یک تجربه مفید ال 90 سوارا ..!
شاید برای شما هم پیش اومده وقتی با دنده یک یا دو و یا دنده عقب شروع به حرکت میکنید صدای تقی از جلو و زیر تندر 90 میاد و برای رفع صدا جلوبندساز ماشین می برید پاس میده مکانیک و مکانیک پاس به جلوبند ساز ...!!!
این صدای تق با هر حرکتي اين صدا بلند ميشه تو حرکت . ترمز گيري . خلاص کردن . گاز دادن . افتادن تو چاله ، گذشتن از سرعت گیر و ... به مرور هم زیاد میشه.
مشکلی من خودم چند ماهی بودم داشتم...
اما مشکل کار کجاست و این صدای تق از زیر ال نود از کجا میاد؟؟
1- احتمالا ایراد از لنت است و موقع تعویض لنت شده و یا لنتها در جاي خود لق هستند هرچند این لقی خیلی کم باشد اما باعث میشود موقع حرکت تق صدا ميکرد. در اینصورت مکانيک زير لنتها يه حلبي نازک بگذارد و یه رگلاژ کنه درست میشه ...
( داخل سيلندر ترمزها اونجايي که دو تا فنر ورقه اي هست در اثر فشار يا ضربه هاي لنت ها کمي گشاد میشن و لنت ها کمي لقي پیدا میکنن. بهرحال با سفت کردن اون فنرها و قرار دادن موقتي لنت هاي کهنه مشکل حل شده ....)
یادتون باشه موقع تعویض لنت فقط لنت فابریک رنو بخرید ... حتی اگه آمریکایی اشم تو بازار موجود باشه ...!!!
2- ممکنه این صدا از پلوس باشه که اینم با باید توسط مکانیک تست بشه .. معمولا برای تست پلوس فرمون رو به هر دو سمت می چرخونن و کمی حرکت میکنن تا ببینن صدا میده یا نه ... هر طرف که صدا داد پلوس اون سمت مشکل داره ... ولی باز زیاد قابل اتکا نیست...
4- صدا ممکنه از دسته موتور تندر 90 باشه که دسته موتور بالا و پایین باید توسط مکانیک چک بشه...معمولا لاستیک نگهدارنده دسته موتور تندر90 تو کیلومترهای بالا نیاز به تعویض داره ..لرزش بالای موتور نشوند دهنده ایراد دسته موتوره
3- امام مشکل ال نود من چی بود ؟این صدای اعصاب خرد کن چند مدتی از ماشین میومد تا اینکه موقع تعویض روغن که سینی زیر موتور ماشین رو برای تعویض روغن باز کرده بودند کمی بدون سینی رانندگی کردم دیگه هیچ صدای تقی نبود بله مشکل از سینی زیر موتور ماشین است این سینی چون برای تعویض روغن باز و بسته میشه بعد مدتی پیچ ها و جا پیچ های سینی خراب میشه و سینی زیر ماشین کاملا سفت نمیشه ..ا با غلاویز کردن پیچ ها و بستن پیچ نو مشکل صدا رو دیگه ندارم ..