.

    این جوری میگم که واضح باشه.

    محدودیت هایی که تو 32 بیت وجود داشت.
    1- فقط کافیه یه تیکه موکت و یا چیزی که از Vray Fur استفاده کنین تا کاملا دور اندازه رندر 1000 به بالا رو خط کشید
    2- برای محاسبات GI عملا نمی شه از Light catch توی صحنه هایی که Displacement , Vray Fur استفاده کرد.مجبور میشیم از Brute Force استفاده کنیم که خود کتاب برای سیستمهای معمولی اصلا به هیچ وجه توصیه نمی کنه.
    3- مثلا اگه اندازه رندر شما از 1000 به بالا باشه برای Gi خودم بخاطر اینکه کرش نکنه اندازه نصف رندر می
    گرفتم بعد محاسبات رو save می کردم و ... کلی داستان...
    4- مثلا تو یه پروژه سنگین که تعداد آبجکت از یه تعداد خاصی بالا میره مثل یه آشپزخانه سنگین بیش از 100 آبجکت کاملا باید موقع رندر یه سجاده پهن کنین و دست به دعا بشین که بیرون نپره.

    اما تو 64 بیتی تمام این مشکلات حله.صحنه هایی که اندازه 320 در 240 به عنوان تست رندر بیرون می پرید الان دارم با 2000 در 1300 با GI { Irradianc map High , Light Catch 800}d با انجین آنتی الیاسینگ Adaptive DMC عدد مینیموم 1 و ماکسیموم 100 دارم رندر میگرم اونم کلا میشه 40 دقیقه.در صورتی که اگه اگه قبلی تو 32 بیتی جو گیر میشد برین بالا 3 ساعت.می دونین چرا ؟ چون تو 64 بیت نوع پردازش تقویت میشه و تصاعدی بالا میره.

    از لحاظ فنی تو 32 بیت از 1200 مگابایت رم استفاده میشه اما تو 64 بیتی هر چی که داشته باشین اگه 16 گیگ هم داشته باشین از همش استفاده میشه.

    موفق باشین.

  11. 5 کاربر از evil2012 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    آخر فروم باز sarina_sh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    (*v*)
    پست ها
    2,077

    پيش فرض

    توضیح در مورد Bruteforce و Quasi-Monte Carlo GI و گزینه های آن
    حجم فایل 10 مگ
    اللهم صل علی محمد وآل محمد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    توضیح در مورد Vray Framebuffer
    حجم فایل 10 مگ
    اللهم صل علی محمد وآل محمد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    ---------- Post added at 10:26 PM ---------- Previous post was at 10:26 PM ----------

    نورهای فتومتریک در مکس
    حجم فایل 10مگ
    اللهم صل علی محمد وآل محمد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    تغییراتی که نور های فتومتریک در مکس 2009 کرده
    حجم فایل 5 مگ
    اللهم صل علی محمد وآل محمد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    برای هرحاجتی حتی بند کفشتان دست دعا به سوی خداوند بلند کنید زیرا تا او کاری را آسان نکند آن کار آسان و برآورده نشود
    رسول اکرم(ص)



    آفت صرفه جوی بخل است و آفت بخشش ولخرجی
    حضرت علی(ع)



    به به
    خیلی ممنون

    =========
    ختم صلوات هم توشه که حدیثم داره

  13. 5 کاربر از sarina_sh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saaaraaa's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    نيستم كلآ :))
    پست ها
    466

    پيش فرض

    با عرض سلام و صلوات خدمت شما

    من نمیتونم دانلودشون کنم !!!! چرا!؟

  15. 4 کاربر از saaaraaa بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9
    آخر فروم باز pclord's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2008
    محل سكونت
    Sisakht
    پست ها
    1,152

    پيش فرض

    دستت در نکنه.اگه اشتباه نکنم آموزشهایی که مهدی تو مجید آنلاین گذاشته بود.درسته؟چون گفته بود برای دانلود باید صلوات بفرستید.

    موفق باشی.

  17. 3 کاربر از pclord بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    آخر فروم باز Dark Kingdom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    خونه
    پست ها
    1,737

    پيش فرض

    چه خبره ؟ آموزش Vray یا صلوات ؟
    خیلی خوب بود .
    میگم واسه 2010 نیومد ؟ :(

  19. 3 کاربر از Dark Kingdom بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •