سلام
میشه بگید کدوماشون بهترن با دلیل حتما بگید من خودم به خاطر کلاسش دوست دارم زانتیا سوار شم ولی خوب اگه ارزش نداره و خیلی خرج و مخارجش زیاده بگید یه دونه پرایدم دارم واسه داخل شهر اینو بیشتر واسه سفر می خوام
سلام
میشه بگید کدوماشون بهترن با دلیل حتما بگید من خودم به خاطر کلاسش دوست دارم زانتیا سوار شم ولی خوب اگه ارزش نداره و خیلی خرج و مخارجش زیاده بگید یه دونه پرایدم دارم واسه داخل شهر اینو بیشتر واسه سفر می خوام
پارس صفر اگه منظورت همون 1.8 xu7 هست که باید بگم نخری بهتره به نظر من یا پارس lx با موتور tu5 بگیر یا 405 tu5 کار کرده چون جدیداش هم اگه بدن معلوم نیست چی باشه همون مدل 91 به قبل بگیری بهتره
من که پارس دوگانه سوز دارم مدل 88 و الان 70 هزار تا رفتم و مشکلی هم تا حالا نداشته . این تعصبات هست که میگن فلان رو نخر.
زانتیا بگیر پارس دیگه خیلی زیاد شده لاااقل زانتیا یه درجه باکلاس تره ولی بگرد زنتیا کم کارکرد بخر چون به شدت خرجاش سنگینه اصلا هم عجله نکن تا یه خوبشو پیدا کنی
به نظرم پارس صفر بگیری خیلی بهتره که زانتیا کار کرده بگیری
زانتیا مصرف بنزین و کلا خرجش زیادتره بعد یجا خوندم که امنیت و استحکام زانتیا در حد جلبکه و خیلی کمه
اگه هم میخوای پارس بگیری اول tu5 بگیر بعد اگه نخواستی xu7 بگیر
موفق باشی
دوست من ! برای خارج از شهر کلاس داشتن مهم نیست ، راحتی و بی دردسری و ایمنی خودرو بسیار مهم استنوشته شده توسط bushido [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زانتیا کارکرده قیمت نسبتا بالایی دارد و قطعاتش بسیار گران هستند ضمن اینکه اصطهلاک این خودرو بالاست
از نظر ایمنی در تصادف یکی از بدترین خودروها به حساب میاد اما هندلینگ و شتاب خوبی رو داره
پژو پارس سال قطعات ارزان ، موتور بسیار سخت کار و همینطور ایمنی بالاتری به نسبت زانتیا داراست
به نظر من پارس سال گزینه بسیار مناسبتری برای شماست
در ادامه خواستم بگم :
در سال 88 موقعی که من خواستم پارس دوگانه سوز با ABS ثبت نام کنم , سمند EF7 پایه گازسوز هم بود . (سال 88 ) . حالا ببین با چه اطمینانی پارس گرفتم که اون زمان اوج موتور ملی بود و فقط در اون سال بهترین کیفیت تولید رو داشت .اما ماشین چیزی نیست که ریسک کنیم . الان هم پشیمون نیستم که نگرفتم . موتوری که الان کسی نمی گیره چون کیفیت قطعاتش پایین اومده و یک ریسک محسوب میشه .
من که واقعا از پارس دوگانه سوزم راضی هستم . حرف نداره . تا الان که اصلا نه تعمیرگاه رفتم و نه ایران خودرو . فقط روغن عوض می کنم و بنرین .
درسته موتورش xu7 . اما قطعاتش کیفیت داره و این از همه چیز بهتره .
یا علی//
بعضی صحبتهای دوستان رو تأیید میکنم که هر دو بدرد نمیخورند.طراحی 405 فیس لیفت شده یا همون پارس!! با فناوری 27 سال قبل! و زانتیا(که تجربه ی صفر کیلومتر این خودرو رو دارم) مربوط به 20 سال قبل! هست.
در اون دوران روی نقاط شکست در بدنه و شاسی امن در طراحی خودرو کار نمیشد و بهمین دلیل این دو خودرو هم امروزه فاقد حداقل پارامترهای امنیت قابل قبول هستند (مراجعه کنید به مرجع Euro NCAP] ) هر چند اینها رو زورکی مثل پراید بخوان کیسه هوادار و.. کنند. نوع طراحی بدنه و شاسی و ... برای ایجاد کابین امن مهمه.
کلاً مقوله ی ایمنی و حفظ سلامت و جان برای مردمان کشورهای مترقی اولین اولویت برای خرید خودرو هست، و برعکس در ایران یک موضوع 100 درصد تجملاتی و کاملاً بی اهمیته. از خودرو بگیر تا ساخت خانه و.. و ما هم در کشوری هستیم که مردمش(جسارت نباشه به حضرتعالی) از سر بیسوادی به هر چیز ماشین اگه اهمیت بدن به ایمنی اون هیچ اهمیتی نمیدن و نتیجه شده این آمار کشتار هولناک و بیش از 200 هزار نفر معلول و مجروح سالانه..
ممکنه کسی بگه من فقط توی شهرم ولی من که که توی شهر چندین تصادف نسبتاً شدید تابحال داشتم باز هم میگم اصلاً فرقی نمیکنه که توی شهر هستی یا جاده..
فی الجمله، جای شما باشم با این بودجه حتی شده لوگان(L-90) دست سوم میگیرم ولی نزدیک ایندو خودرو که اسمشون رو نوشتید هم نمیشم
ضمناً هر دو خودرو دارای کابین با مواد بسیار بی کیفیت و ارزان و امکانات رفاهی ناچیز هستند. مصرف سوخت هر دو هم فاقد استانداردهای روز دنیاست. تنها نکته ی قابل توجه در ایندو خودرو، سیستم هیدروپنوماتیک فنربندی زانتیا هست که در کلاس خودروهای معاصر خودش قابل تقدیره چون باهاش میتونید از روی سرعتگیرها و چاله چوله های خیابونهای فوق استاندارد ایران با سرعت بالا و بدون احساس ضربه عبور کنید. همین.
توصیه ی من همیشه به دوستانم در خرید این بوده که بهترین انتخاب رو با توجه به سقف بودجه ایکه دارند انجام بدن تا بعداً پشیمون نشن و کاسه ی چه کنم دست نگیرند.
اگه زیاد از ماشین کار نمیکشی و وسیله کارو رفتو آمدت نیست زانتیا بگیر چون سواری و لذت رانندگی و ترمز و همه چیش قابله قیاس نیست با پژو
اینی که میگن امنیت نداررو اصلا قبول ندارم بشخصه روی سرعت صدو و هفتاد لاستیک جولوم ترکیده اصلا متوجه نشدم که اگه پژو بود صد در صد مرده بودم
اونی که شما میگید ربطی به ایمنی ندارهنوشته شده توسط sepsi [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
زانتیا سیستم فنربندی هیدروپنوماتیک پیشرفته ای داره و قبلاً بهش اشاره کردم و میتونه تعادل خودرو رو بخوبی حفظ کنه
ولی بحث ایمنی که خودش شامل ایمنی فعال و غیر فعال هست در زانتیا وضع وخیمی داره
به مراجع معتبر مثل Euro NCAP مراجعه کنید
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)