تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 31

نام تاپيک: آموزش منتال ری ( از beginner تا advanced )

  1. #1
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض آموزش منتال ری ( از beginner تا advanced )

    سلام به همه ی دوستان
    اول از همه به خاطر اینکه یک مدتی نبودم معذرت میخوام .

    خوب بریم سر اصل مطلب من این مدت داشتم با منتال ری ور میرفتم و خیلی چیزای جدیدش را یاد گرفتم پارامترهایی که بسیار زیاد در کار تاثیر گذارند تنظیماتی که سرعت رندر را به شکل باور نکردنی ( واسه انیمیشن )افزایش میده
    یا خیلی چیزهای دیگه.

    تصمیم دارم اینجا منتال ری را خودم آموزش بدم ( البته با کمک دوستان )
    راستی بگم که من منتال ری را واسه 3ds max 2009 آموزش میدم پس اگه ورژن قدیمی ترش را دارید بهتر که برید به سراغ 2009 .

    فعلا هم دارم یک آموزش میسازم تا دوستان را با نحوه کار کردن با منتال ری و پارامترهای اون آشنا کنم

    پس منتظر آموزشام باشید


  2. #2
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    بزارید اول از همه با این سوال شروع کنیم که : منتال ری چیه؟
    منتال ری نرم افزاری هست حرفه ای و کامل برای انجام پروسه rendering که میتونه تاثیرات نور را طبق قوانین پیچیده فیزیک به طور صحیح شبیه سازی کنه
    شامل : ردیابی پرتوهای نور ( ray-traced ) . فرایند بازتاب و شکسته شدن نور ( reflection and refraction ) . خاصیت caustics و global illumination

    نحوه انتخاب mental ray به عنوان موتور رندر.
    1- از منوی rendering گزینه render setup ا انتخاب کنید.
    2- از تب common به قسمت assign renderer بروید.
    3- در قسمت production به جای default scanline renderer گزینه mental ray renderer را انتخاب کنید . (‌با استفاده از دکمه مقابل production که به شکل نقطه چین هست )
    Last edited by hrgh2; 08-08-2008 at 13:03.

  3. 15 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    خوب اول از همه سرفصلهای آموزشهام را واستون شرح میدم

    -آشنایی با mental ray


    • 1- پنل mental ray در تایین خصوصیات اشیا صفحات : 1 - 2


    2- آشنایی با final gather

    3- آشنایی با caustics

    4- آشنایی با global illumination

    5- کار با mental ray proxy object

    6- آشنایی با انواع نورها ( lights ) در منتال ری

    7- آشنایی با متریالهای اختصاصی mental ray شامل :
    a- متریال arch and design
    b- متریال car paint
    c- متریال pro materials
    d- و utility mental ray materials

    خوب اینها آموزش مقدماتی منتال ری هستند که من تا جایی که اطلاع دارم توضیح میدم
    بعد از اون به سراغ دو مبحث اصلی زیر میریم.

    2- mental ray for exteriors
    3- و mental ray for interiors

    پس از این دو مرحله همه اصول منتال ری را تا حدر زیادی یاد میگیرید میشه گفت نیمه حرفه ای میشن. در پایان هم تکنیکهای خاص را شرح میدم.

    Last edited by hrgh2; 21-08-2008 at 18:36.

  5. 15 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    همــــه جا هستم معمولا
    پست ها
    1,308

    پيش فرض

    ترکوندی به خدا ....

    دمت گرم.

  7. #5
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    ترکوندی به خدا ....

    دمت گرم.
    ممنون که نظر دادی عادل جان
    هنوز که آموزشی نگذاشتم اما امروز فردا چند تا آموزش میزارم

  8. 3 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    1- mental ray panel : این پنل خصوصیات و ویژگیهای آبجکتها را برای موتور رندر تعیین میکند.

    نحوه دسترسی به mental ray panel : آبجکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه object properties را انتخاب کنید. و به تب mental ray بروید.

    final gather group : این گروه نحوه تعامل آبجکت را با final gather تعیین میکند ( مبحث final gather را در ادامه توضیح میدهم )
    When Object is Hit by a Final Gather Ray : زمانی که یک پرتو FG به آبجکت ما برخورد میکند چه اتفاقی رخ دهد

    1- return object color (physically correct : با انتخاب این گزینه ( که در حالت عادی انتخاب است ) با برخورد پرتو به شی ء ما علاوه بر بازگشت پرتو FG متریال و رنگ آبجکت نیز به همرا پرتو بازتاب میشود ( حالت استاندارد و واقعی )

    2- Return Black : با انتخاب این گزینه پرتوهای تابیده شده بدون تاثیر از رنگ و متریال آبجکت بازتاب میشوند

    3- Pass through (Invisible to FG : در این حالت پرتوهای FG از آبجکت عبور میکنند .



    راستی توی عکس از دیدن کلمه آبکت تعجب نکنید همون آبجکت هست با غلط املایی

    ...

  10. 12 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    خیلی کار خوبی کردی..... اگه برات ممکنه بیشتر از عکس استفاده کن....

  12. #8
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    خیلی کار خوبی کردی..... اگه برات ممکنه بیشتر از عکس استفاده کن....
    ممنون شهاب جان
    چشم دارم همین کار را میکنم البته شما هم همراهیم کنید عالی میشه

  13. 2 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    آخر فروم باز /.,mnb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    3,187

    پيش فرض

    خيلي خيلي عالي هست آقا حميد رضا.
    منتظر ادامش هستم شديدا.............

  15. #10
    آخر فروم باز hrgh2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    مرودشت
    پست ها
    3,161

    پيش فرض

    خيلي خيلي عالي هست آقا حميد رضا.
    منتظر ادامش هستم شديدا.............
    ممنون کورش جان
    آخر کار pdf ش میکنم

  16. 3 کاربر از hrgh2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •