تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: .::: تکسچر ها و رنگها و مشکلاتشون با گاما 2.2 :::.

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض .::: تکسچر ها و رنگها و مشکلاتشون با گاما 2.2 :::.

    به نام خدا
    سلام و درود ، امروز که داشتم ایمیلم رو چک می کردم به آموزش جالبی برخوردم که خیلی کاربردی و مهم و 100 البته که در وقت شما صرفه جویی می کنه
    منم براتون ترجمش کردم.
    امید وارم لذت ببرین.

    -
    کاملا مطمئنم که 90 درصد شما از گاما 2.2 استفاده می کنید چون که باید باشه .گاما 2.2 خیلی مزایا داره و همین طور با مانیتور و چشم انسان بطور عالی کار می کنه .
    گروهی از مشکلات هستند که می تونند بوجود بیان و اغلب اونا توضیحی دربارشون نیست و یا اصلا بهشون اشاره نشده.
    بسیاری از اونها مربوط به استفاده از bitmap و رنگ توی متریال است .
    تنظیمات این روش مثل عکس زیر هست . یک بار که شما تنظیمات زیر رو انجام بدین تمام تکسچر هایی که توی مکس لود می کنید با گامای مورد نظر شما وارد مکس می شن.
    توی مکس 2014 شما حق انتخاب نداری این کار بصورت اتوماتیک وار انجام میشود.

    گامای 2.2 با بیشتر تکسچرها خوبه التبه زمانی که عکس اصلی که تکسچر از اون ساخته شده گامای صحیحی داشته باشه.
    با این حال چند نوع خاص هستند که گامای 1.0 نیاز دارن:
    مثل

    • مپهای سیاه و سفید
    • Displacement Maps
    • Normal Maps
    • عکس های 32 بیتی مثل EXR یا HDR که توی مکس 2014 بطور اتوماتیکی عوض میشه

    برای تغییر گاما به عکس زیر دقت کنید .

    حالا چرا باید این کارا رو انجام بدیم
    به مثال دقت کنید

    ما یه بافت یا بامپ سیاه و سفید داریم ، خاکستری ها سر جاشون می مونند سفید ها میان بالا و سیاه میره پایین
    با گامای 2.2 نتیجه نامتعادل هست ، باعث شده که رنگ سپید قوی تر و رنگ مشکی ضعیف تر بشه و چیزی که رندر شده با با چیزی که قابل پیش بینی بوده یکی نیست.
    با گامای 1 نتیجه دقیقا همونیه که ما می خوایم.
    این نتیجه برای normal maps, displacement maps, gloss maps, یکسان است
    برای اینکه بتونید نتیجه ای که مد نظرتون هست رو از این مپ ها بدست بیارین باید از گامای 1 استفاده کنید تا رنگ پیکسل ها با چیزی که وارد مکس میشه یکی باشه .
    مشکل دوم رنگها هستن
    اگر شما بخواین برای تصحیح رنگ از نرم افزار های جانبی مثل فتوشاپ استفاده کنید کار سختی در پیش دارین ، زمانی این مشکل رفع میشه شما از تصحیح گاما استفاده کنید
    برای مثال یه رنگ بنفش [60;0;150] رو توی فتوشاپ و متریال ادیتور و رندر مقایسه می کنیم ، چیزی که معلومه اینکه با هم مچ نیستن و درست نیست !!!!

    دو روش برای تصحیح وجود داره
    از vray color استفاده کنیم با تنظیمات زیر


    یا از color correction map در حالت ادونس استفاده کنیم و مقدار گاما رو 0.454 قرار بدیم (1/2.2)

    و اینم نتیجه کار با هر دو روش

    این اموزش باعث میشه که توی وقت شما دوستان صرفه جویی بسیاری بشه و شما می تونید مشکلات بسیار ریز آزار دهنده رو براحتی برطرف کنید .

    viscorbel.com

    سوالی بود در خدمتم
    یا علی

  2. 5 کاربر از Lord-Voldemort بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    Banned
    تاريخ عضويت
    Sep 2011
    پست ها
    103

    پيش فرض

    سلام
    بسیار جالب و مفید بود .

  4. این کاربر از o3tad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض

    سلام
    بسیار جالب و مفید بود .
    ممنونم دوست عزیز

  6. این کاربر از Lord-Voldemort بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    به کل گاما رو فراموش کرده بودم ( یه یه سالی میشد ) بدون کار رو گاما رندر میگرفتم

  8. این کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض

    به کل گاما رو فراموش کرده بودم ( یه یه سالی میشد ) بدون کار رو گاما رندر میگرفتم
    اون وخت به نتیجه هم می رسیدی ؟

  10. این کاربر از Lord-Voldemort بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    عاره
    اینم نتیجه اش

  12. این کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •