تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 19

نام تاپيک: بر و بچ مکس_همه چیز در مورد bone ها

  1. #1
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    10 بر و بچ مکس_همه چیز در مورد bone ها

    سلام دوستان

    هدف اصلی من گسترش انیمیشن بین مکس کاراست

    همونتور که از عنوان بر میاد اگه خدا بخاد میخام تمامی مباحثی که به bone ها مربوط میشه رو به طور کامل و مفصل توضیح بدم تا جای کمترین سوال باقی بمونه


    سوال هایی که پیش میاد مطرح کنید البته با توجه به پیشرفت مبحث


    فعلا که شروع میکنم ببنم تا کجا میتونم پیش برم

  2. 14 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض ساخت bone

    3dsmax 2010

    ساخت bone


    ابتدا برای ساختن bone به پنل create سپس systems میرویم

    زمانی که بروی دکمه bone کلیک میکنید تنظیمات آن ظاهر میشود که میتونید قبل از ایجاد bone در صحنه تنظیمات
    را تغییر دهید




    این تنظیمات شامل دوrollout یا کرکره هستند:
    ik chain assignment
    bone parameters


    کرکره ik chain assignment
    این کرکره شامل سه بخش است و همچنین باید به این نکته توجه شود که تا زمانی که assign to children فعال نباشد این کرکره هیچ تاثیری در ساخت bone نخواهد داشت

    به طور کلی کار این کرکره این است که بعد از ساختن bone در view port , به طور خودکار نوع ik که انتخاب کردید به bone ها تنظیم میشود

    در غیر این صورت bone ها به صورت عادی ساخته شده و بعد از ساختن bone میتوانید به صورت دستی ik را به آنها تنظیم کنید



    بخشهای این کرکره شامل این موارد هستند:
    ik solver => در این جا تعیین می کنیم که نوع ik ما چه باشد

    assign to children = >در این جا تعیین میکنیم نوع ik انتخاب شده به کل bone ها تنظیم شود


    assign to root => این جا تعیین میکنیم که ik انتخاب شده به اولین bone یاroot bone یا جسم پدر هم تنظیم شود

    یا نه





    این مثال را به ترتیب اجرا کنید:

    به قسمت create سپس systems بروید و بروی bone کلیک کنید تا فعال شود

    از قسمتik solver گزینه ik hi solver را انتخاب کنید

    هر دو گزینه assign to children و assign to root رافعال کنید

    در viewport دو bone بکشید


    نکته: پس از ساخت bone ها یک ik به طور خودکار به bone ها تنظیم خواهد شد
    همچنین با ساخت دو bone , bone سوم برای اتصال ik ساخته خواهد شد




    کرکره bone parameters:

    در ین قسمت تنظیماتی چون ضخامت و باریکی همچنین fine ها یا باله ها رو روی bone ها انجام میدیم
    نکته مهم اینه که این تنظیمات رو میتوانید در هنگام یا بعد از ساختن bone ها همچنین انجام بدید




    چون این تنظیمات خیلی ساده هستند نیازی به توضیح برای اونهارو نمیبینم

    فقط در مورد fine ها باید بگم که اونها برای اهداف مختلفی ساخته میشن
    مثل زیبایی

    به عنوان helper یا کمک کننده

    در reactor برای برخورد و غیره..

  4. 15 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض پنجره bone tools

    در واقع پنجره bone tools یک مجموعه ابزاره برای ویرایش و تغییرات در bone هاست

    این پنجره از مسیر زیر در مکس قابل دسترس هست
    منوی animation و گزینه bone tools را انتخاب کنید




    تمامی ابزارهای پنجره bone tools در سه کرکره یا rollout گنجانده شده اند

    bone editing tools

    fin adjustment tools

    object properties



    کرکره bone editing tools بخش bone pivot position

    دکمه bone edit mode==> با استفاده از این دکمه میتوانیم position یک bone را تغییر دهیم بدون اینکه در position دیگر bone ها تغییر ایجاد شود



    مثال:روش استفاده

    دو تا bone در vieport بسازید

    bone اول رو انتخاب کنید

    دکمه bone edit mode را فعال کنید

    bone اول رو توسط ابزار move جابجا کنید

    همونطور که میبینید bone اول حرکت میکنه بدون اینکه bone های دیگر جابجا شوند

    حالا در حالی که دکمه bone edit mode فعال هست bone دومی رو جابجا کنید




    نکته: جابجایی bone در حالی که دکمه bone edit mode فعال است باعث تغییر اندازه و شکل bone خواهد شد
    نکته:در این حالت bone ها قابل انیمیت نیستند
    نکته: بهتر است قبل از تنظیم ik به bone ها تغییرات خود را ایجاد کنید در غیر این صورت یه کم دچار مشکل میشوید



  6. 15 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض کرکره bone editing tools بخش bone tools

    کرکره bone editing tools بخش bone tools

    دکمه create bone



    بعد از ساخت bone اگر لازم شد bone های جدیدی اضافه کنیم میتوانیم از دکمه create bone استفاده کنیم



    شما میتوانید bone های جدید رو به صورت مجزا بسازید یا در ادامه یک bone بسازید





    bone های ساخته شده در ادامه bone دیگر

    نکاتی که باید توجه داشته باشیم این است که bone یا bone های ساخته شده در ادامه bone ی ساخته خواهد شد که بعد از فعال کردن دکمه create bone روی آن کلیک کرده باشیم

    یا بطور کل bone های ساخته شده در ادامه bone ی که روی آن کلیک کردیم ساخته میشود



    با توجه به توضیحات بالا شما میتوانید در ادامه یک bone بینهایت bone بسازید

    مثال : روش استفاده از دکمه

    یک سیستم bone در viewport بسازید

    دکمه create bone را فعال کنید

    شکل موس شما به صورت یک علامت جمع در خواهد آمد

    در همین حالت روی اولین bone یا bone پدر کلیک کنید

    سپس با کلیک کردن دوباره bone شما ساخته خواهد شد



    ======
    bone هایی که در تصویر به رنگ قرمز مشاهده میکنید در ادامه bone اول ساخته شده اند و ارتباطی به bone دوم ندارند



    برای ساخت bone در ادامه bone دوم باید روی آن کلیک کنید


    یک مثال دیگر که در تصویر زیر مشاهده میکنید
    من آخرین bone رو حذف کردم و در ادامه سیستم bone را گسترش دادم





  8. 13 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض کرکره bone editing tools بخش bone tools

    کرکره bone editing tools بخش bone tools
    ********************************


    دکمه remove bone



    با استفاده از این دکمه bone در حال انتخاب حذف شده ولی دو bone قبل و بعد از bone حذف شده به هم متصل می شوند

    مثال: روش استفاده:

    bone مورد نظر را در حال انتخاب قرار داده و سپس بروی remove bone کلیک کنید



    ================================================== ==============

    دکمه delete bone

    این دکمه باعث حذف bone در حال انتخاب میشود و بعد از حذف , یک end bone به bone قبل از آن اضافه میکند



    مثال: روش استفاده:

    bone مورد نظر را در حال انتخاب قرار داده و سپس بروی delete bone کلیک کنید



    مهم:حذف اولین و آخرین bone باعث ایجاد end bone در bone قبلی نمیشود



    ================================================== ==============

    دکمه refine

    با استفاده از این دکمه میتوان یک bone را به دو بخش یعنی به دو bone تقسیم کرد
    یعنی با کلیک کردن بر روی bone مورد نظر, آن bone در محل کلیک شکسته شده و به دو bone تبدیل میشود

    مثال: روش استفاده:

    ابتدا دکمه refine را فعال کنید

    سپس با کلیک کردن بر روی bone مورد نظر, در محل کلیک آن bone به دو bone تقسیم میشود




    ================================================== ==============

    دکمه create END

    با استفاده از این دکمه میتوان به bone های انتهایی ساخته شده که در حال انتخب باشند end bone یک اضافه کرد

    مثال: روش استفاده:

    آخرین bone را در یک سیستم در حالت انتخاب قرار داده سپس بروی دکمه create END کلیک کنید



    مهم: end bone ها در واقع bone هایی هستند که در مدیفایر skin بی استفاده اند و فقط برای اتصال ik ها در آن سیستم بکار میروند

  10. 15 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه axilbam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    کلاله
    پست ها
    384

    پيش فرض

    دوست عزیز تا اینجاش واقعاً عالی بود بدردمون خورد لطفاً ادامه بده
    با گذاشتن مثال های مصور!
    نحوه دادنشون به مدل!
    ممنون!

