تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 41

نام تاپيک: آموزش 3d Max

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    11 آموزش 3d Max

    اگه اجازه بدین میخوام اولین قسمت آموزش رو به مبحث انفجار اختصاص بدم
    برای شبیه سازی انفجار در مکس دو ابزار مخصوص وجود داره:
    1.Rendering/Environment/Atmosphere/Fire Effect
    2.Create/Helpers/Atmospheric Apparatus
    شما باید ابتدا یکی از Gizmoهای موجود در Atmospheric Apparatus را به جلوه Fire Effect مرتبط سازید
    این کار با فشردن دکمه Pick Gizmo در Fire Effect و سپس ب فشردن دکمه H از Keyboard و انتخاب Gizmo مربوطه از پنجره باز شده امکان پذیر است
    با این کار شما یک آتش خلق کرده اید
    تنضیمات Fire Effect
    3 رنگ موجود در قسمت Colors به ترتیب برای تنظیم رنگ درون و بیرون ودود آتش به کار میرود
    قسمتهای Shape-Characteristics-Motion مربوط به شکل ظاهری شعله آتش میباشد
    یادگیری این قسمتها تنها با تغییر هر یک از گزینه ها و سپس رندر کردن صحنه امکان پذیر است
    شما باید در هر بار رندر کردن تفاوتها را با رندر قبل مقایسه کنید
    این روش از هر راه آموزشی دیگر موثرتر است و با کمی ممارست میتوانید بر تمام Parameterهای این بخش مسلط شوید (امتحان شده توسط خودم)
    قسمت Explosion در صورت فعال بودن میتواند حالت انفجار را بوجود آورد و Setup Explosion در همین بخش زمان آغاز و پایان انفجار را بر حسب Frame تنظیم میکند


    چند نصیحت
    1.در ایجاد افکت انفجار از Noise camera استفاده کنید
    یعنی کاری کنید که دوربینی که در صحنه وجود دارد و انیمیشن از دید آن رندر میشود در هنگام انفجار صحنه بلرزد
    خیلی ساده فقط دکمه Auto Key را روشن کرده و دوربین را هر دو فریم یک بار بالا و پایین کنید واین جلوه را در طول وقوع انفجار به کار برید
    برای کنترل داشتن بهتر روی این بخش حتما از پنجره Transform Type-in با کلید میانبر F12 و همچنین Graph Editors/Track View-Dope Sheet استفاده کنید
    2.با تمام مباحث مطرح شده باید بگویم در بهترین حالت شبیه سازی با این ابزارها نتیجه رضایت بخش نخواهد بود
    لذا توصیه میکنم برای شبیه سازی انفجار در مکس از پلاگین AfterBurn استفاده کنین
    این پلاگین رو میتونین از سی دی فروشیها تهیه کنین و فکر دانلودشم از سر بیرون کنین چون پولیه
    نتیجه کار با این پلاگین باور کردنی نیست
    اونایی که باهاش کار کردن تصدیق میکنن
    هرکی آموزش این پلاگین را میخواد بگه که دفعه بعدی در جواب همین قسمت بذارم
    فعلا

  2. #2
    آخر فروم باز BioHazard's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    cmd| echo tehran
    پست ها
    1,044

    پيش فرض

    سلام
    دستد درد نکنه گل کاشتی
    البته به نظر من بهتره برای انفار از اسپریها استفاده کرد

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    پيش فرض

    اگر بخواهیم از اسپریها در انفجار استفاده کنیم باید این کار را در AfterBurn انجام بدیم
    سیستمهای ذره ای با امکانات پیش فرض مکس امکان پذیر نیست

  4. #4
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    11

    بچه ها امروز میخوام یه سری کلید میانبر براتون بذارم چون دونستن این کلید های میانبر در سرعت کار خیلی موثره
    M=Material Editor
    H=Select Object
    F12=Transform Type_In
    F9=Quick Render
    8=Environment and Effect
    F10=Render Scene
    S=Snaps Toggle
    G=Show Grid
    >=Next Frame
    <=Previous Frame
    Alt+W=Maximize Viewport Toggle
    Space=Selection Lock Toggle
    Ctrl+Z=Undo
    با جهت های بالا و پایین میتوانید در در صحنه جلو یا عقب بروید
    اگر در هر نما دکمه های F-T-L-P-B را فشار دهید نمای جاری به ترتیب به نمای Front- Top-Left-Perspective-Bottom تبدیل میشود
    اگر Ctrl را با + فشار دهید=Zoom in
    اگر Ctrl را با - فشار دهید=Zoom Out
    این کلیدهایی که اینجا گفتم پر کاربرد هستند ولی میتوانید به منوهای مکس مراجعه کنید
    در جلوی بعضی گزینه های این منوها کلید میانبر مربوطه گذاشته شده
    در آخر هم باید بگم که در مکس هم مثل سایر برنامه های تحت ویندوز :
    Ctrl+O=Open
    Ctrl+S=Save
    مراقب باشید که از گزینه آخر به موقع استفاده کنید چون Ctrl +S هر صحنه را روی صحنه قبلی Save میکند و ممکن است کار شما خراب شود
    برای این کار از گزینه Save az در منوی File استفاده کنید
    فعلا

  5. #5
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    11

    بچه ها اگه نمی خندید میخوام چند تا از کارام رو بذارم
    مال موقعیه که تازه کار بودم
    بلد نبودم از صحنه رندر با فرمت AVI بگیرم
    از تمام صحنه عکس میگرفتم
    اما الان دیگه بلدم
    فقط قول بدین نخندین













    اگه عکسها باز نمی شه ان لینکا رو باز کنید

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    اگه بتونم انیمیشن آپلود کنم از کارهای آخریم هم واستون میذارم
    اگه میشه نظرتون رو بذارین
    خوشحال میشم
    فعلا

  6. #6
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    3

    پيش فرض

    توي مكس يه جا هست كه ميشه جسم سخت و نرم معرفي كرد بلدي؟

  7. #7
    داره خودمونی میشه mehdi-iust's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    در اعماق دریاها!!
    پست ها
    78

    پيش فرض ممنون

    دوست عزیز ادامه بده خیلی جالب بود.
    مرسی!

  8. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    11

    بچه ها امروز میخوام درباره رندر با فرمت Avi یک نکته خدمتتون عرض کنم
    اگر توجه کرده باشین در این نوع رندر اگر بخواهیم از compressorهایی که که به طور پیش فرض در مکس وجود دارد استفاده کنیم مثل Indeo Video 5.10 نتیجه کار در بهترین وضعیت باب میل نخواهد بود چون فایل خروجی به وسیله این کمپرسور فشرده میشود و طبیعیه که از کیفیتش کم بشه
    اگر هم از حالت Uncompressor استفاده کنیم حجم فایل به صورت نجومی بالا میره
    بطوری که یک انیمیشن 20 ثانیه ای =700 Mb
    حالا من یک پیشنهاد دارم
    شما باید برنامه DivX Player را روی سیستم خودتون نصب کنید
    با این کار پلاگین مربوط به این برنامه که نوعی Compressor میباشد نصب میشود
    حال هنگام خروجی گرفتن با فرمت Avi در قسمت Compressor باید DivX Pro(tm) 5.1.1 Codec را انتخاب کنید
    به قسمت Setup که وارد میشوید در زیرمجموعه Performance/Quality درجه مربوطه را به روی Slowest ببرید و Encoding Bitrate را روی 4000 kbps تنظیم کنید
    حالا در قسمت Time Configuration گزینه PAL را از زیرمجموعه ی Frame Rate انتخاب کنید
    از مسیر Rendering/Render/Output Size از لیست باز شونده حالت PAL (Video) را برگزینید و Size را بر روی 768×576 تنظیم کنید
    حالا از کیفیت فایل تصویری خود در عین حجم پایین لذت ببرین
    فعلا

  9. #9
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    پيش فرض

    برای معرفی سخت افزار باید از مسیر rendering/render در زیر مجموعه Render Output وارد قسمت Devices شده و سخت افزار مربوطه را انتخاب کنی
    البته درایو سخت افزار مفروض باید روی سیستم نصب باشد
    منظورتو از معرفی نرم افزار نفهمیدم بیشتر توضیح بده

  10. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    13

    پيش فرض

    behnam111 منظورت از جسم سخت و نرم رو نفهمیدم
    اگر منظور Material سخت و نرم باشه که آموزشش طولانیه
    یواش یواش برات میذارم
    در غیر این صورت بیشتر توضیح بده

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •