تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: قیمت برخی خودروهای خارجی قبل از ورود به ایران (خیلی عجیبه )

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    8 قیمت برخی خودروهای خارجی قبل از ورود به ایران (خیلی عجیبه )

    قیمت خودروهای وارداتی در ایران اختلاف قابل توجهی با نرخ اولیه خودروها در کشور مبداء دارد تعرفه واردات خودرو در ایران زمانی 90 درصد بود اما پس از افزایش 3 برابری نرخ ارز، تعرفه واردات خودرو کاهش یافت و به 40 تا 55 درصد بسته به حجم موتور خودرو رسید.

    نگاهی به نرخ خودروهای وارداتی پیش از ورود به گمرک و پس از ورود به بازار نشان می دهد که نرخ خودروها پس از ورود به بازار ایران تا حدود 3 برابر ارزش واقعی افزایش می یابد. هزینه واردات خودرو البته برای واردکنندگان فراتر از پرداخت تعرفه واردات است. مالیات ارزش افزوده، هزینه اسقاط خودرو به ازای هر خودروی وارداتی، هزینه شماره گذاری و سایر هزینه های مربوط به واردات خودرو در کنار سودی که واردکنندکان برای خود در نظر می گیرند، موجب افزایش بهای خودروهای خارجی در بازار ایران شده است.

    جزئیات تعرفه واردات

    قیمت خودروهای وارداتی در ایران اختلاف قابل توجهی با نرخ اولیه خودروها در کشور مبداء دارد تعرفه واردات خودرو در ایران زمانی 90 درصد بود اما پس از افزایش 3 برابری نرخ ارز، تعرفه واردات خودرو کاهش یافت و به 40 تا 55 درصد بسته به حجم موتور خودرو رسید.

    در سال 94 تعرفه واردات خودروهای بنزینی با حجم موتور تا 2000 سی سی و کمتر 40 درصد است که 9 درصد نیز باید برای مالیات ارزش افزوده پرداخت شود.

    خودروهای بنزینی با حجم موتور 2001 تا 2500 سی سی نیز مشمول 55 درصد حقوق ورودی و 9 درصد ارزش افزوده است.

    خودروهایی دیزلی با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی مشمول 32 درصد حقوق ورودی و 9 درصد ارزش افزوده می شود.

    هزینه های واردات خودرو به ایران

    ۱- هزینه اخذ ترخیصیه

    ۲- پرینت اظهارنامه، ثبت پکینگ، ستاگ و اسکن مدارک در گمرک

    ۳- هزینه لاک و مهر اظهارنامه

    ۴- هزینه ی ۸ در هزار استاندارد ( ارزش ریالی خودرو * هشت در هزار )

    Price (Fob)*iran customs exchange rate = Price (Rials) Price (rials)*8/1000= Standards charges

    ۵- ده درصد وزارت راه ( اگر خودرو با کشتی خارجی حمل شود و تنها از کرایه حمل اخذ می شود )

    Freight charges * iran customs exchange rate = Freight charges ( Rials)

    Freight charges ( Rials) * 10/100 = 10% vezarate rah

    ۶- هزینه حقوق ورودی و ارزش افزوده در گمرک :

    ارزش سیف کالا * نرخ ارز در گمرک = ارزش ریالی کالا در گمرک

    ارزش ریالی کالا * ۴۰ درصد یا 55 درصد = حقوق ورودی

    (حقوق ورودی + ارزش ریالی) * 9 درصد = مالیات بر ارزش افزوده

    مالیات بر ارزش افزوده + حقوق ورودی = میزان کل پرداختی به گمرک

    ۷- هزینه انباردای

    ۸- هزینه دموراژ کانتینر ( تا ده روز معاف از هزینه است اما بعد از ده روز به صورت تصاعدی هزینه دموراژ تعلق می گیرد.)

    ۹- حق الزحمه ترخیص کار گمرکی

    ۱۰- هزینه حمل کالا تا محل شماره گذاری

    ۱۱- هزینه شماره گذاری کالا

    برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، به ازای واردات خودروهایی که زیر 6 لیتر مصرف سوخت دارد یک خودروی فرسوده، از شش تا 10 لیتر چهار خودروی فرسوده و 10 لیتر به بالا ، شش خودروی فرسوده باید اسقاط شود. این مصوبه دولت نیز هزینه واردات خودرو را افزایش داده است.

    در جدول زیر قیمت چند خودرو وارداتی در گمرک و پس از آن در بازار و نمایندگی آمده است که میزان اختلاف قیمت در کشور مبداء و بازار ایران را نشان می دهد.




  2. 8 کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز K!ng of th3 K!ngs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2012
    پست ها
    1,494

    پيش فرض

    با خاطر همینه جیزاس دیگه که هر ماشینی که توی هرجای دنیا یا ماشین متوسط حساب میشه توی ایران یه ماشین لوکس حساب میشه مثل تمام هیوندا ها و تویوتا ها و غیره...

  4. 5 کاربر از K!ng of th3 K!ngs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    پيش فرض

    با خاطر همینه جیزاس دیگه که هر ماشینی که توی هرجای دنیا یا ماشین متوسط حساب میشه توی ایران یه ماشین لوکس حساب میشه مثل تمام هیوندا ها و تویوتا ها و غیره...
    تویوتا بهترین ماشینا رو تولید میکنه و بیشترین فروش رو تو امریکا داره
    برند لکسس از لوکس ترین ماشین های حال حاضر هستش و ماشینای خود تویوتا هم ماشین های مصرفی هستن و بیشترین سهم تو بازار کل دنیا رو دارن

  6. این کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز K!ng of th3 K!ngs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2012
    پست ها
    1,494

    پيش فرض

    تویوتا بهترین ماشینا رو تولید میکنه و بیشترین فروش رو تو امریکا داره
    برند لکسس از لوکس ترین ماشین های حال حاضر هستش و ماشینای خود تویوتا هم ماشین های مصرفی هستن و بیشترین سهم تو بازار کل دنیا رو دارن
    درسته قربان همین تویوتا و نیسان ماشین های خیلی لوکسی داره ولی مگه توی ایارن میاد؟ این Camry هایی که توی ایران این قدر قیمتش بالاست و مردم به عنوان ماشین لوکس ازش یاد میکنن در گرون ترین حالت قیمتش به 30 هزار دلار هم نمیرسه توی خیلی از نقاط دنیا به عنوان تاکسی استفاده میشه.
    لکسس هم کاملا قبول دارم ولی بازم تنها ماشین های میان رده ( میان رده در بازار جهانی) وارد میشن

    اصلا من دارم حرف شما رو میزنم از اول. "ماشین هایی که توی نقطاط مختلف دنیا یه ماشین میان رده حساب میشه اینجا نمیدونم چطوری تعرفه ی واردات و گمرک بهش میخوره که قیمتش میشه به اندازه ی یه ماشین لوکس و مردم بهش میگن ماشن مدل بالا...
    کلا دلیل اینکه بیشترین فروش رو توی جایی مثل آمریکا داره اینه که درصد زیادی از مردم قدرت خریدش رو دارن به دلیل قیمت پایین و امکانات خوب ولی خب اینجا میشه "ماشین مدل بالا"

  8. این کاربر از K!ng of th3 K!ngs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه saeid.saeid20's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    351

    پيش فرض

    اره دقیقا حرف شما درسته الان طبق لیست زیر نگاه کنید میبینید که مردم دنیا دنبال جنس ارزان و با دوام هستند
    الان نگاه کنی دوتا ماشین اول وانت هستند و این نشون میده اونا دنبال ماشینی هستند که بیشترین کارایی رو داشته باشه و در رده سوم میبینی که دنبال کیفیت و دوام و عمر بالا هستند
    دقیقا در دنیای غیر از ایران کمری حکم پژو و سمند ما رو داره و کرولا هم حکم پراید البته اینا قابل مقایسه نیستند ولی مردم دنیا اینجوری به این ماشینا نگاه میکنند
    اگر هم دقت کنی شرکت های ژاپنی تو این لیست ماشین زیادی دارند

    ۲۱) نیسان روگ

    (۱۸۴۳۲۰ دستگاه)
    روگ دومین مدل پرفروش در خط تولید نیسان است که در ابتدا به عنوان کراس‌اور کوچکی مبتنی بر سنترا معرفی شده است. همچنین شاسی تازه روگ که برای مدل ۲۰۱۴ در آن بازنگری شده، سواری بسیار خوبی فراهم کرده و طراحی جدید سطوح بدنی اندکی استایل به این خودروی ۷ سرنشینه مجهز به CVT اضافه کرده است؛ خودرویی که مأموریت خود را همچنان حفظ کرده است؛ ابتدا جابجایی مسافر و سپس وسایل و خریدها.



    ۲۰) جی‌ام‌سی سیه‌را
    (۱۸۸۳۹۷ دستگاه)
    برادر بزرگ‌تر مدل آشنای شورولت سیلورادوی پیکاپ، جی‌ام‌سی سیه‌را تقریباً همان تراک در شکل و شمایلی جذاب‌تر است. خودروساز خودش می‌گوید که از دانستن این موضوع توسط مشتریان آگاه است، ولی با این حال، باز هم تعداد خریداران این مدل به عدد بزرگی رسیده است.


    ۱۹) فورد اکسپلورر
    (۱۹۱۵۳۰ دستگاه)
    شاسی‌بلندی که از سال ۱۹۹۰ توسط فورد معرفی شد، سال به سال با فروش مناسبی روبرو بوده است. اکسپلورر یک خودروی آشنا و راحت است و همین موضوع باعث می‌شود که هزاران خانواده در امریکا آن را انتخاب کنند.



    ۱۸) تویوتا پریوس
    (۱۹۲۹۵۸ دستگاه)
    پریوس در عین مصرف سوخت بهینه، شرایطی مدرن ایجاد کرده است. این مدل، مدت‌هاست که خود را به عنوان یک هیبرید فوق‌العاده مطرح کرده است. البته باید اشاره کنیم که آمار فروش درج شده در اینجا شامل مدل کوچک C هاچ‌بک و V واگن نیز می‌شوند.



    ۱۷) هیوندای سوناتا
    (۱۹۹۰۱۲ دستگاه)
    سوناتا که برای مدل ۲۰۱۵ بهینه‌سازی و در طراحی آن بازنگری شده، یک وسیله حمل‌ونقل آشنا و صمیمی است. با این که نسبت به خودروهایی مانند هوندا آکورد، لذت و هیجان رانندگی خوبی ندارد، هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ آن توانسته نظر بسیاری از خریداران را در نمایشگاه‌های اتومبیل به خود جلب کنند.



    ۱۶) هیوندای النترا
    (۲۰۳۱۶۳ دستگاه)
    النترا با موتور چهار سیلندر خود، چه به صورت ۱/۸ لیتری ۱۴۵ اسب‌بخار و چه به صورت ۲ لیتری ۱۷۳ اسب‌بخار در کنار ظاهری آراسته شرایط خوبی را ایجاد کرده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از خریداران به سمت آن متمایل شده‌اند.


    ۱۵) فورد فوکوس
    (۲۰۴۷۵۱ دستگاه)
    در بازنگری انجام شده برای مدل ۲۰۱۵، فوکوس همچنان بر فرمولی که از ابتدا موجب فروش بسیار خوب آن شده، تأکید داشته است؛‌ ترکیب یک طراحی خوب با یک شاسی مناسب، گزینه‌های پیشرانه جالب‌توجه و تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز. هنوز بسیاری از خودروسازان درصدد ارتقای این فرمول هستند و فورد نیز در مدل جدید فوکوس به همین ترتیب عمل کرده است.