  12. 3 کاربر از axilbam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز

    اینم ادامش

    ---------- Post added at 11:37 PM ---------- Previous post was at 11:33 PM ----------

    کرکره bone editing tools بخش bone tools
    ********************************



    دکمه connect bones

    کار این دکمه در واقع اینه که بین دو bone با استفاده از یک bone دیگر ارتباط بر قرار میکند

    مهم: bone ی که حاصل دکمه است در واقع در ادامه bone در حال انتخاب ایجاد میشود

    مثال : روش استفاده

    یک bone را در حال انتخاب قرار دهید ( bone حاصل در ادامه این bone ساخته میشود یعنی bone ی که در ابتدا انتخاب میکنیم)

    دکمه connect bones را فعال کنید(شکل موس تغییر میکنه)

    در همین حالت رو bone دیگر کلیک کنید



    مهم: باید دقت کنید این ارتباط روی bone های لازم صورت گیرد وگرنه دچار مشکل میشه

    ================================================== ==================

    دکمه reassign root

    عملکرد: تبدیل bone در حال انتخاب به root bone یا bone ریشه

    هر سیستم یک bone به نام root bone دارند البته با اسمهایی مانند جسم پدر یا جسم ریشه یا bone ریشه شناخته میشه

    حالا root bone چیه؟؟ در واقع bone ی هستش که تمام bone هایی که در ادامه آن ساخته میشن به اون لینک شدن و با حرکت یا چرخش تمامی آن bone ها ,حرکت کرده یا میچرخن

    نکات: همیشه اولین bone نمیتواند root bone باشد

    مثال :روش استفاده:

    bone ی که میخواهید تبدیل به یک root bone شود در حال انتخاب قرار دهید

    بروی دکمه reassign root کلیک کنید




    ================================================== =================

    دکمه mirror

    عملکرد: کپی bone یا bone های در حال انتخاب به صورت قرینه

    این دکمه عمکردی شبیه دکمه mirror موجود در نوار ابزار داره


    توضیح قسمت های مختلف پنجره bone mirror ::

    قسمت mirror axis
    تعیین کپی در محور مورد نظر

    محورهایی که به صورت xy هستند یا مشابه اینها در واقع mirror را در هر دو محور همزمان انجام میدهند

    قسمت offset

    فاصله کپی های mirror از bone هایی که از آنها کپی گرفتیم (مقادیر به صورت لوکال هستند)

    قسمت: bone axis to flip

    تغییر pivot در حال انتخاب

    البته این گزینه د ر mirror تاثیر نداره
    این قسمت فعلا بیشتر توضیح داده نمیشه
    برای دیدن تاثیر این گزینه مختصات جهانی را روی local قرار دهید و این گزینه را تغییر دهید



    ================================================== =====================

  14. 11 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض کرکره bone editing tools بخش bone coloring

    اگه تو یک سیستم با boneهای زیادی سروکار داشته باشیم یکی از ساده ترین روشها برای کنترل و کار با boneها
    رنگ آمیزی آنهاست

    کرکره bone editing tools بخش bone coloring
    ***********************************




    در قسمت selected bone color میتوانیم bone ها را به صورت تکی رنگ کنیم

    نکته::: باید توجه داشته باشید که در هر بار یک bone انتخاب شود تا رنگ مورد نظر اعمال شود

    مثال:

    *یک bone را در حالت انتخاب قرار دهید

    *بروی مستطیل رنگی کلیک کرده تا پنجره color selector باز شود
    رنگ مورد نظر را انتخاب کرده بروی ok کلیک کنید




    ==========

    در قسمت gradiant coloring میتوانیم یک طیف رنگی تعریف کرده و بروی دو یا چند bone در حال انتخاب اعمال کنیم

    نکته::: برای استفاده از gradiant coloring حداقل باید دو bone در حال انتخاب باشد

    مثال: روش استفاده:


    *دو یا چند bone را در حالت انتخاب قرار دهید

    *در کادر رنگی start color رنگ ابتدایی طیف رنگی را انتخاب کرده
    و سپس در کادر رنگی end color رنگ انتهایی طیف رنگی را انتخاب کنید

    *در نهایت روی دکمه apply gradiant کلیک کنید تا طیف رنگی اعمال شود



  16. 10 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    مرسی. فکر کنم اگه Skin رو هم کامل آموزش بدی خوب میشه. بعد از آموزش گزینه ها یه مدل انتخاب کن و یه آموزش پدر و مادر داری واسش بذار.

  18. 3 کاربر از 3d-meysam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض

    مبحث skin مبحث بزرگیه ولی دارم سعی میکنم تا اونجا هم برسم فعلا این بین مباحث زیاد دیگه ای هست که
    لازم میدونم اول اونارو توضیح بدم

    بازم ممنون

  20. 4 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •