اگه اجازه بدین میخوام اولین قسمت آموزش رو به مبحث انفجار اختصاص بدم
برای شبیه سازی انفجار در مکس دو ابزار مخصوص وجود داره:
1.Rendering/Environment/Atmosphere/Fire Effect
2.Create/Helpers/Atmospheric Apparatus
شما باید ابتدا یکی از Gizmoهای موجود در Atmospheric Apparatus را به جلوه Fire Effect مرتبط سازید
این کار با فشردن دکمه Pick Gizmo در Fire Effect و سپس ب فشردن دکمه H از Keyboard و انتخاب Gizmo مربوطه از پنجره باز شده امکان پذیر است
با این کار شما یک آتش خلق کرده اید
تنضیمات Fire Effect
3 رنگ موجود در قسمت Colors به ترتیب برای تنظیم رنگ درون و بیرون ودود آتش به کار میرود
قسمتهای Shape-Characteristics-Motion مربوط به شکل ظاهری شعله آتش میباشد
یادگیری این قسمتها تنها با تغییر هر یک از گزینه ها و سپس رندر کردن صحنه امکان پذیر است
شما باید در هر بار رندر کردن تفاوتها را با رندر قبل مقایسه کنید
این روش از هر راه آموزشی دیگر موثرتر است و با کمی ممارست میتوانید بر تمام Parameterهای این بخش مسلط شوید (امتحان شده توسط خودم)
قسمت Explosion در صورت فعال بودن میتواند حالت انفجار را بوجود آورد و Setup Explosion در همین بخش زمان آغاز و پایان انفجار را بر حسب Frame تنظیم میکند
چند نصیحت
1.در ایجاد افکت انفجار از Noise camera استفاده کنید
یعنی کاری کنید که دوربینی که در صحنه وجود دارد و انیمیشن از دید آن رندر میشود در هنگام انفجار صحنه بلرزد
خیلی ساده فقط دکمه Auto Key را روشن کرده و دوربین را هر دو فریم یک بار بالا و پایین کنید واین جلوه را در طول وقوع انفجار به کار برید
برای کنترل داشتن بهتر روی این بخش حتما از پنجره Transform Type-in با کلید میانبر F12 و همچنین Graph Editors/Track View-Dope Sheet استفاده کنید
2.با تمام مباحث مطرح شده باید بگویم در بهترین حالت شبیه سازی با این ابزارها نتیجه رضایت بخش نخواهد بود
لذا توصیه میکنم برای شبیه سازی انفجار در مکس از پلاگین AfterBurn استفاده کنین
این پلاگین رو میتونین از سی دی فروشیها تهیه کنین و فکر دانلودشم از سر بیرون کنین چون پولیه
نتیجه کار با این پلاگین باور کردنی نیست
اونایی که باهاش کار کردن تصدیق میکنن
هرکی آموزش این پلاگین را میخواد بگه که دفعه بعدی در جواب همین قسمت بذارم
فعلا