    ۱۴) شورولت اکونوکس
    (۲۲۰۹۴۴ دستگاه)
    با این که سال‌های زیادی از عمر شورولت اکونوکس می‌گذرد، ولی این موضوع نتوانسته بر حضور آن در بین ۲۰ مدل پرفروش بازار تأثیر بگذارد. این خودرو که می‌تواند برای پیشرانه از یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده کند، ثابت کرده که می‌تواند مشتری‌های زیادی را راضی نگه دارد.



    ۱۳) تویوتا RAV4
    (۲۴۴۷۰۱ دستگاه)
    قابلیت‌های تویوتا RAV4 بر کسی پوشیده نیست. با این حال، فروش قابل‌توجه این مدل تنها به نام و آوازه آن برنمی‌گردد؛ بلکه این خودرو جادار، با ساخت مناسب است و از ظاهری آرام و موقر برخوردار است. در نتیجه، تعداد زیادی از این خودروها هر ساله به دست مشتریان می‌رسد.



    ۱۲) شورولت کروز
    (۲۵۵۲۶۰ دستگاه)
    نمونه‌ای دیگر از ترکیب ویژگی‌های کاربردی با یک سواری لذت‌بخش؛ این خودروی کوچک در هنگام رانندگی آرامش زیادی داشته و همین‌طور از طراحی ظاهری بسیار خوبی نیز برخوردار است. این در حالی است که یک مدل جهانی جدید از کروز قرار است به زودی معرفی شود.



    ۱۱) فورد اسکیپ
    (۲۸۰۶۰۹ دستگاه)
    فورد اسکیپ که مدت‌ها سرآمد فروش در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک بوده، همچنان نمی‌خواهد این موقعیت را از دست بدهد. این خودرو با طراحی زیبا همراه با یک شاسی چابک و اسپورت، به دنبال برادر بزرگ‌ترش، اکسپلورر، خودش را در دل خریداران امریکایی جا کرده است.



    ۱۰) فورد فیوژن
    (۲۸۳۶۹۴ دستگاه)
    در طراحی دوباره فیوژن سدان برای ۲۰۱۳ گوشه‌ای از طبع وحشی فورد را شاهد بوده‌ایم. در نتیجه، ترکیب خصوصیت‌های یکپارچه (و یک ظاهر استون مارتین) با خطوط زیبای بدنه و یک کاراکتر رانندگی پرهیجان باعث شده تا افراد زیادی نسبت به آن علاقه نشان دهند.



    ۹) هوندا سیویک
    (۳۰۰۶۴۴ دستگاه)
    این خودرو که در فرم‌های کوپه و سدان (و همین‌طور فرم جذاب Si) در دسترس است، یک نمونه کامل از یک خودروی کوچک است. پس از چند بازنگری ضعیف در طراحی که بسیاری از مشتریان را از خود ناامید کرده بود، هوندا به سرعت دست به کار شد و آخرین نسل سیویک ارائه توسط این کمپانی از سطح بالایی برخوردار شده است. با توجه به امکانات انتخاب پیشرانه چهار سیلندر بنزینی، هیبرید یا CNG، تطبیق‌پذیری این مدل به یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن تبدیل شده است.



    ۸) هوندا CR-V(۳۰۲۶۵۰ دستگاه)
    حتی اگر مدتی صحبتی از هوندا CR-V نباشد، این خودرو همیشه به عنوان یک گزینه محبوب باقی می‌ماند. این خودرو به خاطر شرایط متعادل و کارآیی آن شناخته شده و کاملاً در ناحیه کراس‌اورهای کوچک بازار جا خوش کرده است. در یک بازنگری کلی برای مدل ۲۰۱۵ هوندا CR-V موتور، گیربکس، طراحی کابین و استایل بدنه آن حالتی جدید پیدا کرده‌اند.


    ۷) نیسان آلتیما(۳۰۳۳۱۳ دستگاه)
    آلتیما دینامیک رانندگی بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد، ولی هیجان رانندگی معمولاً توسط گیربکس CVT به حاشیه می‌رود؛ گیربکسی که می‌تواند با یک موتور استاندارد ۲/۵ لیتری چهار سیلند و یا یک موتور قدرتمند V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار ارائه شود. البته طبق گفته نیسان، تنها حدود ۲۰ درصد از مشتریان آلتیما از گزینه پیشرانه V-6 استفاده کرده‌اند. ولی در هر حال، نیسان توانسته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودروی CVT بفروشد.


    ۶) تویوتا کرولا(۳۰۹۳۷۳ دستگاه)
    احتمالاً با دیدن نام تویوتا کرولا در این لیست چندان متعجب نشده‌اید. فروش این کامپکت از تویوتا همیشه ثابت و قابل‌پیش‌بینی است. آمار این فروش ممکن است سال به سال اندکی دچار تغییر شوند، ولی در نهایت این مردم هستند که با بودجه کمی که دارند، منتظرند تا یکی از آن‌ها را به خانه ببرند.


    ۵) هوندا آکورد(۳۵۶۷۸۵ دستگاه)
    آکورد خودروی سدانی است که همه‌چیز در آن در جای خود قرار گرفته است. یک شاسی چابک، کنترل‌های نرم، فضای زیاد برای سرنشینان و وسایل و یک طراحی زیبا با قیمتی منطقی، همگی در پکیج هوندا آکورد ارائه می‌شوند.




    ۴) پیکاپ‌های رام
    (۳۹۵۵۶۷ دستگاه)
    رام پس از مدت‌ها که از بازی پیکاپ‌ها کنار گذاشته شده بود، در سال‌های اخیر به میدان مسابقه بازگشته است. با استفاده از یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار در کنار یک موتور بهینه توربودیزل ۳ لیتری V6، رام دوباره در جایگاه مناسب خود قرار گرفته است. همچنین مواردی مانند طراحی خشن امروزی و گزینه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بر این روند تأثیرگذار بوده‌اند.



    ۳) تویوتا کمری
    (۳۹۶۹۸۸ دستگاه)
    بالاخره به تویوتا کمری رسیدیم؛ نماد ژاپنی-امریکایی چهار در سدان. با اینکه در مدل ۲۰۱۵ برخی شرایط به میزان اندک برهم زده است، ولی همچنان قهرمان شماره یک دپارتمان تویوتا محسوب می‌شود. اگر موفقیت کمری به معنای مدل‌های اسپورت بیشتر مانند لکسس LFA و سایون FR-S باشد و حتی به‌واسطه‌ی آن ساپرا متولد شود، چرا از فروش بیشتر کمری خوشحال نباشیم؟



    ۲) شورولت سیلورادو
    (۴۷۱۹۱۸ دستگاه)
    نزدیک به نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ مدل جدید سیلورادو را که در طراحی آن به تازگی بازنگری شده بود، خریداری کرده‌اند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای مدل ۲۰۱۵ در راه خواهد بود و این در حالی است که شورولت قصد ندارد مانند فورد، به سمت استفاده از آلومینیوم قدم بردارد.



    ۱) فورد سری F
    (۶۷۹۴۹۶ دستگاه)
    زمان‌هایی که تراک‌ها فقط مخصوص کشاورزان و کارگران ساختمانی بودند، گذشته است. در سال ۲۰۱۴ پیکاپ‌های سری F فورد در بالاترین سطح جدول فروش مدل‌های مختلف صنعت خودرو در آمریکا قرار گرفته‌اند. در طراحی جدید آلومینیومی F-150 برای مدل ۲۰۱۵، گزینه‌های توربوشارژر مختلفی برای پیشرانه این خودرو درنظر گرفته شده و این خودرو از یک ساختار سبک‌تر و طراحی برجسته‌تر برخوردار شده است. اگر ریسک‌های فورد در این زمینه جواب بدهند، حضور این تراک در صدر جدول فروش سال آینده تضمین شده است و شاید تنها فاصله تا خودروی دوم کمتر شود.







    در این رابطه بیشتر بخوانید: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] © behtarynha.ir

  10. این کاربر از saeid.saeid20 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •